Strona 2 z 5

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 09 lis 2017, 13:39
autor: buła lx450
Ile ten zestaw miechów kosztował?

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 09 lis 2017, 16:03
autor: aadamuss
1500
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=7006371681

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 10 lis 2017, 16:50
autor: marlu
Napisz jak ci się te miechy sprawują , mam podobne problemy ze swoją hydrauliką. Toyka częściowo do szpejowana i przy kilku osobach i bagażach lubi przejść na low . Zastanawiam się czy już czas na konwersję czy jeszcze dzięki takiej pneumatyce będę mógł się cieszyć oryginalnym zawiasem .

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 11 lis 2017, 00:09
autor: aadamuss
Marlu zakładałem miechy po wakacjach i jeszcze nie testowałem tego pod pełnym obciążeniem. Jak bardzo pilnie Ci zależy to mogę dociążyć auto i zobaczyć do ilu da radę :-) Normalnie przy wadze ok 3200 kg zawieszenie jeszcze regulowało a przy 40 kg więcej już się nie podnosiło. W drodze do Norwegii musieliśmy wypakować trochę rzeczy (niczego nie brakowało :-)) i już było ok. Bardzo mała różnica więc te miechy powinny dać radę.Staram się jak najdłużej utrzymać oryginalne zawieszenie - koszt miechów nie jest jakoś specjalnie duży więc myślę, że warto. Jak coś zacznie padać z zawieszeniem wtedy wymiana. Ciśnienie w miechach minimalne ok. 0.5 bar i zawieszenie normalnie się reguluje - jeśli siądzie to muszę dopompować trochę z kompresora lub pompki ręcznej. pozdr adam

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 11 lis 2017, 09:44
autor: marlu
Nie ma pośpiechu dalsze wyprawy dopiero w przyszłym roku , ale bardzo mnie ten temat ciekawi więc jak potestujesz napisz czy pomogło . Ja swojej dokładnie nie ważyłem ale wydaję mi się że przy podobnych wartościach już nie chciała się dźwignąć a czasami wręcz schodziła na niskie. Dodam że przebieg obecny to 202 tys. km. co prawda setka z 2001 roku ale wydaje mi się że zawieszenie powinno jeszcze pohulać .Mam również takie spostrzeżenia ale nie do końca sprawdzone , razu pewnego przy prędkości ok.40-50 km/h jadąc na komfort musiałem ominąć nagle wymuszającego delikwenta ( coś jak test łosia ) i według mnie setka zachowała się trochę nieprzewidywalnie , wracając na swój tor jazdy. Obawiam się że jakby prowadziła moja żona jazdę zakończylibyśmy w rowie . I pytanie czy zauważyłeś podobne objawy ? Może jestem za bardzo przyzwyczajony do płaskaczy a to jednak zupełnie inne samochody . I na koniec ciekawostka wydaję mi się że widziałem dokładnie ten sam zestaw FIRESTONE COILRITE na ebay.uk za ok.150 funtów w wolnej chwil sprawdzę .

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 11 lis 2017, 21:57
autor: aadamuss
Zimowy wyjazd pokaże czy miechy się sprawdza :-) Prowadzenie 100 mocno odbiega od osobówek i za wiele nie wymagam :-) Wszędzie poza autostradami 100 sprawdza się znakomicie. Na autostradzie max 140 km/h bo później ciężko to wyhamowac. Co do miechow to pewnie w sklepach dla ciężarówek można jeszcze taniej tylko kwestia dobrania odpowiedniej poduchy - kwestia czasu i zachodu. Pozdrawiam

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 17 sty 2018, 21:48
autor: rembacz
Też mam problem z przeciążeniem AHC przy pełnej obsadzie. Na razie chcę AHC zostawić jak najdłużej. Myślałem o dołożeniu jakieś węższej sprężyny w istniejącą. Tak aby podnieść ładowność o jakieś 200-300kg. Idealnie by było zablokowanie na stałe hydrauliki. Ale pomysł z takim springiem z J8 też mi się podoba.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 18 sty 2018, 13:26
autor: daRon
Sprężyny z osiemdziesiątki są chyba dłuższe - poprawcie mnie, jeżeli się mylę. Można zastosować sprężyny z wersji bez AHC - ładowność się zwiększy, a regulacja w górę też będzie. Te niebieskie miechy Firestona można zamówić u polskiego przedstawiciela troszkę taniej - na stronie jest dostępny katalog. Założyłem je u siebie i mogę potwierdzić, że spełniają swoje zadanie, mam manometr w samochodzie i przełącznik od szyb do sterowania elektrozaworami. Po dopompowaniu obciążonego tyłu, robi się trochę twardo. Mam wersję bez AHC, więc jest więcej zwojów w sprężynie i miech nie pracuje tak na boki, a jedynie góra-dół. Można dołożyć zbiornik powietrza z jakiegoś audi (tani i lekki, pojemność ok.5 litrów), komfort się pewnie trochę zwiększy bo powietrze będzie się sprężało również w zbiorniku. Mieszki mogę polecić.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 18 sty 2018, 17:05
autor: marlu
Myślę że te miechy są dobrą receptą na problem kulejącej ładowności AHC w setkach i nie tylko. Jak też będę je zakładał , taniej można je zamówić na ebay.uk https://m.ebay.co.uk/itm/FIRESTONE-COIL ... xyYSdTEwdR

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 18 sty 2018, 19:48
autor: rembacz
Miechy zostawię sobie jako pewnik choć ich trwałość budzi wątpliwości. Myślę o springach z krótkiej lekkiej terenówki typu terrano. Zastanawiam się tylko nad zachowaniem amortyzatorów przy obniżeniu hydrauliki gdzie ciężar spocznie na sprężynach.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 18 sty 2018, 21:13
autor: gwt
Faktycznie setka jak na swoją wielkość ma słabą ładowność, mniejszą niż nie jedno auto klasy średniej czy niejeden SUV.
U nie wiem czy u wszystkich ładowność jest taka sama, u mnie 600kg (MW 2660kg przy DMC 3260kg).
Raz przy pełnym załadowaniu (5 osób + pełen bagażnik) i po bujnięciu na "śpiącym policjancie" opadło i musiałem prosić towarzystwo o wysiadke by podnieść.
Z wielu powodów chciałbym zostawić hydraulikę a podstawowy to taki, że nie wjadę do garażu.

Pomysł z mocniejszymi sprężynami wydaje się naturalny, na chłopski rozum wydaje się, że +200-300 kg nie powinny mieć wpływu na AHC, bo przecież nie ma wpływu czy jedziemy na pusto czy na pełno, dopiero przy pełnym obciążeniu siada.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 19 sty 2018, 07:36
autor: Rokfor32
Nie ma takich sprężyn - znaczy się wzmocnionych do AHC. Chyba że zlecisz zwinięcie customowych.

To, co jest w ofercie aftermarketu z indeksem "plus coś tam" to sprężyny do wersji bez hydro. Po zapodaniu ich i zostawieniu hydro auto jest twarde jak taczka - i logiczne jest, że nie ma najmniejszej opcji obniżenia, bo sprężyna sama w sobie trzyma auto na stałym (i wysokim) poziomie).

Z informacji od userów tych wkładek pneumatycznych do sprężyn wynika, że starcza około 1 bar ciśnienia, żeby auto poziomowało się przy dowolnym załadunku wyprawowym.

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 19 sty 2018, 07:44
autor: Krzysztof
Ja miałem podobne problemy przy około 3300 kg przestała się podnosić. Zostały mi po 80 sprężyny więc założyłem je na próbę i na załadowanym wszystko działało ok ale na pusto dupa tak podskakiwała że auto źle się prowadziło. Skończyło się zakupem zestawu z dodatkowym obciążeniem TT +2'' i jest ok, nieważne czy pusty lub załadowany . :wink:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 19 sty 2018, 09:36
autor: gwt
To że nie ma customowych do AHC to wiadomo, faktycznie wzmocnionych do setki bez hydro nie ma co zakładać bo plomby będą wypadać a dupa uciekać w zakrętach. Wydawałoby się że zwykłe od 80 byłyby nie najgorsze (bo to lżejsze auto) ale jak Krzysztof pisze i tak za twarde.
Krzysztof zakładałeś nowe od 80 czy już wypracowane i klapnięte używki?

Swoją drogą to nurtuje mnie pytanie dlaczego AHC siada przy większym obciążeniu? Jakiś zawór zwrotny puszcza? Jakie w układzie jest ciśnienie?

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

: 19 sty 2018, 12:32
autor: Rokfor32
Okolice 100 bar, może ciut więcej. I - tak, auto siada bo jest osiągana graniczna wartość ciśnienia w układzie.

Teoretycznie można by podnieść to ciśnienie (hydraulika to nie czarna magia) - ale chyba sie nikt (przynajmniej u nas) nad tym nie doktoryzował.