Wyciek z mostu

Moderator: luk4s7

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Wyciek z mostu

Post autor: adamms »

Czołem. Mam drobny wyciek w TLC100 4.2 TD z prawej strony na wejściu półosi do przedniego mostu, pomiędzy puszką a mostem.
W moście mam założona blokadę ARB założona w RAYO. Drugi wyciek jest w samej sprężarce dwutłokowej ARB, którą stosuje do blokady.
W RAYO twierdzą że rozszczelniło się coś w przednim moście i zaciąga olej do sprężarki.

Druga sprawa to fabryczne odpowietrzanie przedniego mostu. Na końcu wężyka jest czapeczka, czy powinna ona się ruszać np góra dół? Obecnie wygląda jakby wężyk był zaślepiony.
Czy niedrożność odpowietrzania może mieć wpływ na wyciek z mostu jak powyżej iż zaciąganie oleju do sprężarki?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: rolkos »

Tą "czapeczkę" sprawdzisz dmuchając w nią. Zdejmij i dmuchnij jak przepuszcza to znaczy że działa. To taki zawór jedno kierunkowy, czyli wypuszcza ale nie wpuszcza powietrze.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: Zibi »

Jeśli olej idzie do kompresora to oznacza, ze oringi blokady są nieszczelne. Pomiędzy oringami powinno być jedynie powietrze a nie olej. A odpowietrznik powinien się otwierać po otrzymaniu odpowiedniego ciśnienia.

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: adamms »

Zibi pisze:Jeśli olej idzie do kompresora to oznacza, ze oringi blokady są nieszczelne. Pomiędzy oringami powinno być jedynie powietrze a nie olej. A odpowietrznik powinien się otwierać po otrzymaniu odpowiedniego ciśnienia.
Zibi czy chodzi o te oringi jak na filmie ?
https://youtu.be/3EZZvjreBlQ


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: Zibi »

dokładnie.

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: adamms »

No to trza zabierać się do roboty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: kylon »

Może być kilka przyczyn takiej nieszczelności:
- jest już luz na łożyskach i kosz się przestawia robiąc szczelinę pomiędzy oringiem a jego miejscem pracy.
- oring wytarł się ze starości
- przy wkładaniu blokady jest napięty węrzyk miedziany i odcylanz osi pierścień blokady z oringami.
Tak jak nalisał Zibi wtedy olej z mostu pompuje się do kompresora i pojawia się na zaworze od blokady.
Towarzyszy temu charakterystyczny zapach oleju 75W90.

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: adamms »

A już myślałem, że będzie tak pięknie :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD

ODPOWIEDZ