HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Moderator: luk4s7

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: Bullitt »

Nie.

Fabryczny rozmiar to..... To nie pamiętam ile, ale mam gdzies jeszcze fabryczne opony i moge zrobić zdjęcie. Srednica, porównawczo, zblizona do 33 cali.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: sebastian44 »

W J100 fabrycznie były 265/70R16 lub 275/70R16. Czyli 31 cali.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: jezus »

Przestańcie "Francować" :-) . 35 cala i umiejętna jazda to czysta przyjemność w tych pudłach. Moja 80-ka upala na MT 35-cala od 15 lat. Była w Afryce (AT35cali), Rumunie i Ukrainę zwiedziła wszerz i wzdłuż, na naszym podwórku nie ma już chyba dziury której by nie zaliczyła. Patrząc na inne marki typu zjeep czy ople to 31 cali rozkminia mosty co trzy rajdy. Zdarzy się że ktoś kupi super wychuchane pudło na allegro z przebiegiem 99 tysia km i klnie następnie że się sypie. Jak pisał @Tadeo : Choćby same proporcje tych kapci pasują do 80-ki czy 105-ki. Jeszcze jedno...ktoś kto używa tych aut zgodnie z przeznaczeniem wie o czym piszę.....
PS.. po przetarciu oczu i poczytaniu na temat 105-ek napiszę co mnie się zdaje by uzyskać większą przyjemność z ich użytkowania. Do tanich nigdy nie należały, do żwawych także, ale dołożenie turbo w czasach gdzie do jej nowszych wersji wkłada się V8 4.5 tylko podniesie jej wartość.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: tadeo »

Bullitt pisze:Nie.

Fabryczny rozmiar to..... To nie pamiętam ile, ale mam gdzies jeszcze fabryczne opony i moge zrobić zdjęcie. Srednica, porównawczo, zblizona do 33 cali.

Wróćmy do początku,
Mnie tylko interesuje, jakie zalety oprócz wyglądu, czy po co.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: Rokfor32 »

Bullitt pisze:
Rokfor32 pisze:W J100 i J105 jest ta sama przekładnia z przodu. W obu wersjach 8".

Co do FZJ - nie porównuj klekota i benzyny. Jest gigantyczna różnica w momencie bezwładności elementów wirujących napędu - temu te mosty w klekotach się sypią - a w benzynach nie. Te same mosty.
Gdybyś mógł objasnic o czym konkretnie piszesz, byłoby mi łatwiej się odnieśc.

Nie wiem jakie mają momenty bezwładności FZJty z kompresorem- na przykład TRD, ale kiedyś zjeżdziłem pół wakacji taką furą. Rezane było w tę i we wtę.... Piach, plaża, góry doly.

Akurat most nawet nie kwęknął.
Może zacznij od poszperania w necie (na przykład) co to takiego moment bezwładności mas wirujących. Bo bez tego całe to moje gadanie to jak "do obrazu" jest ... :wink:

Podpowiem - nie ma to właściwie nic wspólnego z mocą i momentem generowanym przez silnik - a w każdym razie nie jako efekt bezpośredni.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: Rokfor32 »

Tadeo - jeżeli auto do lansu - to sens jest dyskusyjny. Kwestia gustu. Na czarne też jest zbędny.

Ale jeżeli do terenu - to nie ma lepszej opcji niż duży kapeć. I 35" do masy J100 to wcale nie jest duży. 35" w 4runnerze (koło 2 ton masy) - to jest właśnie tyle, ile trzeba :wink:

Nie ma po prostu żadnego porównania w możliwościach jazdy względem cienkich/małych gum.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: tadeo »

Rokfor32 pisze:
Ale jeżeli do terenu - to nie ma lepszej opcji niż duży kapeć. I 35" do masy J100 to wcale nie jest duży. 35" w 4runnerze (koło 2 ton masy) - to jest właśnie tyle, ile trzeba :wink:

Nie ma po prostu żadnego porównania w możliwościach jazdy względem cienkich/małych gum.
Pierwsze słyszę taką teorię... ale co ja ta wiem.

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: Bullitt »

Rokfor32 pisze:
Podpowiem - nie ma to właściwie nic wspólnego z mocą i momentem generowanym przez silnik - a w każdym razie nie jako efekt bezpośredni.
Te, mentor, coś chrzanisz bez ładu i składu

;-)

Doskonale wiem co to jest masa wirująca i bezwładność i czekam na to Twoje wynurzenie z wielka niecrpliwościa- jaka to niby jest różnica pomiędzy Dieslem i Benzyna, tylko prosze konkretnie. Może być w gramach, kilogramach i tonach.

Jednostka bez znaczenia.

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: Bullitt »

Rokfor32 pisze:Tadeo - jeżeli auto do lansu - to sens jest dyskusyjny. Kwestia gustu. Na czarne też jest zbędny.

Ale jeżeli do terenu - to nie ma lepszej opcji niż duży kapeć. I 35" do masy J100 to wcale nie jest duży. 35" w 4runnerze (koło 2 ton masy) - to jest właśnie tyle, ile trzeba :wink:

Nie ma po prostu żadnego porównania w możliwościach jazdy względem cienkich/małych gum.
Oczywiście!

Pozatym, jakiego wyglądu?

Ja mój samochód uzytkuje w zgodzie z przeznaczeniem.

Parę osób kiedys próbowąło mi wmówic, ze szkoda, że co Ty, kyp, nakryj kondonem i trzymaj...

A ja kupuje i jeżdze zgodnie z przeznaczeniem. 80% off road 20% czarne.

I wcale ni euważam, ze to ze stratą dl atego wozu. Wręcz przeciwnie- to z zyskiem!

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: Bullitt »

:-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No przeciez od razu widac, ze koła za małe!

:-))))

P.S.: Dzieciaki to lubią!

Obrazek

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: Bullitt »

sebastian44 pisze:W J100 fabrycznie były 265/70R16 lub 275/70R16. Czyli 31 cali.
Jakbyś przeoczył, nie rozmawiamy o HDJ 100.

Tutaj deliberujemy o bzdurach na temat wpływu mas wirujących diesla na mosty i tak mniej ogólnie o HZJ 105.

I proszę nie kłóć się:

33 x13,5 vs. stock

Obrazek

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: dohap »

Wysoki ten stock albo ta mudzilla zanizona

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: Bullitt »

dohap pisze:Wysoki ten stock albo ta mudzilla zanizona
no masz....

Pójde i sprawdzę dzisiaj jaki ten stock- bo wisi na zapasie jako drugi.

Let You know.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: tadeo »

No rzeczywiście dziwnie wygląda na takich malutkich kółeczkach.

Kiedyś na campie były 80 z 42 cali, to był szał.

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.

Post autor: Bullitt »

tadeo pisze:No rzeczywiście dziwnie wygląda na takich malutkich kółeczkach.

Kiedyś na campie były 80 z 42 cali, to był szał.
Tu nie o wygląd się rozchodzi- szczerze mam to w dupie. Tylko o sprawność terenową.

ODPOWIEDZ