Auto gaśnie po odpaleniu

Moderator: luk4s7

kasza1979
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2023, 21:23

Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: kasza1979 »

Dobry Wieczór wszystkim. Witam uprzejmie i z marszu przechodzę do tematu.
Pacjent LC 100 4,7 automat - rocznik 1999 - wersja amerykańska(auto z lpg).
W maju tego roku skradziono mi z auta oba katalizatory (nie jestem pewien czy ma to jakikolwiek związek z tym co się dzieje z autem - ale być może). Zakupione nowe katalizatory i sondy lambda (również byly skradzione).
Problemy zaczęły się w październiku. Podjechałem autem pod dom bez żadnych problemów, po czym kolejnego dnia auto już nie odpaliło - dokładniej to odpaliło i natychmiasta zgasło (brak reakcji na pedał gazu). Samochód readuje na gaz jedynie po szybkim przerzuceniu na „R”.
Auto odjechało lawetą do mechanika i po 1,5 miesiąca wróciło z wymienioną pompą paliwa i jej wiązką. W międzyczasie mechanik przeglądnął całą instalację elektryczną i „nic nie wyszło”. Komputer również nie pokazał żadnych błędów.
Auto postało 1 dzień po bezproblemowym powrocie od mechanika i po jednym dniu problem powrócił (w wigilię).
Jako że lekki nerw mnie złapał i nie dawało mi to spokoju, po wigilii poszedłem do auta i ponownie próbowałem odpalić - nadal bez efektu. Wrzuciłem więc reduktor na „N” i po odpaleniu szybko na „R”. Trzymałem auto na obrotach przez około minutę może dwie (strasznie go „kaszlało” jak przy nieszczelnym wydechu). Po około 1-2 minutach „kaszlenie” ustąpiło i auto zaczęło równo pracować (jednocześnie wyrzuciło check engine). Przerzuciłem bieg na „N” i dałem mu chodzić. Po 2-3 minutach zgasł. Ponownie odpaliłem i rozstawiłem na „P” - chodził równo ale pod 2-3 minutach zgasł. Ponowne odpalenie i auto chodziło 15 minut - równiutko jak w zegarku.
Kolejnego dnia profilaktycznie odpaliłem i auto bez problemu równo chodziło przez 15 minut (nie gasło) - dodatkowo zgasł check engine.
Dzisiaj podjechałem do innego warsztatu w celu podpięcia komputera. Wyszły dwa błędy (załączam screeny). Auto jeździło przez pół dnia idealnie.
Wieczorem pojechałem do sklepu i po wyjściu sytuacja ponownie się powtórzyła. Tym razem zabiegi z trzyanie auta na obrotach na rozpiętym reduktorze nie pomogły. Owszem auto przestało gasnąć - ale tylko na „R”. W innych pozycjach skrzyni auto faluje przez chwilę na obrotach po czym gaśnie (zostało pod sklepem).
Dodatkowo (trochę niezależnie od opisanego powyżej problemu) co jakiś czas zaświeca się ABS. Pierwotnie było tak, że zaświecał się przy „morkym” (deszcz, wilgoć w powietrzu). Po jakimś czasie sytuacja się zmieniła - świeci przy „suchej pogodzie” lub po podstoju z suchym garażu, a gaśnie jak się pojeździ po mokrej ulicy.
Jeszcze przed kradzieżą katalizatorów pojawiła się korozja nad przednią szybą i przy intensywnym deszczu kapało do środka w okolicach lusterka. Prowizorycznie zaklejone silver tape’em - prowizorka już jakiś czas się utrzymuje (bo albo blacharz niema terminy, albo auto u mechanika).
Czy szanowne grono może coś doradzić? Uwielbiam lub może nawet zaryzykuje stwierdzenie że kocham to auto, ale chyba straciłem do niego venę. Chciałbym auto naprawić i chyba oddać w dobre ręce……..
Załączniki
9cd95b57-3d37-4ef2-8201-f5c1f3dedcd8.jpeg
9cd95b57-3d37-4ef2-8201-f5c1f3dedcd8.jpeg (54,24 KiB) Przejrzano 380 razy
3b5b9246-fb64-4ad0-8256-be29af19c5ff.jpeg
3b5b9246-fb64-4ad0-8256-be29af19c5ff.jpeg (54,32 KiB) Przejrzano 380 razy

kasza1979
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2023, 21:23

Re: Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: kasza1979 »

