Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 22 wrz 2018, 10:02
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 sty 2018, 23:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5677
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Niemniej, jak cofniesz posty do tyłu, to tam był taki warunek - auto ma opadać na sam dół, bo nie wjedzie do garażu (ja tak przynajmniej zrozumiałem). I nie o Twój garaż chodziło :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 sty 2018, 0:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 177
Auto: HDJ 100
Więc jak rozumiem nawet jeśli założenie sprężyn od 80 nieco podniesie auto to jeśli jednak opcja low jest choć trochę zachowana to podejrzewam, że byłaby w stanie skompensować to podniesienie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 sty 2018, 18:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 137
Dobra sprężyny z TLC 80 zmówione. Będziemy eksperymentować. Dla mnie najważniejsze jest hydro i zwiększenie nośności z zachowaniem komfortu jazdy na pusto.
Jak będzie twardo to spróbuje może lekko je skrócić, do granic aby na wykrzyżu nie wypadła.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 sty 2018, 19:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5677
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie da się ich sensownie skracać. Końcowe zwoje z jednej strony są zacieśnione (od pochwy mostu), z drugiej przygięte i zeszlifowane, pod płaskie gniazdo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sty 2018, 11:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 177
Auto: HDJ 100
Jeszcze drążąc temat mechanizmu działania układu hydro mam pytanie jak to wszystko się ma do ustawień twardości zawieszenia.
Czy regulacja polega na otwieraniu i zamykaniu zaworów którymi przypływa olej. Im więcej otwartych zaworów/albo stopnia otwarcia zaworu tym bardziej miękko?
Czy ustawienie wartości a raczej miękkości zawieszenia ma wpływ na:
- wysokość zawieszenia przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że w sytuacji statycznej ta regulacja nie powinna mieć znaczenia
- twardość zawieszania przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że przy ustawieniu na maksa komfort powinno nieco skorygować zwiększoną sztywnosć po dołożeniu sprężyn


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lut 2018, 1:18 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2007, 3:24
Posty: 970
Lokalizacja: Kobyłka
Auto: HDJ 100
gwt pisze:
Jeszcze drążąc temat mechanizmu działania układu hydro mam pytanie jak to wszystko się ma do ustawień twardości zawieszenia.
Czy regulacja polega na otwieraniu i zamykaniu zaworów którymi przypływa olej. Im więcej otwartych zaworów/albo stopnia otwarcia zaworu tym bardziej miękko?
Czy ustawienie wartości a raczej miękkości zawieszenia ma wpływ na:
- wysokość zawieszenia przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że w sytuacji statycznej ta regulacja nie powinna mieć znaczenia
- twardość zawieszania przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że przy ustawieniu na maksa komfort powinno nieco skorygować zwiększoną sztywnosć po dołożeniu sprężyn


z regulacją twardości jest dokładnie tak jak piszesz (zero-jedynkowa kombinacja działania kilku zaworów)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lut 2018, 22:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2008, 8:41
Posty: 77
Jak potrzebujesz poeksperymentować to mam w garażu sprężyny Dobinsona zdjęte z setki.. leżą i się kurzą.. mogę udostępnić,jeśli to w czymś pomoże..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2018, 19:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 137
Ja bym chętnie przygarnął, coś tam po skracać coś dopasować itp.
Poszło na PW.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2018, 10:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
ale to musza byc sprezyny z orginału, bez liftu a nie betony z dobinsonsa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2018, 10:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Tak moja stoi w pozycji normalnej praktycznie z pustym bakiem, przód jest minimalnie podkręcony ( wyciągarka, zderzak) mało kółka na zimę bo wjeżdzam do typowego garazu blaszanego.
Obrazek

a tak po opuszczeniu - pusty bak wiec bardzo nie siada ale jednak na tyle, że do garazu wjadę.

Obrazek

Efekt twardości przy zjeżdzaniu z krawężnika jest jedynie przy pustym baku, wystaczy 1/4 i juz jest ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2018, 13:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 137
Więc dziś założyłem sprigi z 80. I jestem pozytywnie zaskoczony, czuć lekką twardość ale jak dla mnie akceptowalna :D
Toyotka podnosi się do góry i opuszcza na sam dół :mrgreen: to kolejne zaskoczenie.
Muszę jeszcze trochę posmigać i dam znać ale jak na razie jestem na tak.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2018, 16:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 137
Wysokość normalana:

Obrazek

obniżona:

Obrazek

podniesiona:

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2018, 17:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5677
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To ile ważą te Wasze auta - że na sprężynach J8 - przewidzianych przecie do utrzymania całego auta o podobnych parametrach, na sensownej wysokości - te J100 siadają tak nisko? :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2018, 18:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Wystarczy spojrzeć w katalog co też przed wymianą uczyniłem. Skoro np. ironman podaje, że sprężyna medium +2 cale z 80-tki daje +20 mm w setce to orginalna sprężyna z 80-tki niższa o te 2 cale i cieńsza spokojnie powinna zastąpić spręzynę z setki. I u mnie to się sprawdza już długi czas. A w przypadki awarii tylnego czujnika ( co już 2 razy miałem bo te cholerne spręzynki z długopisu rdzewieją) auto nie siądzie całkiem dupą na asfalcie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2018, 19:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5677
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Zibi - to tak nie działa (przeliczanie nośności w sensie). Jeżeli auta mają podobną masę/nacisk na oś, to różnica w lifcie dla tej samej sprężyny wynika z różnicy w budowie podwozia - czyli odległości od gniazda w moście do gniazda w ramie. Ale - inaczej się to zachowa dla sztywnej, liftowej sprężyny, a inaczej dla miękkiej seryjnej. Tutaj dochodzi jeszcze dodatkowo AHC - który raczej nie opuszcza ciśnienia do zera. A mimo to setka potrafi sprężyny J8 dognieść do zera. Ile więc waży to auto? :wink:

To nie szydera - pytam, bo być może warto po prostu zważyć wózek, i na spokojnie przemyśleć zastosowane "niezbędne modyfikacje". Książkowo J100 ma ważyć niżej 2,5T. jeżeli waga pokaże istotnie wyżej - to ja bym przemyślał jednak temat wyposażenia dodatkowego - stałe wożenie sporej dodatkowej masy to i większe zużycie paliwa, i podzespołów napędu, i słabsze właściwości trakcyjne w terenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group