problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Moderator: luk4s7

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: adamms »

Witam
Na wstępie witam wszystkich użytkowników, jak widać jestem tu nowy :). Ale do rzeczy.
Od około pół roku jetem użytkownikiem HDJ100 2000r. Do tej pory jeździłem wokół "komina" a w lipcu przyszedł czas na poważniejszą przejażdżkę.
Właśnie wróciłem z Macedonii gdzie przez dwa tygodnie jeździłem po górkach.
Zauważyłem taki objaw: jazda po autostradzie ok 125-130 km/h, robi się lekko pod górę, wzrost temp. silnika na jakieś 80-85% skali wskaźnika - w tym momencie klima przestaje chłodzić. Zwalniam, temp. silnika spada, klima chłodzi - po ok 5 minutach jak spadnie temp. do połowy skali. To samo było wdrapując się ostrymi zakrętami po asfalcie ale na prawdę ostro pod górę przez jakieś 20 minut - różnica wzniesienia ok. 1000m ale to rozumiem bo to ciężki przypadek. W aucie 4 osoby, załadowane (zabudowa w środku, namiot dachowy, stalowe zderzaki i inny szpej), temp. powietrza na zewnątrz ok. 32-35 stopni.
Na granicy stojąc z uruchomionym silnikiem ok. 45 minut nie było takiego problemu, więc domnienian, że być może przeciążenie?.
Czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak?

Pozdrawiam Adamms

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: aadamuss »

Ja mam dołożone dwa wentylatory elektryczne na chłodnicach. Bez tego jak było cieplej to klima przestawala działać. Może u Ciebie jest podobnie ? Pozdr Adam

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: jezus »

Panie, a układ chłodzący czyściłeś, płyn zmieniałeś?
Spójrz na chłodnicę wieczorem, zapal latarkę od tyłu i zobacz czy nie jest zabetonowana błotem, pyłem, nasionami, robalami. Czasami od zewnątrz wygląda na czystą ale pomiędzy panelami już tak nie jest.
Kolejna sprawa to czy wisko robi, tak naprawdę robi, a nie tylko się kręci od niechcenia.
Swoje też robi przeciążenie auta, temperatura na zewnątrz, większe koła, skrzynia automat, no i oryginalny przebieg silnika..... zawory, wtryski itp.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: luk4s7 »

Zacząłbym od sprawności układu chłodzenia a najprościej od stanu chłodnicy. Jak znam Toyoty to wskaźnik temp ustawia się w poziomie i ani drgnie dopóty, dopóki układ chłodzenia jest w pełni sprawny. Nie wiem jak to fabryka policzyła ale wskazówka idzie w górę kiedy na prawdę już jest coś nie teges. Oczywiście koła, obciążenie, mała prędkość, temp. otoczenia itd. dokładają swoje. To się sumuje.

U mnie po wymianie chłodnicy silnika oraz wisko (choć stare wciąż sprawne) klima dostała drugą młodość! Po prostu chłodnica silnika była stara i zaklejona i nawet wyjęcie i umycie jej nie przywróciło pełnej sprawności. Blokowa ona swobodny przepływ powietrza przez chłodnice klimatyzacji i efekt był taki że klima nie dawała w pełni rady w pełnym upale i przy 4 os. na pokładzie. Po wymianie objechałem Korsykę i taką klima ma sprawność o:
Obrazek

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: szulbor »

Łukasz chyba osuszacz Ci nie robi

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: adamms »

Dzięki za powyższe odpowiedzi.
Z tego co wiem i widać chłodnica silnika była wymieniana na nową w zeszłym roku. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest ok., a w chłodnicy pod sam korek. Płyn jest czysty i pewnie wymieniony razem z chłodnicą. Oczywiście chłodnica może być zapindolona mimo, że została wymieniona - poprzedni właściciel jeździł tylko w teren i ja w zasadzie też.
Z samym chłodzeniem nie ma problemu, klima chłodzi bardzo dobrze ale odłącza się gdy rośnie temperatura silnika.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: luk4s7 »

Nie bardzo złapałem czy żartujesz czy raczej mam wyprowadzić z błędu
Dla jasności - osuszacz nie ma z tym nic wspólnego i działa jak najbardziej prawidłowo.

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: Maciek »

Ja właśnie wróciłem z Toskanii i muszę powiedzieć, że nie było lekko. :( Klima, która jest dobrze napełniona (sprawdzałem) nie dawała rady. Na początku, po ruszeniu działała dość dobrze, ale po jakimś czasie , pomimo nastawienia na zimno i wentylator max, miałem wrażenie, że prawie nie działa. Wskazówka temp. silnika stała w typowym położeniu po rozgrzaniu silnika (poziomo). Kilka razy się zdarzyło, że leciała para z kratki ( jak z inhalatora) ale to z tego co wiem nie jest kwestia osuszacza - jest on wewnątrz układu i nie ma związku z parą wodną a klima sama w sobie raczej suszy powietrze (dla tego jest niezdrowa). Na miejscu wymontowałem filtry pyłkowe i wentylator i przelałem chłodnicę wewnętrzną jakimś hektolitrem wody, żeby wypłukać syf (igły, liście itp) i przepłukać odpływ wody skraplającej się na chłodnicy no i to trochę pomogło, ale tylko trochę. A tak w ogóle to dopiero niedawno dowiedziałem się, że w J10 można zamontować filtr pyłkowy ( V8 benzyna 1999r) ale niestety nie mam już diesla i nie mogę sprawdzić czy w nim też, a przez lata płakałem, że mi syf leci do chłodnicy :|

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: adamms »

Mnie tylko zastanawia czy mam problem? Czy to typowe - zwłaszcza, że auto waży z całą graciarnią jakieś 3.8t.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: rembacz »

Dla mnie sprawność wisko spada. Na zimnym wiatrak startuje na maxa po chwili cichnie?

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: jezus »

Tak ma być, inaczej by z pod maski w czasie jazdy dochodziło straszne wycie.
Kiedyś w benzynie 4.5 zablokowałem wisko na stałe, przejechałem kilkaset metrów. Wyło jak przemysłowy odkurzacz :-)
Ostatnio zmieniony 05 sie 2018, 18:07 przez jezus, łącznie zmieniany 1 raz.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: jezus »

:-)
Ostatnio zmieniony 05 sie 2018, 18:06 przez jezus, łącznie zmieniany 1 raz.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: jezus »

:-)

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: aadamuss »

Wisko późno się uruchamia i praktycznie nie daje rady. Dołożenia wentylatorów elektrycznych rozwiązuje problem - przetestowane na kilku autach :-)

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: adamms »

aadamuss pisze:Wisko późno się uruchamia i praktycznie nie daje rady. Dołożenia wentylatorów elektrycznych rozwiązuje problem - przetestowane na kilku autach :-)
Mógłbyś bardziej szczegółowo opisać w jaki sposób to zrobić?

ODPOWIEDZ