Wspomaganie kierownicy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Mrm
Posty: 28
Rejestracja: 08 wrz 2018, 13:48
Auto: LX470
Kontakt:

Wspomaganie kierownicy

Post autor: Mrm »

Koledzy, pojawia się co jakiś czas następujący problem: kręcąc kierownicą, wspomaganie działa z przerwami - kilka stopni obrotu wspomaganie działa, kilka stopni nie działa i tak na przemian. Działa przerywanie. Problem pojawia się cyklicznie, co kilka tygodni. HDJ100. Można jednoznacznie zdiagnozować?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: rembacz »

Jak nie pomoże wymiana plynu to listwa do regeneracji
Ostatnio zmieniony 20 mar 2019, 21:35 przez rembacz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Zibi »

też mi się tak wydaje, ze chyba domaga się regeneracji.

Awatar użytkownika
Mrm
Posty: 28
Rejestracja: 08 wrz 2018, 13:48
Auto: LX470
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Mrm »

Póki problem pojawia się raz na jakiś czas, jeździć i czekać, aż się pogorszy, czy lepiej od razu zrobić? Innymi słowy, czy skala zniszczeń może postępować, utrudniając/podrażając później regenerację?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: rembacz »

Wymienić płyn jak nie pomoże regenerować. Nie znasz przyczyny a może coś blokuje w listwie a może tylko wina rozdzielacza.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Zibi »

Mrm pisze:Póki problem pojawia się raz na jakiś czas, jeździć i czekać, aż się pogorszy, czy lepiej od razu zrobić? Innymi słowy, czy skala zniszczeń może postępować, utrudniając/podrażając później regenerację?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

w pewnym momencie po prostu wyleje olej i pozostanie laweta. Pompa jest wewnątrz silnika więc nie da się jej odłączyć i jechać bez wspomagania. od razu poprawie - oczywiscie da się jej zamknąć obieg ale to bez sensu jeśli można po prostu naprawić. Może spróbuwać zdjąć osłonkę i zobaczyć, czy są wycieki do gumy. Ale ja bym zbyt długo nie czekał z regeneracją zwłąscza, że koszt nie jest jakiś ogromny.

Awatar użytkownika
Mrm
Posty: 28
Rejestracja: 08 wrz 2018, 13:48
Auto: LX470
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Mrm »

Ok, dzięki Panowie za pomoc. Oddam auto do mechanika.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: sebastian44 »

Jak bedziesz po regeneracji to zwróć uwagę czy przekładnia nie pracuje ciężko, czy kierownica sama sie prostuje i czy chodzi równie lekko co przedtem. Ja sie kiedys na to naciąłem i potem były z tego same problemy.

Przekładnia ma możliwość regulacji luzu, mam wrażenie że firmy regenerujące albo o niej zapominaja albo dokrecaja na maksa bez wyczucia.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: Zibi »

Ja regenerowałem w ... Albanii :) pech chciał, ze siadła akurat w parku Lure. I to w połowie trasy. Zjechałem do wioski i tam po zdemontowania wyprawa na cały dzień do Tirany . 160 euro i chodzi do dzisiaj jak nowa.

ODPOWIEDZ