Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 wrz 2018, 21:20
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 lis 2017, 19:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08
Posty: 74
Zima idzie, pierwszy rok z samochodem minął, trochę się poznaliśmy, wiem czego mi brakuje. Nadszedł dobry czas, żeby pomyśleć nad modyfikacjami.
Mam ogólny zarys, ale jeszcze pracuję nad szczegółami, chętnie przeczytam Wasze opinie:

- oryginalne aluminiowe felgi chcę zamienić na stalowe, bardziej odsadzone na zewnątrz. Jakie powinny być ET żeby koła zlicowały się z progami/nadkolami, nigdzie nie ocierały i jeszcze żeby zmieściły się hamulce? Felga 16 cali, opona standardowa 265/85
- dodatkowe oświetlenie - halogeny montowane na zderzaku czy listwa LED na dach? Nie mam bagażnika więc mocowanie LED na dachu trochę kłopotliwe. Dodatkowo, czy ktoś ma patent jak zainstalować LED doświetlający tył samochodu nie mając bagażnika?
- jeśli bagażnik to rhino rack - będzie wykorzystywany tylko jako nośnik oświetlenia, może są tańsze opcje? Podoba mi się design...
- kompresor, głównie to pompowania kół, ale docelowo również do tylnej blokady, czy musi być ARB? Może wystarczy zwykły kompresor 150 PSI?
- blokada tył, ARB czy inna?
- przetwornica, głównie do obsługi ekspresu do kawy. Czy w takim wypadku potrzebny jest drugi aku i sterowanie? Jeśli sterowanie to Tmax czy inne?
- no i jeszcze przełączniki w schowku na okulary, muszę poszukać zdjęcia.

zapraszam do komentowania


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lis 2017, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
co do felg nie pomogę, całe lata jeżdżę na fabrycznych alusach. Jesli belka led to lepsza łukowa z przodu na zderzaku. Te z dachu jak są z przodu świeca na maskę, jak z tylu to słabo świecą. No i łatwiej uszkodzic w terenie ( jeśli w takowy wjeżdzasz). Rhino ? są polskie równie ładne bagazniki za połowę ceny. Kompresor arb jest bardzo powolny przy pompowaniu kół. No zdecydowanie tylko do pompowania awaryjnego, jesli chcesz wjeżdzając w teren upuszczac powietrza to w żadne arb sie nie baw. Kup porzadny kompresor jednotłokowy lub dwutłokowy. Zaletą arb jest jedynie niewielki rozmiar. Ale jak już to lepiej HF - ta sama produkcja a tańszy. podobnie jak blokada HF. Tylko orginał hf a nie żadne szare pudełka. Na przetwornicy nie oszczedzaj i zastanów sie nad miejscem montażu. Ja dałem pod fotel i nie były to najszczęśliwsze miejsce - wentylatorek służący do chłodzenia jest mocno wrażliży na zanieczyszczenia. Przetwornicę kupiłem proffitex i działa już 7 lat ( kilka sztuk).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lis 2017, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1072
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Ja bym rozważył e-locker od harropa, nie potrzebuje kompresora, linii powietrznych mniej awaryjny. Przetwornica koniecznie z sinusem. Mam Volt i jestem zadowolony.

--
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lis 2017, 22:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08
Posty: 74
Widziałem fajny kompresor dwutłokowy za 600, ale niedostępny ;) Będzie jeszcze w ofercie?

Zakładając, że i tak chce kompresor, to blokada pneumatyczna jest sporo tańsza, ARB 1000 USD, Harrop 5500 zł...

