Strona 1 z 1

Problemy po wymianie uszczelki pod głowicą

: 10 maja 2018, 20:51
autor: kociuba
Witam
W tamtym roku w mojej HDJ100 wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Jeździłem około miesiąca i obserwowałem stopniowy spadek mocy a może bardziej to że przestaje się wkręcać na obroty i zaczyna kopcić. Dałem do sprawdzenia wtryskiwacze i pompę. Coś porobili w szczególności uszczelnienia i po zamontowaniu na silniku niestety dalej to samo czyli bez zmian. Po podpięciu komputera wyświetliło, że kąt wtrysku przestawiony jest o 90 stopni. Zdziwiłem się i znowu zdjęcie pompy i z powrotem do speca od pomp. Ponowne sprawdzenie i czyszczenie wtrysków oraz kolejna wymiana filtra paliwa. Powrót i montaż. Niestety dalej to samo. Nie wchodzi na obroty i kopci. Ręce mi opadły bo nigdy nie miałem czegoś takiego. Może ktoś z WAS się spotkał z czymś takim. Szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem. Już mi brakuje pomysłów. Silnik to 1HD - FTE

Re: Problemy po wymianie uszczelki pod głowicą

: 10 maja 2018, 21:09
autor: kylon
A takie podstawowe rzeczy jak sprzawdziłeś:
- czy poprawnie jest złożony rozrząd?
- czy jest taki sam efekt na zasilaniu zewnętrznym paliwa.
- czy poprawnie podłączyłeś podciśnienia od EGR?
- czy poprawnie złożone są klapki w kolektorze dolotowym
- jakie jest ciśnienie turbo i czy jest sprawne?
- czy poprawnie ustawiony jest kąt wtrysku

Re: Problemy po wymianie uszczelki pod głowicą

: 10 maja 2018, 22:34
autor: Rokfor32
W HDJ100 nie ma regulacji kąta wtrysku - teoretycznie robi to komp.

W tym przypadku (robota uszczelki, a potem STOPNIOWE pogarszanie się) wygląda na to, że silnik (rozrząd) został źle poskładany, i tłoki zderzyły się z zaworami, lub ktoś postanowił luzy zaworowe wyregulować, i zrobił to źle, co zaskutkowało wypaleniem zaworów lub gniazd.

Zacznik od pomiaru stopnia sprężania - jeżeli jest problem z niedomykającymi się zaworami to taki test to pokaże.

Re: Problemy po wymianie uszczelki pod głowicą

: 11 maja 2018, 07:48
autor: kociuba
Koła rozrządu pod pokrywą nie były ruszane. Pompy wtryskowej nie da się inaczej założyć ze względu na klin. Koło pompy też ma klin i inaczej nie wejdzie. Koło wałka rozrządu też wchodzi na klin więc inaczej nie będzie. Oba koła od paska ustawione na znakach więc wychodzi wszystko że jest dobrze. Może rzeczywiście za mało paliwa dochodzi. Sprawdzę na zbiorniku zewnętrznym.

Re: Problemy po wymianie uszczelki pod głowicą

: 11 maja 2018, 09:24
autor: kylon
Widziałem już zcięty i zgubiony klin. Są też paski rozrządu różniące się ilością zębów o jeden czy dwa. Napinacz to napnie. Może przy zakupie pasków nastąpiła pomyłka z HDJ100 na HDJ80. To i to 4,2.

Re: Problemy po wymianie uszczelki pod głowicą

: 11 maja 2018, 18:26
autor: kociuba
Kliny na 100% całe. Jest jeszcze różnica w sposobie wchodzenia na wysokie obroty w zależności jaki bieg jest włączony. I tu zaczynam się zastanawiać czy skrzynia automatyczna potrafi tak wpłynąć na pracę silnika. A bardziej elektronika.