Strona 1 z 1

Wyciek z mostu

: 29 lis 2018, 15:20
autor: adamms
Czołem. Mam drobny wyciek w TLC100 4.2 TD z prawej strony na wejściu półosi do przedniego mostu, pomiędzy puszką a mostem.
W moście mam założona blokadę ARB założona w RAYO. Drugi wyciek jest w samej sprężarce dwutłokowej ARB, którą stosuje do blokady.
W RAYO twierdzą że rozszczelniło się coś w przednim moście i zaciąga olej do sprężarki.

Druga sprawa to fabryczne odpowietrzanie przedniego mostu. Na końcu wężyka jest czapeczka, czy powinna ona się ruszać np góra dół? Obecnie wygląda jakby wężyk był zaślepiony.
Czy niedrożność odpowietrzania może mieć wpływ na wyciek z mostu jak powyżej iż zaciąganie oleju do sprężarki?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Wyciek z mostu

: 29 lis 2018, 17:48
autor: rolkos
Tą "czapeczkę" sprawdzisz dmuchając w nią. Zdejmij i dmuchnij jak przepuszcza to znaczy że działa. To taki zawór jedno kierunkowy, czyli wypuszcza ale nie wpuszcza powietrze.

Re: Wyciek z mostu

: 29 lis 2018, 19:59
autor: Zibi
Jeśli olej idzie do kompresora to oznacza, ze oringi blokady są nieszczelne. Pomiędzy oringami powinno być jedynie powietrze a nie olej. A odpowietrznik powinien się otwierać po otrzymaniu odpowiedniego ciśnienia.

Re: Wyciek z mostu

: 29 lis 2018, 20:30
autor: adamms
Zibi pisze:Jeśli olej idzie do kompresora to oznacza, ze oringi blokady są nieszczelne. Pomiędzy oringami powinno być jedynie powietrze a nie olej. A odpowietrznik powinien się otwierać po otrzymaniu odpowiedniego ciśnienia.
Zibi czy chodzi o te oringi jak na filmie ?
https://youtu.be/3EZZvjreBlQ


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD

Re: Wyciek z mostu

: 29 lis 2018, 20:40
autor: Zibi
dokładnie.

Re: Wyciek z mostu

: 29 lis 2018, 20:41
autor: adamms
No to trza zabierać się do roboty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD

Re: Wyciek z mostu

: 30 lis 2018, 06:28
autor: kylon
Może być kilka przyczyn takiej nieszczelności:
- jest już luz na łożyskach i kosz się przestawia robiąc szczelinę pomiędzy oringiem a jego miejscem pracy.
- oring wytarł się ze starości
- przy wkładaniu blokady jest napięty węrzyk miedziany i odcylanz osi pierścień blokady z oringami.
Tak jak nalisał Zibi wtedy olej z mostu pompuje się do kompresora i pojawia się na zaworze od blokady.
Towarzyszy temu charakterystyczny zapach oleju 75W90.

Re: Wyciek z mostu

: 30 lis 2018, 07:28
autor: adamms
A już myślałem, że będzie tak pięknie :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD