Strona 3 z 6
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 09:37
autor: gwt
Wiadomo, że przedni most to nie jest największy atut setki.
Są tacy co pakują 35" i to raczej pakowanie się w kłopoty. Niemniej raczej wszyscy się zgadzają, że optymalnym kołem do setki jest 33", więc jeśli most się sypie po 4 ruchach w błocie na ATkach to pytanie jaki był stopień degradacji tych mostów przed tymi 4 ruchami:)
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 09:55
autor: jezus
Może kiedyś ktoś zrobi taką rzetelną tabelkę opisującą modele aut ze stałym napędem 4x4 pod kątem właśnie mostów. Ciekawe czy w 80-kach z dołączanym przodem ich właściciele też mają z tym problem. Ktoś poda inny model z tego typu rozwiązaniem napędu , który wytrzymuje 20/30 lat bez większych awarii przedniego mostu ?. W większości do awarii doprowadza sam właściciel, wkładając większe kapcie itp. Trzeba jeszcze dodać że przy tych silnikach od 120 do 205 koni, i wadze samego auta , te mosty mają co robić.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 10:46
autor: buła lx450
gwt pisze:Wiadomo, że przedni most to nie jest największy atut setki.
Są tacy co pakują 35" i to raczej pakowanie się w kłopoty. Niemniej raczej wszyscy się zgadzają, że optymalnym kołem do setki jest 33", więc jeśli most się sypie po 4 ruchach w błocie na ATkach to pytanie jaki był stopień degradacji tych mostów przed tymi 4 ruchami:)
tylko że to chyba dotyczy 100ki z niezależnym przód, a nie 105tki z sztywnym mostem
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 10:50
autor: gwt
To jasne, że 105 ma sztywny most. Odnosiłem się do posta Zibiego, który dotyczył setki poliftowej, w której zmieliło most przy 33" ATekach.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 10:55
autor: buła lx450
gwt pisze:To jasne, że 105 ma sztywny most. Odnosiłem się do posta Zibiego, który dotyczył setki poliftowej, w której zmieliło most przy 33" ATekach.
gwt, teraz wszystko jasna i zrozumiałe:lol:
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 11:46
autor: Bullitt
kylon pisze:Do 0,9 bara Rokfor. Technika poszła do przodu. Trzeba tylko odprowadzić spaliny co by się nie grzało.
Kylon- możesz łaskawie rozwinąc temat? Masz na mysli srednicę wydechu i przelotowe tłumiki?
mopar pisze:mistrz
Ciętej riposty chyba.
Nie mam EGRu, a jak będe miął to ni ebęde bo go sobie zaslepię. Nie ma tematu woóle.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 11:49
autor: Bullitt
buła lx450 pisze:gwt pisze:Wiadomo, że przedni most to nie jest największy atut setki.
Są tacy co pakują 35" i to raczej pakowanie się w kłopoty. Niemniej raczej wszyscy się zgadzają, że optymalnym kołem do setki jest 33", więc jeśli most się sypie po 4 ruchach w błocie na ATkach to pytanie jaki był stopień degradacji tych mostów przed tymi 4 ruchami:)
tylko że to chyba dotyczy 100ki z niezależnym przód, a nie 105tki z sztywnym mostem
Oczywiście!
w 105 przedni most jest taki jak w 80. Tylny się różni talerzem i atakiem.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 11:55
autor: Bullitt
Andrej pisze:A jak już dodasz niutonometrów i cali do masy, która jak wcześniej pisałeś jest słuszna to
weź też pod uwagę przedni most bo zamiast pewnego i niezawodnego auta będziesz
miał auto wybuchowe. Oczywiście, jeśli 105 ma most zbliżony pod tym względem do 80.
Hmmm....
A co konkretnie wybucha? Mielisz atak? Łamiesz półosie?
Pytam z ciekawoiści, bo miałem kiedys afrykańską FZJ 80 na sporym lifcie i dużym kole i jedyną usterke jaką miąlem to wytarte pólosie w miejscu uszczelnień.
Wynikało to z przebiegu- i to mimo reduktora part time- widac, że bylo sporo jeżdzone poza szosą, bo musiało non stop być atakoane na spiętym napedzie.
w 105 miałem za to idealne pólosie (rozebrałem most do zera przy montazu ARB) mimo reduktora Full Time. Co by się zgadząło z niewielkim przebiegiem auta.