Przetwornicę już mam, Volt sinus 3000, chcę ją mieć w bagażniku za prawym panelem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 0:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 177
Auto: HDJ 100
Do takiej potężnej przetwornicy ze względu na spadki napięcia im dalej od akumulatora tym grubsze kable będziesz musiał zastosować. 3000W przy chwilowym obciążeniu dla 12V to 250A. Dla mocy ciągłej 1500W to przy 12V cały czas 125A.
Przy takim prądzie im dłuższe kable tym większe spadki napięcia. Jeśli faktycznie myślisz do dużym obciążeniu jakim jest expres do kawy to sugerowałbym o przeniesieniu lokalizacji przetwornicy jak najbliżej akumulatora.
Nie jeden kamper sfajczył się po błędach w instalacji elektrycznej. 12V to napięcie bezpieczne i krzywdy nie zrobi ale prąd rzędu 100A może szybko zrobić pożar jak gdzieś pojawi się zwarcie.
I nie zapomnij o właściwym bezpieczniku gdzieś w obwodzie najbliżej akumulatora. Ten w przetwornicy chroni tylko przetwornicę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 2:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 136
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Do ekspresu miałem podłączoną przetwornice tylko na czas korzystania - ekspres na masce i przetwornica blisko aku. Odległość i grubość kabli to gra nie warta świeczki. Ze względu na gabaryty przetwornicy nie montowalem jej na stałe. Pozdr adam.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 8:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 907
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Tak się spytam nieśmiało, jeździłes juz w terenie, byłes na jakims dalszym wyjezdzie że jesteś przekonany że to wszystko jest Ci potrzebne? Ekspres do kawy- spoko jestem za. Ale oświetlenie ? Blokada? Bardziej odsadzone felgi? Zastanów się 3 razy zanim popadniesz w koszty i poinstalujesz sprzęt który nie jest wcale konieczny.

Jak chcesz jechać na wycieczkę zacząłbym od opon AT na seryjnych felgach-dużo porządniejsze od chińskich offroadowych. Do tego osłony spodu alumniniowe. Jak wiekszy teren to wyciągarka w oryginalnym zderzaku. Kompresor sie przydaje, minumum 75 litrów na minute. Bagażnik odpuść, jak chcesz wiecej gratów wystarczy box, bagażnik bardzo hałasuje.

Powodzenia ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 9:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Johnny_UZJ100 pisze:
Widziałem fajny kompresor dwutłokowy za 600, ale niedostępny ;) Będzie jeszcze w ofercie?

Zakładając, że i tak chce kompresor, to blokada pneumatyczna jest sporo tańsza, ARB 1000 USD, Harrop 5500 zł...

Przetwornicę już mam, Volt sinus 3000, chcę ją mieć w bagażniku za prawym panelem.


Będzie, płyną. Też na niego czekam bo robi robotę niesamowicie. Z blokad polecam HF 2750 zł, arb za 1000 usd będzie cięzko kupić chyba.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 12:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08
Posty: 74
Bardzo podoba mi się rozwój tego tematu.

Tak, jeździmy w terenie całą rodzinką, 2+2. Jak się nauczę wstawiać zdjęcia to pokażę :)

Auto jest podwyższone dwa cale na komplecie OME, koła AT BFG około 33", osłony podwozia, wyciągarka schowana w oryginalnym zderzaku.
Niestety jak wjechała wyciągarka to usunięta została belka absorbująca ze zderzaka. Teraz w sumie jedynym zderzakiem jak płyta z wyciągarką, ale ona jest tylko na szerokość chłodnicy mniej więcej.
Jak auto na stromych zjazdach/podjazdach/nawrotach się oprze rogiem o coś, to siła idzie na błotniki i te się krzywią.

