Strona 3 z 3

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

: 09 sie 2018, 18:33
autor: rembacz
Swobodnie, co to znaczy? Trzeba by było porównać ze sprawnym wisko. Sprawdź czy sprężyna na wisko czysta i cała. Chłodnice czyste? Bo często pomiędzy parownikiem a chłodnicą dużo syfu i ograniczony przepływ. Nie kombinuj tylko napraw to co fabryka zaprojektowała a nie będziesz miał kłopotów w przyszłości. Może chłodnice zasyfione a ty elektryki montujesz.

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

: 08 wrz 2018, 20:26
autor: adamms
Na zimnym nie odpalonymi motorze można zakręcić wiatrakiem ale z lekkim oporem. Po odpaleniu i osiągnięciu normalnej temperatury silnika i po jego zgaszeniu wiatrak zakręcony ręcznie kręci się swobodniej ni na zimnym silniki wcześniej. Chyba powinnienem stawić większy opór niż na zimnym ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

: 31 paź 2018, 20:13
autor: adamms
Tak dla zamknięcia tematu. Wymieniłem wisko na nowe. Właśnie wróciłem z 2 tygodniowej wyprawy przejechane 5000 km i mój problem znikł. Wskaźnik temperatury stoi jak drut. Przetestowane w różnych zmiennych warunkach. Pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

: 08 lis 2018, 08:47
autor: michalrad
cześć

a u mnie jest odwrotnie :D w czasie jazdy klima działa i nie zadaje pytań, a jak stoję to przestaje chłodzić całkowicie... :( i co z tym zrobić?

problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

: 08 lis 2018, 10:08
autor: luk4s7
Miałem podobnie choć nie aż tak żeby nie chłodziła wcale na postoju. Po prostu bardzo wyraźnie spadała jej wydajność wraz ze wzrostem temp i spadkiem prędkości jazdy.
Tyle że w J9 jest tylko wisko a nie ma dodatkowego wentylatora na chłodnicy od klimy jak w osobówkach. Jednak ktoś to zaplanował i powinno działać, więc drążyłem i... po wymianie chłodnicy silnika oraz wiskoza klima się dramatycznie poprawiła!
Tłumaczę to tak - stara i zapchana chłodnica silnika (które jest dużo większa niż ta od klimy) blokowała przepływ powietrza. Do tego wisko które ma 20 lat również nie cechowała najlepsza sprawność. Po tej wymianie nawet wolna jazda techniczna po skalnych drogach Korsyki w upale prawie 40°C z 4 osobami na pokładzie nie powodowała spadku wydajności klimy. A przynajmniej nie na tyle żeby to było odczuwalne.
Wcześniej nawet jak u nas było 30°C i kilka świateł pod rząd w mieście to czuć było że klima średnio sobie radzi.

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

: 30 lis 2018, 17:37
autor: maak
Też mam starą setkę (1998 rok) i klima daje radę nawet przy 45C. Dobrze jest założyć małą siatkę metalową przed chłodnicą klimy, żeby łapała robaki i syfy, tak aby nie zaklejały one ważniejszych chłodnic. Patent z Kazahstanu :) Potem wystarczy od czasu do czasu przecierać tę siatkę.