Dodatkowe info (nie wiem czy istotne dla sprawy - ale każdy detal może ma znaczenie):
Oryginalny przebieg 204 k mil (wiem że oryginalny bo jestem drugim właścicielem - a poprzedni majętny człowiek któremu takie rzeczy nie mieścilyby sie w głowie - tun bardziej ze to ja chciałem kupić a nie on sprzedać).
Dwa lata temu zrobiona rama (tak „po bożemu” - zdjęta buda i robota w mojej ocenie bardzo solidna).
Przy okazji roboty ramy zrobiony spód auta (w tym tylne nadkola które były podgnite) - nowe przewody hamulcowe, zawieszenie, hamulce całość (w tym zaciski).
Ostatnio wymiona rura wlewu paliwa (bo ciekło) - ale mam wrażenie że zbiornik się nie odpowietrza (przy odkręceniu korka zasysa powietrze - nawet jak auto kilka dni nie używane - choć nigdzie nic nie cieknie)
Kompletna regeneracja konwertera (styczeń 2023).
Wymiana przekładni kierowniczej (po kradzieży katalizatorów stara zaczęła lać).
2 lata temu wymieniałem cale półosie (na pedders hd), zabieraki (ome), krzyżaki (oryginał) - choć to raczej z elektryka (a na to stawiam jeśli chodzi o obecne problemy) - nie ma nic wspólnego.

kasza1979
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2023, 21:23

Re: Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: kasza1979 »

Dodatkowe info (nie wiem czy istotne dla sprawy - ale każdy detal może ma znaczenie):
Oryginalny przebieg 204 k mil (wiem że oryginalny bo jestem drugim właścicielem - a poprzedni majętny człowiek któremu takie rzeczy nie mieścilyby sie w głowie - tun bardziej ze to ja chciałem kupić a nie on sprzedać).
Dwa lata temu zrobiona rama (tak „po bożemu” - zdjęta buda i robota w mojej ocenie bardzo solidna).
Przy okazji roboty ramy zrobiony spód auta (w tym tylne nadkola które były podgnite) - nowe przewody hamulcowe, zawieszenie, hamulce całość (w tym zaciski).
Ostatnio wymiona rura wlewu paliwa (bo ciekło) - ale mam wrażenie że zbiornik się nie odpowietrza (przy odkręceniu korka zasysa powietrze - nawet jak auto kilka dni nie używane - choć nigdzie nic nie cieknie)
Kompletna regeneracja konwertera (styczeń 2023).
Wymiana przekładni kierowniczej (po kradzieży katalizatorów stara zaczęła lać).
2 lata temu wymieniałem cale półosie (na pedders hd), zabieraki (ome), krzyżaki (oryginał) - choć to raczej z elektryka (a na to stawiam jeśli chodzi o obecne problemy) - nie ma nic wspólnego.

Stefek
Posty: 137
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: Stefek »

A próbowałeś awaryjnego rozruchu na gazie? Chyba każda centralka lpg ma taką opcję. Czasem trzeba uaktywnić ją w sofcie.

kasza1979
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2023, 21:23

Re: Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: kasza1979 »

Sytuacja jest identyczna przy odpalaniu na gazie i na benzynie. Żadnej różnicy.

kasza1979
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2023, 21:23

Re: Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: kasza1979 »

Ponieważ auto nie mogło stać pod sklepem (dzwonili już że blokuje miejsce) pojechałem podjąć próbę odpalenia.
Niestety bez efektu. Ostatecznie wypiąłem wtyczkę z przepływomierza. Auto odpaliło. Pozwoliłem mu pochodzić z wypiętą wtyczką (chodził równo). Po wpięciu wtyczki natychmiast zgasł. Ale bez ponownego wypinania wtyczki auto odpaliło i dojechało pod dom.

Stefek
Posty: 137
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: Stefek »

Może wystarczy czyszczenie przepływomierza np brake cleanerem. Czasem oprócz spsikania trzeba sensor/ drucik bardzo delikatnie dotykając domyć.

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1827
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Auto gaśnie po odpaleniu

Post autor: irko »

Masz tam kody błędów, wystarczy poszukać

C0278 - OTWARTY LUB ZWARTY OBWÓD W OBWODZIE PRZEKAŹNIKA ELEKTROMAGNESU ABS

MOŻLIWE PRZYCZYNY
Przepalony elektromagnetyczny przekaźnik tłumienia układu przeciwblokującego (ABS)
Uszkodzony przekaźnik elektromagnetyczny ABS
Węzeł przekaźnika elektromagnesu ABS jest otwarty lub zwarty
Obwód przekaźnika elektromagnetycznego ABS słabe połączenie elektryczne
Siłownik ABS (ECU Skid Control) Co to oznacza?
KIEDY ZOSTANIE WYKRYTY KOD?
Gdy przekaźnik elektromagnetyczny jest włączony, styk przekaźnika jest wyłączony na 0,2 sekundy lub dłużej.
MOŻLIWE OBJAWY
Lampka ostrzegawcza układu ABS (ABS)
Lampka silnika włączona (lub lampka ostrzegawcza silnika serwisowego wkrótce)
C0278 OPIS
Przekaźnik elektromagnesu zasila elektromagnes układu przeciwblokującego (ABS) i cewkę TRAC.
Po włączeniu zapłonu prędkość pojazdu osiąga 4 mph (6 km / h), a solenoid ustala się jako normalny po wstępnym sprawdzeniu autodiagnostyki, przekaźnik włącza się. W przypadku wykrycia przerw lub zwarć przekaźnik wyłącza się.

Kod P0110
Pojawia się w pamięci kodów usterek sterownika silnika, gdy wykryje on problem z czujnikiem temperatury powietrza wlotowego w układzie.

