Strona 5 z 5

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 20:37
autor: Krzysztof
U mnie na sprężynach z 80 było kiepsko Nie pisze o jednej dziurze w asfalcie bo tamtego tak nie czuć, problem zaczynał się na wyboistym dłuższym odcinku drogi. Tam tył nie nadążał wybierać nierówności i dupa auta podskakiwała. Na orginale i na TT takiego efektu nie ma, mogę zapierdzielać i jest ok. Może moje sprężyny z 80 były jakieś wzmacniane jak u was jest ok. Sprężyny z moich testów zostały o Rokfora.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 20:44
autor: Rokfor32
Oryginały to były. Mam dwa zestawy takich sprężyn (tył do J8), ale nie pamiętam juz które sa z którego źródła - różnią sie wysokością o ... 5 mm :wink: . Albo jakaś różnica w specyfikacji (toyota koduje nastawy sprężyn kolorami - takimi kolorowymi kropkami na zwojach - ale w tym przypadku korozon zatarł to oznakowanie) - albo po prostu jeden zestaw o tyle przyklapnął.

Niemniej - nie były to żadne wzmacniane czy liftowe. Temu tez wcześniej zapytałem o masę pojazdu - bo możliwe że to jest źródło różnicy w zachowaniu aut.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 21:17
autor: gwt
Moja z polskiej dystrybucji ma w DR:
MW: 2660 kg
DMC: 3260 kg

Może różnica w stosunku do tego co Rokfor pisze, że powinna ważyć poniżej 2,5T wynika z tego (cytując za Wikipedią), że:

Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego.

Zgodnie jednak z dyrektywą europejską 95/48/EC masa własna definiowana jest wraz z kierowcą ważącym 75 kg.

Konsekwencją tego są dane homologacyjne pojazdów, które zawierają masę własną wraz z kierowcą, co w rezultacie prowadzi do tego, iż w dowodach rejestracyjnych pojazdów masa własna zawiera masę kierowcy.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 04 lut 2018, 08:02
autor: Rokfor32
Nie o dane z dowodu pytam - a odczyt realny z wagi :wink:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 04 lut 2018, 08:27
autor: rembacz
U mnie 4,7 z gazem. Dwie butle zamiast koła. Także tył o tyle dociążony od standardu. Koła 285 ale to już masa nieresorowana.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 04 lut 2018, 08:39
autor: gwt
Wiadomo, że z wagi byłoby najrzetelniej ale skoro takich danych nie mam to odnoszę się do danych papierowych.

Z tego co się orientuję producenci w papierach raczej zaniżają MW a nie zawyżają. Więc jak miałbym się zakładać to raczej stawiałbym, że rzeczywista MW będzie jeszcze wyższa niż w papierach:(

Pomiar na wadze oczywiście przy tych samych warunkach pomiarowych czyli auto nie motane, na standardowym ogumieniu, włożone 6 i 7 siedzenie w bagażniku, zalane płyny i kierowca do 75kg. Koła oczywiście masa nieresorowana ale na pomiar na wadze wpłynie więc ciężko się będzie odnieść do tego co DR.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 04 lut 2018, 12:01
autor: Rokfor32
Ale tu nie chodzi o różnicę rzędu 20 kg (np. ze względu na większe koła). Kilka J100 ważyłem, bo przy pomiarach przyspieszeń jest mi to potrzebne. I zwykle masa auta "przygotowanego wyprawowo" oscyluje w okolicach trzech ton.

Większość userów zupełnie sobie nie zdaje sprawy, ile zbędnego szpeju wozi na stałe na pokładzie :wink:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 04 lut 2018, 12:29
autor: gwt
Na 5 kołach to różnica raczej bliżej 50 kg.
Właśnie tak to działa liczy sie suma czynników.
Koła, zderzak(i), wyciągarka, bagażnik na dach, namiot, etc... każde po 50 kg i licznik bije

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 06 lip 2018, 16:57
autor: tatar4
Witam sredecznie miłośników Toyoty LC 100.
Pojawił się dzisiaj problem w mojej 100, a mianowicie opadło w tylnym prawym rogu i nie chce się wyprostować. Poproszę o poradę gdzie szukać przyczyny, żeby nie wydać fortuny i żeby autko jeździło tak jak dotychczas. Pozdrawiam serdecznie Piotr. Dodam że jest to LC 100 z 2005 roku, już poliftowa.