problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: aadamuss »

Przed chłodnicą mam zamontowane dwa dodatkowe wentylatory (na intercooler i chłodnicę wody) uruchamiane włącznikami w kabinie. Wcześniej przy 32-33 stopniach na zewnątrz klima już nie chciała chłodzić. Podczas jazdy jeszcze jakoś dawała radę ale w korkach już nie bardzo. Wisko chyba uruchamia się dopiero jak silnik się przegrzeje ?(może ktoś bardziej ogarnięty potwierdzi lub zaprzeczy ) a tu silnik się nie przegrzewał więc nie było potrzeby a klima nie dawała rady. Sprawdzałem klimę, dobijałem i inne cuda robiłem a zmian nie było. Teraz jak jest około 30 stopni odpalam dodatkowy jeden lub dwa wentylatory i jest ok. Wiadomo, że chłodnice muszą być czyste i sprawne :-) pozdr adam

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: adamms »

Jakie wentylatory kupiłeś ? Możesz podrzucić tez jakieś foto ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: aadamuss »

Jak znajdę jakieś foto to prześlę - przez grill nic nie widać :-)
Wentylatory takie (kupione w bushtaxi), możesz dogadać i coś innego wybrać (gościu kumaty i może coś innego Ci dobierze).
VA08-AP10/C-23S szt.1
VA07-AP&/C-31S szt. 1 (tu jakaś literówka błędna)
Przełączniki od wentylatorów mam po lewej stronie na jakiejś zaślepce.
Uruchamiane każdy osobno.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: rembacz »

Sprawdź opór wiatraka na zimnym np.rano. Jak kręci lekko do wisko do wymiany. Wisko to bardzo dobre urządzenie, wraz ze wzrostem temp. silnika wzrasta prędkość wiatraka. Elektryk czasami przy dużym obciążeniu może się spóźnić :) Dlatego tego typu samochodach są stosowane.
Pewnie oleju w wisko mało dlatego słabnie. Można też po druciarsku uzupełnić taki olej :) Ale jak już go ubyło to i ubywać będzie dalej.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: rembacz »

Jak elektryk to tylko z termo-włącznikiem gdzie układ pracuje w automacie. Nie wyobrażam sobie sterowania ręcznego wiatraków ( 1.można się zapomnieć 2. samochodu odpalonego też nie wolno opuszczać :) )

Awatar użytkownika
dmuchawiec
Posty: 82
Rejestracja: 22 gru 2008, 20:27
Auto: 93 Hilux Surf KZ-TE
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: dmuchawiec »

I właśnie dlatego jest wisko, żeby było automatyczne i zapominalne :-)
rembacz pisze:Jak elektryk to tylko z termo-włącznikiem gdzie układ pracuje w automacie. Nie wyobrażam sobie sterowania ręcznego wiatraków ( 1.można się zapomnieć 2. samochodu odpalonego też nie wolno opuszczać :) )
Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: luk4s7 »

W 120’tce na przykład jest wisko i dodatkowo wiatrak elektryczny na chłodnicy klimatyzacji. W J9 tylko wisko. No i faktycznie J9 przy wolnej jeździe lub staniu ma średnią wydajność klimy. Wyraźnie wzrasta sprawność wraz z prędkością.
W J12 ten dodatkowy elektryczny wiatrak jest zapewne wnioskiem z takich obserwacji.
Najprościej więc przeszczepić taki wiatrak z rozbitka. Albo nawet 2 bo w J12 sięga tylko połowy chłodnicy.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: rembacz »

Jeżeli chodziło by tylko o klimatyzacje to może tak, no ale co z grzaniem się silnika? Wisko do wymiany.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: rembacz »

No i zawsze można podnieść sprawność wisko podginając sprężynę aby wcześniej wiatrak startował.


Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: rembacz »

Tu masz wymianę-uzupełnienie oleju wisko;
https://www.youtube.com/watch?v=3ACx7GTCn7Y

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: aadamuss »

Nie widzę problemu z zapominaniem - gaszę auto gasną wentylatory. Uruchamiam tylko w duże upały lub podjazdy. Na zewnątrz nie da się ich nie słyszeć więc po wyjściu z aut które pracuje wiemy, że działają. pozdr adam

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: adamms »

Dzięki za wszystkie porady. Zacznę od wisko. Na zimnym wiatrak się kręci podobnie jak na filmiku powyżej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: luk4s7 »

Jak by co mam używane ale sprawne i oryginalne wisko od J9. Może komuś pomoże/się przyda do czegoś.

adamms
Posty: 64
Rejestracja: 04 sie 2018, 20:17
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika

Post autor: adamms »

A jednak wyglada na to ze to nie wisko. Kręciłem wiatrakiem ręcznie ale widocznie jeszcze dobrze nie ostygł. Dziś z rana kręcąc wiatrakiem jest wyczuwalny opór. Nie da się nim swobodnie zakręcić. Chyba to kwestia przeciążenia samochodu i trzeba będzie dołożyć dodatkowy wentylator.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