Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 20 lut 2018, 5:48
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 sty 2018, 0:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
Rokfor32 pisze:
Nie rozumiem za bardzo.

Masz ponoć zdrowy 1HZ - ale wykluczasz opcję turbo (którą się robi bolt on na fabrycznych gratach). Za to chcesz zapodać zajechany silnik J8 (realnie nie znajdziesz nic poniżej 500 tysi nalotu, a prędzej w okolicach ponad miliona), albo niewiele mniej zużyty J100 - który w dodatku ma elektroniczna pompę, i żeby się jej pozbyć trzeba silnik też trochę porzeźbić. Dodatkowo - obie opcje sa przecież też z turbiną - którą uważasz za zawodny element (i w przypadku tych jednostek z uwagi na wiek to będą również zużyte podzespoły).

Dwa - HZJ105 wychodziła zdaje się ze skrzynią R151F. Ta skrzynia jest raczej za słaba dla 1HD-T. Szczególnie w zestawieniu z przeciążonym autem, gdzie mocno dochodzi czynnik inercji (przy ciężkim aucie trudniej zerwać przyczepność kół, co przekłada się na moment bezwładności przenoszony przez elementy napędu). A ze skrzyniami H151F jest dokładnie ten sam problem co z silnikami z J8 - są już zużyte.

Czyli - sensowna opcja to 1HD-T z J8 i skrzynia H151F z J8 - ale z dużą szansą na gruntowny remont obu podzespołów. Koszt takiej zabawy - 30 do 50 tyś pln.


Seryjne turbo to zupełnie inna para butów niz uturbione N/A.

To jaśniejsze niz słońce i bezdyskusyjne.

Wyciągnę słupek z 80 za około dyche z transportem z potwierdzonym urzedowo przebiegiem do 200 000 kilometrow. Nawet nie musze szukać- wiem gdzie leżą.

Zestaw silnik i skrzynia z 80 nie wejdzie do 100 przynajmniej skrzynia nie chciała jak miałem taki pomysł na rzeźbę i próbowałem wcielić w życie.

No to który silnik ma byc z tej 80 zeby było Ok? Każdy?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 9:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5366
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Primo - o uturbianiu ... chyba nie masz pojęcia :wink: Jak się wie, co się robi, to wyjdzie tak, żeby było jak fabryka (pomijając, że 1HZ nie wychodził fabrycznie ze sprężarką). Przy doładowaniu do pół bara ten silnik nie wymaga dodatkowych modyfikacji. Przy wyższym - wymienia sie tłoki na chłodzone, plus natryski olejowe. Te wszystkie graty są do dostania.

Jeżeli zastosujesz silnik J8 i zostawisz skrzynię R151F - to gdzie ta legendarna niezawodność i koszerność modelu? Raz, że słabsza skrzynia, dwa, mniejsze sprzęgło, które będzie miało problem z utrzymaniem silnika J8. Zapodasz spiek - tym szybciej załatwisz skrzynię ....

R151F można zostawić nawet z silnikiem 300Hp - ale benzynowym, z dużo mniejszą bezwładnością. Jeżeli nie chcesz modyfikować skrzyni - to jedyne sensowne rozwiązanie to właśnie uturbienie 1HZ, na ciśnieniu do pół bara. Demon z tego nie wyjdzie - ale auto zrobi sie "normalne" do jazdy.

ps. skrzynia H151F nie ma prawa niepasować. Tyle, że ta z J100. Ta z J8 ma przesunięte do przodu wyjście lewarka biegów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 10:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14603
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Do 0,9 bara Rokfor. Technika poszła do przodu. Trzeba tylko odprowadzić spaliny co by się nie grzało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 10:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
Rokfor32 pisze:
Primo - o uturbianiu ... chyba nie masz pojęcia :wink: Jak się wie, co się robi, to wyjdzie tak, żeby było jak fabryka (pomijając, że 1HZ nie wychodził fabrycznie ze sprężarką). Przy doładowaniu do pół bara ten silnik nie wymaga dodatkowych modyfikacji. Przy wyższym - wymienia sie tłoki na chłodzone, plus natryski olejowe. Te wszystkie graty są do dostania.

Jeżeli zastosujesz silnik J8 i zostawisz skrzynię R151F - to gdzie ta legendarna niezawodność i koszerność modelu? Raz, że słabsza skrzynia, dwa, mniejsze sprzęgło, które będzie miało problem z utrzymaniem silnika J8. Zapodasz spiek - tym szybciej załatwisz skrzynię ....

