Strona 1 z 1

Problem z podbijaniem obrotów przy zmianie biegów LC100 4.2

: 04 mar 2019, 09:42
autor: Samaeli
Witam wszystkich.
Mam mały problem z autem.
Podczas gdy auto sie rozgrzeje, podczas zmiany biegów, po odpuszczeniu gazu, auto trzyma długo wyższe obroty, a wręcz jeszcze je podbija. Dzieje sie tak podczas odpuszczenia gazu i naciśnięcia sprzęgła. Gdy jest zimny jest to mniej zauważalne. Na postoju na luzie po dodaniu gazu nie ma tego efektu.
Występuje on również gdy jade z górki na luzie i na sucho dodam gazu.
Zastanawiałem sie juz nad czujnikiem sprzęgła, czujnikiem załącznia biegu lub czujnikiem wciśnięcia gazu. Potencjometry gazu raczej sa ok.
Czy na postoju, na wolnych obrotach, puszczonym sprzęgle powinien sie wkrecać na obroty czy komp powinien go ograniczać?

Może miał już ktoś taki przypadek?

Re: Problem z podbijaniem obrotów przy zmianie biegów LC100

: 04 mar 2019, 09:54
autor: kylon
A nie masz przypadkiem włączonej klimy lub dodatkowej nagrzewnicy? Plus do tego nie wyregulowane cięgna po jakimś demontażu pompy itp.

Re: Problem z podbijaniem obrotów przy zmianie biegów LC100

: 04 mar 2019, 10:49
autor: Samaeli
Dzieki za odpowiedz.
Wlanie też na tym myślalem, ale czy to by miało wpływ aby tak że podczas jazdy podbija obroty przy puszczeniu gazu gdy naciskam sprzegło i zmieniam bieg? Nie moge zmienić biegu normalnie, tylko czekam aż obroty opadną. Włanie apropo ciegien. Prz samej dzwigni gazu jest potencjometr, ale też linki, ktore nie wiem do końca gdzie idą, jak palcem podbije obroty samym potencjometrem przy pedale jest reakcja, ale rownież jak pociagne za linkę bez potencjometru przy pedale rownież jest reakcja. Linki wchodza gdzies w bude i nie moge zlokalizwać gdzie ida.

Re: Problem z podbijaniem obrotów przy zmianie biegów LC100

: 04 mar 2019, 11:58
autor: Samaeli
Troche namieszałem z tymi linkami. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jest tylko potencjometr, można go regulować, ale wątpię aby to coś dało. Zostaje stycznik sprzegła, czujnik załacznia biegu, stycznik przy pedale gazu odpada sprawdzony, oraz nastawnik na pompie.