Strona 4 z 5

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 29 sty 2018, 22:49
autor: Rokfor32
Niemniej, jak cofniesz posty do tyłu, to tam był taki warunek - auto ma opadać na sam dół, bo nie wjedzie do garażu (ja tak przynajmniej zrozumiałem). I nie o Twój garaż chodziło :wink:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 29 sty 2018, 23:30
autor: gwt
Więc jak rozumiem nawet jeśli założenie sprężyn od 80 nieco podniesie auto to jeśli jednak opcja low jest choć trochę zachowana to podejrzewam, że byłaby w stanie skompensować to podniesienie.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 30 sty 2018, 17:36
autor: rembacz
Dobra sprężyny z TLC 80 zmówione. Będziemy eksperymentować. Dla mnie najważniejsze jest hydro i zwiększenie nośności z zachowaniem komfortu jazdy na pusto.
Jak będzie twardo to spróbuje może lekko je skrócić, do granic aby na wykrzyżu nie wypadła.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 30 sty 2018, 18:23
autor: Rokfor32
Nie da się ich sensownie skracać. Końcowe zwoje z jednej strony są zacieśnione (od pochwy mostu), z drugiej przygięte i zeszlifowane, pod płaskie gniazdo.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 31 sty 2018, 10:02
autor: gwt
Jeszcze drążąc temat mechanizmu działania układu hydro mam pytanie jak to wszystko się ma do ustawień twardości zawieszenia.
Czy regulacja polega na otwieraniu i zamykaniu zaworów którymi przypływa olej. Im więcej otwartych zaworów/albo stopnia otwarcia zaworu tym bardziej miękko?
Czy ustawienie wartości a raczej miękkości zawieszenia ma wpływ na:
- wysokość zawieszenia przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że w sytuacji statycznej ta regulacja nie powinna mieć znaczenia
- twardość zawieszania przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że przy ustawieniu na maksa komfort powinno nieco skorygować zwiększoną sztywnosć po dołożeniu sprężyn

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 01 lut 2018, 00:18
autor: mopar
gwt pisze:Jeszcze drążąc temat mechanizmu działania układu hydro mam pytanie jak to wszystko się ma do ustawień twardości zawieszenia.
Czy regulacja polega na otwieraniu i zamykaniu zaworów którymi przypływa olej. Im więcej otwartych zaworów/albo stopnia otwarcia zaworu tym bardziej miękko?
Czy ustawienie wartości a raczej miękkości zawieszenia ma wpływ na:
- wysokość zawieszenia przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że w sytuacji statycznej ta regulacja nie powinna mieć znaczenia
- twardość zawieszania przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że przy ustawieniu na maksa komfort powinno nieco skorygować zwiększoną sztywnosć po dołożeniu sprężyn
z regulacją twardości jest dokładnie tak jak piszesz (zero-jedynkowa kombinacja działania kilku zaworów)

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 01 lut 2018, 21:02
autor: Naroy
Jak potrzebujesz poeksperymentować to mam w garażu sprężyny Dobinsona zdjęte z setki.. leżą i się kurzą.. mogę udostępnić,jeśli to w czymś pomoże..

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 02 lut 2018, 18:19
autor: rembacz
Ja bym chętnie przygarnął, coś tam po skracać coś dopasować itp.
Poszło na PW.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 09:23
autor: Zibi
ale to musza byc sprezyny z orginału, bez liftu a nie betony z dobinsonsa.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 09:30
autor: Zibi
Tak moja stoi w pozycji normalnej praktycznie z pustym bakiem, przód jest minimalnie podkręcony ( wyciągarka, zderzak) mało kółka na zimę bo wjeżdzam do typowego garazu blaszanego.
Obrazek

a tak po opuszczeniu - pusty bak wiec bardzo nie siada ale jednak na tyle, że do garazu wjadę.

Obrazek

Efekt twardości przy zjeżdzaniu z krawężnika jest jedynie przy pustym baku, wystaczy 1/4 i juz jest ok.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 12:48
autor: rembacz
Więc dziś założyłem sprigi z 80. I jestem pozytywnie zaskoczony, czuć lekką twardość ale jak dla mnie akceptowalna :D
Toyotka podnosi się do góry i opuszcza na sam dół :mrgreen: to kolejne zaskoczenie.
Muszę jeszcze trochę posmigać i dam znać ale jak na razie jestem na tak.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 15:57
autor: rembacz
Wysokość normalana:

Obrazek

obniżona:

Obrazek

podniesiona:

Obrazek

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 16:34
autor: Rokfor32
To ile ważą te Wasze auta - że na sprężynach J8 - przewidzianych przecie do utrzymania całego auta o podobnych parametrach, na sensownej wysokości - te J100 siadają tak nisko? :mrgreen:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 17:55
autor: Zibi
Wystarczy spojrzeć w katalog co też przed wymianą uczyniłem. Skoro np. ironman podaje, że sprężyna medium +2 cale z 80-tki daje +20 mm w setce to orginalna sprężyna z 80-tki niższa o te 2 cale i cieńsza spokojnie powinna zastąpić spręzynę z setki. I u mnie to się sprawdza już długi czas. A w przypadki awarii tylnego czujnika ( co już 2 razy miałem bo te cholerne spręzynki z długopisu rdzewieją) auto nie siądzie całkiem dupą na asfalcie.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 03 lut 2018, 18:33
autor: Rokfor32
Zibi - to tak nie działa (przeliczanie nośności w sensie). Jeżeli auta mają podobną masę/nacisk na oś, to różnica w lifcie dla tej samej sprężyny wynika z różnicy w budowie podwozia - czyli odległości od gniazda w moście do gniazda w ramie. Ale - inaczej się to zachowa dla sztywnej, liftowej sprężyny, a inaczej dla miękkiej seryjnej. Tutaj dochodzi jeszcze dodatkowo AHC - który raczej nie opuszcza ciśnienia do zera. A mimo to setka potrafi sprężyny J8 dognieść do zera. Ile więc waży to auto? :wink:

To nie szydera - pytam, bo być może warto po prostu zważyć wózek, i na spokojnie przemyśleć zastosowane "niezbędne modyfikacje". Książkowo J100 ma ważyć niżej 2,5T. jeżeli waga pokaże istotnie wyżej - to ja bym przemyślał jednak temat wyposażenia dodatkowego - stałe wożenie sporej dodatkowej masy to i większe zużycie paliwa, i podzespołów napędu, i słabsze właściwości trakcyjne w terenie.