Teraz w 105 mam znów reduktor part time i sprzegiełka- takie przyzywczajenie po 80...
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 14:17
autor: tadeo
A na co Ci 35 cali ? Podaj mi jeden powód przemawiający za sensem.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 11 sty 2018, 16:37
autor: Rokfor32
W J100 i J105 jest ta sama przekładnia z przodu. W obu wersjach 8".
Co do FZJ - nie porównuj klekota i benzyny. Jest gigantyczna różnica w momencie bezwładności elementów wirujących napędu - temu te mosty w klekotach się sypią - a w benzynach nie. Te same mosty.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 12 sty 2018, 09:20
autor: Bullitt
Rokfor32 pisze:W J100 i J105 jest ta sama przekładnia z przodu. W obu wersjach 8".
Co do FZJ - nie porównuj klekota i benzyny. Jest gigantyczna różnica w momencie bezwładności elementów wirujących napędu - temu te mosty w klekotach się sypią - a w benzynach nie. Te same mosty.
Gdybyś mógł objasnic o czym konkretnie piszesz, byłoby mi łatwiej się odnieśc.
Nie wiem jakie mają momenty bezwładności FZJty z kompresorem- na przykład TRD, ale kiedyś zjeżdziłem pół wakacji taką furą. Rezane było w tę i we wtę.... Piach, plaża, góry doly.
Akurat most nawet nie kwęknął.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 12 sty 2018, 10:07
autor: Bullitt
tadeo pisze:A na co Ci 35 cali ? Podaj mi jeden powód przemawiający za sensem.
Takie widzimisie.
A Ty nigdy nie kupiłes sobie czegoś bo dlatego, że tak?
Mam spory lift, chce go wykorzystać. Thats why.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 12 sty 2018, 10:17
autor: tadeo
Bullitt pisze:tadeo pisze:A na co Ci 35 cali ? Podaj mi jeden powód przemawiający za sensem.
Takie widzimisie.
A Ty nigdy nie kupiłes sobie czegoś bo dlatego, że tak?
Mam spory lift, chce go wykorzystać. Thats why.
Powód dla którego jestem na tym forum, to moje widzimisie
Pytam, bo nie widzę żadnej zalety takiego rozmiaru. Ograniczenie mocy, szybszy zjazd z górki, obciążenie dla mostów, kładzenie się w zakrętach i większe ryzyko dachu.
Zaleta: bojowy wygląd, 35 cali wyglada proporcjonalnie do reszty toyki. I tyle.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 12 sty 2018, 10:42
autor: Bullitt
tadeo pisze:
Pytam, bo nie widzę żadnej zalety takiego rozmiaru.
No to jestes w wyjątkowej off-roadowej mniejszości.
35 cali nie ma wpływu na żywotność napędów w FZJ/HZJ 80/105. Przyjmuje się, ze dopiero powyżej, jak masz mocno rasowany temat, na przykład kompresorem albo turbo no to musisz sie zacząc delikatnie zastanawiac co i jak robisz. Tak- zaden kłopot.
Rozumiem, ze te te 5 centymetrów ponad 33 cale w srdednicy robia tak kolosalną różnicę, że faktycznie idzie walnąć dacha.
Proszę Cię. Nie ciagnimy tego tematu, bo dacha można i ferrari trzasnąć. Dla chcacego nic trudnego- been there done that.
Bardziej chciałbym usłyszeć coś więcej o tych mitycznych masach wirujących- bo nic mi się tutaj nie zgadza.
A i o lepszym odprowadzaniu spalin przy doładowaniu 0,9 bara. Bo tez mi się to za bardzo nie zgadza. Ale to jakby mniej niż to pierwsze.
BTW jest kilku gości w Australii którzy wala 27 psi boostu w zmodowany motor HZJ.
Mosty i skrzynie masowo nie klękają.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
: 12 sty 2018, 10:54
autor: tadeo
Bullitt pisze:tadeo pisze:
Pytam, bo nie widzę żadnej zalety takiego rozmiaru.
Rozumiem, ze te te 5 centymetrów ponad 33 cale w srdednicy robia tak kolosalną różnicę, że faktycznie idzie walnąć dacha.
.
NIe 5 cm, bo fabryczny rozmiar to 31 cali, czy mamy 10 cm.