Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 paź 2018, 13:00
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22 kwie 2018, 0:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Posty: 140
Lokalizacja: Łódź
Auto: HJ61, HDJ100
Witam,
Chciałem sprawdzić luzy zaworów w silniku 2UZ-FE (19 lat i 220 tyś km) i nie mogę odkręcić śrub ( głównie tych przechodzących na wylot. Czy jest na to jakiś dobry sposób? (oprócz coca-coli :D )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2018, 6:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15129
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ciepły silni, stukanie, inne środki chemiczne niż coca cola. No ale mogą się ukręcić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2018, 8:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Cierpliwość. Pomaga też nagrzewarka indukcyjna, szczególnie na te wystające na wylot.

Ogólnie - lać penetrantami ile wlezie - i dać im trochę czasu na zadziałanie. I - lać od razu - a nie jak już się śruba zatrze :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2018, 13:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 138
Fakt sprawdzanie luzu co 60tyś, ale z tego co się orientuje to nikt tego nie praktykuje. Silnik tak dobrze skonstruowany że podobno odchyłki są nikłe. No chyba że robione coś z głowicami. Trzeba uważać przy kasowaniu luzu bo można gniazdo lub zawór wypalić. Myślę że czasem większa odchyłka lepsza od za małej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2018, 16:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Przy zasilaniu tylko benzyna problemy praktycznie nie istnieją przynajmniej do jakichś 400 tysi. Ale przy LPG - różnie bywa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2018, 18:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 138
No tak z tym że najwyżej będzie lekko klepać ale to zawsze lepiej niż za ciasno.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2018, 23:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Posty: 140
Lokalizacja: Łódź
Auto: HJ61, HDJ100
Gazu nie mam. Klepania nie słychać. Bardziej się obawiałem za małego luzu zaworów, zwłaszcza, że tu nie ma regulacji hydraulicznej. Sprawdziłem kompresję i na wszystkich cylindrach jest OK. Co byście zrobili?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 kwie 2018, 7:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Jeżeli nie ma gazu - to ryzyko kurczenia się luzów jest niewielkie. Niemniej - tak czy siak wypada te pokrywy rozruszać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group