Korzystałem z tej strony:
https://toyota-europe.epc-data.com/
I jak dotychczas wszystko pasowało, a zakupów było dużo. A teraz zonk...
AHC w wyprawówce.
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: AHC w wyprawówce.
Pasuje - jak kupujesz oryginały.
W przypadku zamienników trzeba sprawdzać krosowanie numerów. I nie tylko pod kątem zgodności - również w celu wychwycenia błędów.
Zamienniki bardzo często krosują się z wieloma numerami OEM. Owszem, oznaczenia OEMowe ewoluują, to znaczy starsze numery sa zastępowane nowszymi - ale ZAWSZE oznacza to jakąś zmianę. może to być zmiana w budowie, albo zmiana producenta części - niemniej, część pozostaje kompatybilna wstecznie (nowszy numer pasuje zamiast starszego). Ale - taki stan da się sprawdzić jedynie dzwoniąc do ASO, bo kompatybilność numerów OEM nie jest dostępna ot tak - dostęp ma do tego toyotowy system zamawiania części (nie mylić z EPC).
Zamienniki natomiast potrafią się krosować z częściami niekompatybilnymi - i idzie to wyłapać. Niestety, to żmudna robota, i trzeba to robić "ręcznie" - oraz wiedzieć, czego się szuka.
Tak obrazowo, jeżeli zamiennik amortyzatora dla HDJ100 krosuje się z amorem dla HZJ105 - to oznacza, że coś jest nie tak, bo i owszem, bywały J100 ze zwykłym zawiasem - podobnie jak j105 - ale j105 nie bywały z hydrozawiasem. Acz EPC, jak się kto nie wgłębi - to wypluje dla obu modeli ten sam numer - ale GRUPY części. jak sie wejdzie głębiej - to numer konkretnej części będzie już inny.
Czyli, jak szukasz zamiennika, to trzeba po pierwsze znaleźć w EPC numer pasujący do VIN. następnie zadzwonić do ASO, i zapytać, czy ten numer nie zmienia sie w kolejny, w następnych rocznikach modelu - a jeżeli się zmienia - to jaki jest ostatni. Dopiero wtedy można pokusić się o szukanie zamiennika - bo te zwykle krosują się właśnie do tych ostatnich numerów prawidłowo.
Czasem też bywa zupełnie a odwrót - czyli numery są podane prawidłowo OEM (dla danej części) - ale opis jest z czapki. Na przykład na Allegro często występuje model (w opisie biorcy części) FJ90 albo FJ120. Czyli coś - co nie istnieje.
W przypadku zamienników trzeba sprawdzać krosowanie numerów. I nie tylko pod kątem zgodności - również w celu wychwycenia błędów.
Zamienniki bardzo często krosują się z wieloma numerami OEM. Owszem, oznaczenia OEMowe ewoluują, to znaczy starsze numery sa zastępowane nowszymi - ale ZAWSZE oznacza to jakąś zmianę. może to być zmiana w budowie, albo zmiana producenta części - niemniej, część pozostaje kompatybilna wstecznie (nowszy numer pasuje zamiast starszego). Ale - taki stan da się sprawdzić jedynie dzwoniąc do ASO, bo kompatybilność numerów OEM nie jest dostępna ot tak - dostęp ma do tego toyotowy system zamawiania części (nie mylić z EPC).
Zamienniki natomiast potrafią się krosować z częściami niekompatybilnymi - i idzie to wyłapać. Niestety, to żmudna robota, i trzeba to robić "ręcznie" - oraz wiedzieć, czego się szuka.
Tak obrazowo, jeżeli zamiennik amortyzatora dla HDJ100 krosuje się z amorem dla HZJ105 - to oznacza, że coś jest nie tak, bo i owszem, bywały J100 ze zwykłym zawiasem - podobnie jak j105 - ale j105 nie bywały z hydrozawiasem. Acz EPC, jak się kto nie wgłębi - to wypluje dla obu modeli ten sam numer - ale GRUPY części. jak sie wejdzie głębiej - to numer konkretnej części będzie już inny.
Czyli, jak szukasz zamiennika, to trzeba po pierwsze znaleźć w EPC numer pasujący do VIN. następnie zadzwonić do ASO, i zapytać, czy ten numer nie zmienia sie w kolejny, w następnych rocznikach modelu - a jeżeli się zmienia - to jaki jest ostatni. Dopiero wtedy można pokusić się o szukanie zamiennika - bo te zwykle krosują się właśnie do tych ostatnich numerów prawidłowo.
Czasem też bywa zupełnie a odwrót - czyli numery są podane prawidłowo OEM (dla danej części) - ale opis jest z czapki. Na przykład na Allegro często występuje model (w opisie biorcy części) FJ90 albo FJ120. Czyli coś - co nie istnieje.
Re: AHC w wyprawówce.
Dostałem części oryginalne (nie chciałem zamienników żeby uniknąć takich właśnie figli), niestety zaskoczeniem był fakt ze te średnice się różnią. Dlatego dopytuje czy ktoś miał styczność z taką sytuacją.