Lista modów wynika właśnie z doświadczenia w terenie:
- stalowy zderzak fabryka4x4 - jak wyżej
- odsadzone koła - dwa razy trafił się wąski wąwóz gdzie oparłem się bokiem i wgniotłem błotnik i drzwi tuż nad progiem. Gdyby koła były bardziej odsadzone, tak jak to mają zrobione w Patrolach, to auto oparłoby się na kołach właśnie. Źle kombinuję?
- auto nie ma świateł przednich, to znaczy ma, ale kiepsko świecą :( jazda w nocy na normalnej drodze to koszmar, w terenie to już w ogóle porażka... Listwa LED lub halogeny na przód to konieczna konieczność, doświetlenie przy cofaniu też byłoby miłe.
- bagażnik nie jest mi potrzebny na bagaż, mieścimy się w samochodzie, to ewentualna rama do oświetlenia. Droga, wiem :) Wolałbym uniknąć tego wydatku
- kompresor i blokada - jeździmy z Patrolami... Jakoś trzeba je wyciągać ;) Czy zwykły kompresor obsłuży pompowanie kół i blokadę? Pewnie wystarczy jakiś rozdzielacz?
- kawa to mus, ciekawie piszecie o umiejscowieniu przetwornicy... Na razie mam zainstalowany hebel przy akumulatorze i pociągnięte gruba kable (jak do wyciągarki) do bagażnika. Zamysł jest taki żeby przetwornicę włączać tylko kiedy jest używana. Ewentualnie pod siedzeniem pasażera jest na nią miejsce, zawsze to trochę bliżej. Teraz właśnie montuję ją tymczasowo pod maską kiedy chcę podłączyć ekspres, ale to jest mego niewygodne.
- przełączniki do kompresora, blokad, świateł jak w tym linku :)
https://forum.ih8mud.com/threads/so-you ... st-9602880


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 13:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 907
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Myślę że stalowe progi odsadzone na zewnątrz byłyby lepsze niż koła. Możesz dać też rury łączące przedni stalowy zderzak z progami to też chroni przednie nadkola. Widzę że setkę użytkujesz dość mocno ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 13:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15014
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Tylko zawsze trafi się wąwóz ze ścianami inaczej wyprofilowanymi i będzie dupa. Felgi oryginalne Toyoty są bardzo dobre. Chyba bym wolał dystanse. Rozstaw śrub w setce nie jest taki sam jak w innych Landkach zatem nie jest tak łatwo z felgami. Można zapodać oryginalne stalowe ale od HZJ105. Są wtedy bardziej odsadzone ale i mocne. Reszta to kwestia podejścia użytkownika i budżetu jakim dysponuje. Chce albo nie chce mieć. Rur od zderzaka bym nie zakładał. Rzucają się w oczy a przepisy są jasne jeśli chodzi o zderzaki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 13:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 177
Auto: HDJ 100
Miałem dystanse 30mm i przy oponie BFG AT KO2 285/75/16 (wydaje się, że równo z obrysem) auto strasznie uwalone błotem było nawet po przejeździe małej kałuży. Po zdjęciu niepomiernie mniej.

Co do kompresora w celu pompowania kół to dobrze byłoby mieć jakiś zbiornik buforowy na powietrze. Tak szacując zgrubnie to przy zbiorniku 5l i 8 bar powietrza będzie tyle by podnieść ciśnienie w kole o jakiś 1bar albo po 0,25 w każdym:)

Nie analizowałem rynku pod tym kątem ani kwestii czy i gdzie to upchnąć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 14:02 
Offline

Rejestracja: 18 wrz 2017, 10:26
Posty: 19
Lokalizacja: Wawa
co do kompresora to miałem przez 2 lata zamiennik ARB - HF CKMA12 High-Output 12V. Dawał spokojnie radę pompować 33" i obsługiwał blokadę. Plus taki że jest pełna wiązka z przełącznikiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 14:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 177
Auto: HDJ 100
dawał radę pompować 4 szt. 33" w akceptowalnym czasie?
gdzie był umiejscowiony?
miał zbiornik powietrza?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2017, 14:35 
Offline

Rejestracja: 18 wrz 2017, 10:26
Posty: 19
Lokalizacja: Wawa
4 szt nigdy na raz nie pompowałem:) nigdy nie było potrzeby, ale np 6 materacy pod rząd no problem:) umiejscowiony był pod kanapą, ale w Jeepie :) w suchym miejscu , wszystkie przewody pod wykładziną, zasilanie bezpośrednio do aku. Co do zbiornika powietrza to miał własny wbudowany tak jak na zdjęciu. Myślałem o dołożeniu pod np. prysznic zbiornika zewnętrznego, ale jakoś nigdy czasu nie było...a i prysznica też w końcu nie zrobiłem:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group