luz wagonowy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Michu_1
Posty: 191
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:58
Auto: J 95
Kontakt:

luz wagonowy

Post autor: Michu_1 »

Czy w 100 - ce z automatem i przebiegiem 300 tkm zrobionym głównie na trasach będzie już mocno wyczuwalny luz w układzie przeniesienia napędu? Chodzi mi o słyszalne puknięcie w momencie dodawania i puszczania pedału gazu. Do jakich przebiegów luzy te nie są jeszcze wyczuwalne?

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: luz wagonowy

Post autor: aadamuss »

Przy 230 tyś jeszcze nie ma.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Johnny_UZJ100
Posty: 91
Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08

Re: luz wagonowy

Post autor: Johnny_UZJ100 »

A na czym polega ten luz?
Ja u siebie zaobserwowałem, że po nagłym mocniejszym zahamowaniu pojawia się takie niby szarpnięcie przy ponownym ruszaniu. Uczucie jakby chwilę za długo było sprzęgło przytrzymane i później szybko puszczone.
Sprzęgła oczywiśnie nia ma, bo to automat, 4.7 V8

Awatar użytkownika
Michu_1
Posty: 191
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:58
Auto: J 95
Kontakt:

Re: luz wagonowy

Post autor: Michu_1 »

Luz ten jest wynikiem zsumowania się wszystkich wyrobionych części w układzie przeniesienia napędu. Chyba najłatwiej zaobserwować go w momencie puszczania i dodawania gazu, wtedy słychać puknięcie.

camino
Posty: 25
Rejestracja: 06 gru 2017, 08:33
Auto: UZJ100

Re: luz wagonowy

Post autor: camino »

Ja mam 1 z przodu, a czasami czuć lekkie tąpnięcie. Przy 300 tysiącach to już chyba norma.

polik1975
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2020, 12:00

Re: luz wagonowy

Post autor: polik1975 »

u mnie jest podobnie. Przebieg 240 tys. Skrzynia automat 4.2 TD. Oczywiście nie zawsze się pojawia, ale po wysondowaniu problemu wszyscy radzą pozostawić taki stan i unikać gwałtownego dodawania gazu, aby nie pogłębiać luzów. Rzekomo można z tym pokonać sporo kilometrów bez konieczności naprawy.

Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 78
Rejestracja: 11 mar 2020, 10:45
Auto: HDJ100

Re: luz wagonowy

Post autor: Kabal »

Tak jak Michu_1 napisał - efekt wagonowy to suma luzów, w związku z czym naprawa jest praktycznie niemożliwa, chyba, że remont całego układu napędowego za worek złota. U mnie był zauważalny. Po wymianie przegubów i zabieraków prawie zniknął - czuć lekkie szarpnięcie przy puszczeniu i gwałtownym dodaniu gazu, ale bez wyraźnego puknięcia. Na tyle nieduże, że nie zamierzam sobie tym zaprzątać głowy.

ODPOWIEDZ