PRZYCZYNY
Czujnik temperatury powietrza dolotowego - awaria obwodu
Kod P010 oznacza, że jednostka sterująca silnika rozpoznała wadliwy obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego.

Może to być zarówno uszkodzony sam czujnik, jak i problem z okablowaniem na drodze do niego. Kod usterki odnosi się do problemu z obwodem elektrycznym, a nie z temperaturą powietrza.

Czujnik temperatury powietrza wlotowego jest często zintegrowany z czujnikiem MAF.

Symptomy kodu usterki P0110
Jedynym objawem, jaki może wystąpić w przypadku kodu P0110, jest w większości przypadków lista "check engine". W niektórych rzadkich przypadkach mogą wystąpić problemy z wydajnością, takie jak nierówna praca na biegu jałowym lub słaba praca silnika.

Kod P0110 może wywołać dowolny z następujących objawów:

Lampka kontrolna silnikaNierówne obroty na biegu jałowym
Słabe osiągi
Wysokie lub niskie zużycie paliwa

PRZYCZYNY
Ponieważ kod P0110 informuje nas, że występuje problem z obwodem czujnika, tak naprawdę niewiele rzeczy może go spowodować.

Wadliwy czujnik temperatury wlotu powietrzaUszkodzona wtyczka złącza czujnika temperatury wlotu powietrza (korozja)Uszkodzone lub zwarte przewody do czujnika temperatury wlotu powietrzaUszkodzona jednostka sterująca silnika

Jak poważny jest kod P0110?
Niski - Gdy pojawi się kod P0110, silnik przestanie odczytywać temperaturę wlotu powietrza, a zamiast tego będzie używał wartości szacunkowych. Korekta paliwowa temperatury powietrza jest dość niska.

Kod P0110 nie spowoduje zatrzymania samochodu na drodze i nie spowoduje dalszych uszkodzeń silnika - jeśli nie mówimy o bardzo długim okresie czasu. Mimo to zaleca się naprawę kodu P0110 tak szybko, jak to możliwe.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0110?
Wymień czujnik temperatury wlotu powietrza
Naprawić okablowanie czujnika temperatury wlotu powietrza
Wyczyść wtyczkę złącza czujnika temperatury wlotu powietrzaWymień czujnik MAF (jeśli czujnik IAT jest z nim zintegrowany)Wymienić jednostkę sterującą silnika

Najczęstsze błędy diagnozy P0110
Częstym błędem przy diagnozie P0110 jest wymiana czujnika temperatury powietrza bez sprawdzenia wtyczki złącza i okablowania.
Innym błędem jest rozpoczęcie poszukiwania rzeczy, które powodują wysoką temperaturę wlotową, nie zdając sobie sprawy, że jest to w pełni elektryczny kod błędu, który mówi nam, że coś jest nie tak w obwodzie.


Błąd P0100 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza

Przyczyny
Występują przecieki powietrza wlotowego.
Zawór odprowadzania par paliwa ze zbiornika jest uszkodzony i wprowadza dodatkowe powietrze do dolotu
Przerwana uszczelka pod przepustnicą lub kolektorem ssącym
Przetarte przewody podcisnieniowe
Być może kable lub ich złącza prowadzące do czujnika masowego przepływu powietrza (MAF) są zużyte lub ocierają się, co z kolei powoduje zwarcie.

Naprawa
Sprawdź wszystkie kable i odpowiadające im złącza prowadzące do czujnika masowego przepływu powietrza (MAF). Upewnij się, że nie są zepsute lub zużyte. Napraw lub zmień w razie potrzeby.
Sprawdzić, czy nie ma wycieków powietrza w układzie dolotowym. Napraw, jeśli znajdziesz wyciek.
Sprawdź, czy gorący drut czujnika przepływu powietrza (MAF) nie ma brudu ani kurzu. W przypadku zabrudzenia filtra powietrza można go wymienić.
Istnieją systemy wlotu powietrza wlotowego, które mają siatkę, w takim przypadku możesz upewnić się, że jest czysty.
Być może przyczyną tego kodu jest wysoka rezystancja w obwodzie uziemienia czujnika MAP (wielokrotnego czujnika ciśnienia bezwzględnego).
Zmień czujnik MAF.

Opis kodu DTC P0100 Ogólny
Czujnik masowego przepływu powietrza (MAF) znajduje się w kanale wlotowym powietrza silnika, pod filtrem powietrza. Jego funkcją jest pomiar zarówno objętości, jak i gęstości powietrza wchodzącego do silnika. Chociaż czujnik masowego przepływu powietrza (MAF) mierzy tylko część powietrza wchodzącego do silnika, podana przez niego wartość służy do obliczenia całkowitej objętości i gęstości powietrza wchodzącego do silnika.

Gdy ustawiony jest kod błędu P0100 OBD2 , oznacza to, że moduł sterujący zespołu napędowego (ECM) wykrył awarię czujnika MAF lub jego obwodu. Problemem może być również przeciek lewego powietrza do silnika za przepływomierzem.

ODPOWIEDZ