R151F można zostawić nawet z silnikiem 300Hp - ale benzynowym, z dużo mniejszą bezwładnością. Jeżeli nie chcesz modyfikować skrzyni - to jedyne sensowne rozwiązanie to właśnie uturbienie 1HZ, na ciśnieniu do pół bara. Demon z tego nie wyjdzie - ale auto zrobi sie "normalne" do jazdy.

ps. skrzynia H151F nie ma prawa niepasować. Tyle, że ta z J100. Ta z J8 ma przesunięte do przodu wyjście lewarka biegów.


Cos tam mam.

Nawet Mistrza Polski w samochodzie Turbo raz mi sie zdarzyło zrobić.

Ale to było OEM auto jedynie po mocnym rasowaniu. Zresztą mam teraz wciąż jeszcze ze.... cztery auta turbo więc mniej więcej wiem czym to sie je.

Natrysk na denka tłoczków? Inne tłoki? Tak- dobra droga. Ale droga droga. I nie ma nic wspólnego z niezawodnością.

Zaczynam skłaniac sie do koncepcji przebudowy trabnsferu oraz swapu silnika.

Który jest całkowicie mechaniczny (w sensie pompy i układu wtryskowego)? 1HD FT z 80tki byłby OK?

Skrzynia ma być z mówisz z 100? Też ogarnę. Żaden kłopot.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 13:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5366
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kylon - wszystkie silniki toyoty z fabrycznym turbo mają chłodzone tłoki. Nie oznacza to, że 1HZ nie zniesie wyższego doładowania - w tej konstrukcji (z komorami wirowymi w głowicy) tłok nie jest specjalnie obciążony termicznie. Natrysk oleju bardziej się przydaje do zapobiegania przypalaniu się oleju, niż schładzaniu takich tłoków. Poza tym, doładowanie do 0,9, a wykorzystanie w 100% tej ilości powietrza - to też cokolwiek różne sprawy. Sam bardzo często tak robię, że przeładowuję silnik powietrzem (zapodaje mniej paliwa, niż by wychodziło z ilości powietrza), żeby EGT utrzymać na niskim poziomie, i żeby nie było dymienia.

A co do używania aut z turbo - używanie a robienie takich silników (swapy, modyfikacje) to cokolwiek inny poziom wiedzy.

Obie opcje (czyli silnik 1HZ plus turbo i 1HD-T lub FT) maja swoje wady i zalety. Jak masz dostęp do odpowiednich gratów - to wstaw 1HD-T i H151F. Niby jest katalogowo słabszy od 1HD-FT, ale w praktyce jest łatwiejszy w obsłudze. Wtryskiwacze na zewnątrz, płytkowa (właściwie bezobsługowa) regulacja zaworów, niższe ciśnienia wtrysku, więc i dłuższy żywot bebechów pompy wtryskowej.

Jedyne co bym zmodyfikował - to wywalił w kosmos turbinę CT26, i zapodał GT2357V z J100.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 13:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
Rokfor32 pisze:
Kylon - wszystkie silniki toyoty z fabrycznym turbo mają chłodzone tłoki. Nie oznacza to, że 1HZ nie zniesie wyższego doładowania - w tej konstrukcji (z komorami wirowymi w głowicy) tłok nie jest specjalnie obciążony termicznie. Natrysk oleju bardziej się przydaje do zapobiegania przypalaniu się oleju, niż schładzaniu takich tłoków. Poza tym, doładowanie do 0,9, a wykorzystanie w 100% tej ilości powietrza - to też cokolwiek różne sprawy. Sam bardzo często tak robię, że przeładowuję silnik powietrzem (zapodaje mniej paliwa, niż by wychodziło z ilości powietrza), żeby EGT utrzymać na niskim poziomie, i żeby nie było dymienia.

A co do używania aut z turbo - używanie a robienie takich silników (swapy, modyfikacje) to cokolwiek inny poziom wiedzy.

Obie opcje (czyli silnik 1HZ plus turbo i 1HD-T lub FT) maja swoje wady i zalety. Jak masz dostęp do odpowiednich gratów - to wstaw 1HD-T i H151F. Niby jest katalogowo słabszy od 1HD-FT, ale w praktyce jest łatwiejszy w obsłudze. Wtryskiwacze na zewnątrz, płytkowa (właściwie bezobsługowa) regulacja zaworów, niższe ciśnienia wtrysku, więc i dłuższy żywot bebechów pompy wtryskowej.

