Dzień dobry Szanownym Panom
Jako, że rozważam zakup LX470 i mam kilka pytań dotyczących zawieszenia, pozwoliłem sobie odświeżyć ten wątek.
Bardzo byłbym wdzięczny za uściślenie mojej wiedzy na temat tego zawieszenia. Jestem nieco zmylony używaną nomenklaturą, jako że w większości ogłoszeń i amerykańskich jutubów wszyscy piszą o "air suspension", a wszelkie znaki na niebie i ziemi (włączając niniejsze forum) wskazują, że jest to system w pełni hydrauliczny. Generalnie uznałem, że określenie air suspension jest powodowane uproszczeniem lub niewiedzą - aż do momentu, gdy w jakimś sklepie obok elementów hydraulicznych zobaczyłem... poduchy powietrzne i kompresor. Wtedy zgłupiałem, zatem kilka pytań.
1. Czy dobrze rozumiem, że AHC to system w pełni hydrauliczny, gruchy do każdego amortyzatora, pompa ciśnienia, coś jak w citroenie, ale bez integracji z układem kierowniczym i hamulcowym?
2. Czy występuje jakaś wersja pneumatyczna tego systemu, albo np dodatkowe pneumatyczne poziomowanie tyłu przy nie wiem, ciąganiu przyczep? Czy jednak pneumatyki w setce nie ma kompletnie?
3. Czy dobrze rozumiem, że jest to jeden system ogarniający zarówno wysokość, jak i twardość zawieszenia, nie ma osobnych amorków jak przy zawieszeniu pneumatycznym?
4. Czy ten system jest bardzo problematyczny po latach? O konieczności wymiany tylnych sprężyn przy obciążaniu auta już czytałem (a jak z przodem?), o czujnikach że lubią paść - też. A jak pompa, siłowniki, sfery - jakie przebiegi/lata to wytrzymuje? Elementy są regenerowalne, czy w grę wchodzi wyłącznie wymiana na oem?
Z góry dziękuję za wyjaśnienia, przechodząc z land roverowej pneumatyki nie wszystko jest dla mnie jasne, a chciałbym możliwie długo utrzymać to zawieszenie w sprawności, jeśli zdecydowałbym się na ten model auta.
Jeśli ktoś z Was miałby czas i ochotę podzielić się poza tematowymi informacjami jakie niespodzianki mogą na mnie czekać przy zakupie wiekowego LC100 chętnie poczytam, czy tutaj, czy na priv. Doświadczenie z LC mam zerowe, ale miałem kiedyś lexa z 1UZ, więc jestem świadom niektórych wesołych japońskich rozwiązań, np dostępu do rozrusznika...