Jedyne co bym zmodyfikował - to wywalił w kosmos turbinę CT26, i zapodał GT2357V z J100.


O i to jest rzeczowa odpowiedź.

A gdyby jeszcze liznać temat turbo do 1 HZ.

Pomijając absurdalnie drogi zestaw safari- jest jakas turbina dostępna na rynku z montazem bezposrednio do oryginalnego kolektora wydechowego 1HZ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 19:57 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5366
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie.

Przy takiej adaptacji zapodaje się kolektor wydechowy z J8 lub J100. Pasują bolt on. Customowej modyfikacji będzie wymagał EGR - ale nie wgłębiałem się w temat, bo zwykle się go przy takiej okazji po prostu wycina. Dolot może zostać oryginalny - kształt ma trochę inny, ale bez problemów ogarniają to kształtki silikonowe.

I, podobnie jak w przypadku 1HD-T - polecam zapodać GT2357V, zamiast CT26.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
Rokfor32 pisze:
Nie.

Przy takiej adaptacji zapodaje się kolektor wydechowy z J8 lub J100. Pasują bolt on. Customowej modyfikacji będzie wymagał EGR - ale nie wgłębiałem się w temat, bo zwykle się go przy takiej okazji po prostu wycina. Dolot może zostać oryginalny - kształt ma trochę inny, ale bez problemów ogarniają to kształtki silikonowe.

I, podobnie jak w przypadku 1HD-T - polecam zapodać GT2357V, zamiast CT26.



Dzięki za podpowiedź.

Nie mam EGR.

:-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2018, 21:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2007, 3:24
Posty: 968
Lokalizacja: Kobyłka
Auto: HDJ 100
Bullitt pisze:
Rokfor32 pisze:
Nie.

Przy takiej adaptacji zapodaje się kolektor wydechowy z J8 lub J100. Pasują bolt on. Customowej modyfikacji będzie wymagał EGR - ale nie wgłębiałem się w temat, bo zwykle się go przy takiej okazji po prostu wycina. Dolot może zostać oryginalny - kształt ma trochę inny, ale bez problemów ogarniają to kształtki silikonowe.

I, podobnie jak w przypadku 1HD-T - polecam zapodać GT2357V, zamiast CT26.



Dzięki za podpowiedź.

Nie mam EGR.

:-)


mistrz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2018, 21:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2014, 18:56
Posty: 5
A jak już dodasz niutonometrów i cali do masy, która jak wcześniej pisałeś jest słuszna to
weź też pod uwagę przedni most bo zamiast pewnego i niezawodnego auta będziesz
miał auto wybuchowe. Oczywiście, jeśli 105 ma most zbliżony pod tym względem do 80.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2018, 23:19 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1098
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Andrej pisze:
będziesz
miał auto wybuchowe. Oczywiście, jeśli 105 ma most zbliżony pod tym względem do 80.


@Andrej , coś bliżej wybuchów przednich mostów w 80-ce ??? Coś mnie się zdaje że nowy Franc nam się trafił :-) :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2018, 8:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5366
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Wybuchowość mostów przednich J8 to nie plota. Powodem jest właśnie duża masa, i duża bezwładność napędu. Plus, zazwyczaj, nadciśnienie kierownika ... :mrgreen: Ale starczy też zbieg niekorzystnych okoliczności.

To samo jest w J100, a J105 też ma 8" przekładnię z przodu - więc ... :wink:

ps. To nie chodzi o to, że jest jakiś błąd konstrukcyjny - ino że element jest dobrany "na styk". Bez typowego zapasu znanego za patrola, czy starych LC - czyli 300% ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2018, 8:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 324
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
i w 80-tce i setce mosty wybuchają bez problemów. 8,5 cala atak pochodzi chyba z mniejszego modelu i łatwo go załatwić nawet bez zbytniego obciążenia. Ja jeżdzę delikatnie i na 33 calach a na pustyni atak strzelił.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2018, 9:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 136
Auto: HDJ 100
Dla porządku należało by jednak rozdzielić mosty w setce przed liftowej (2- satelitowe) i poliftowej (4- satelitowe).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2018, 10:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 324
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Na ukrainie w poliftowej poszedł przedni most po 4 ruchach w błocie. Ruchach typu przód - tył i dość energicznych ale na at-kach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group