Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 13 lis 2018, 17:50
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 lis 2017, 14:39 
Offline

Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Posty: 79
Lokalizacja: szczecin
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Ile ten zestaw miechów kosztował?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lis 2017, 17:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 153
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
1500
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=7006371681

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lis 2017, 17:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 9:26
Posty: 29
Lokalizacja: Manchester
Auto: VZJ95 +lpg
UZJ100
Napisz jak ci się te miechy sprawują , mam podobne problemy ze swoją hydrauliką. Toyka częściowo do szpejowana i przy kilku osobach i bagażach lubi przejść na low . Zastanawiam się czy już czas na konwersję czy jeszcze dzięki takiej pneumatyce będę mógł się cieszyć oryginalnym zawiasem .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2017, 1:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 153
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Marlu zakładałem miechy po wakacjach i jeszcze nie testowałem tego pod pełnym obciążeniem. Jak bardzo pilnie Ci zależy to mogę dociążyć auto i zobaczyć do ilu da radę :-) Normalnie przy wadze ok 3200 kg zawieszenie jeszcze regulowało a przy 40 kg więcej już się nie podnosiło. W drodze do Norwegii musieliśmy wypakować trochę rzeczy (niczego nie brakowało :-)) i już było ok. Bardzo mała różnica więc te miechy powinny dać radę.Staram się jak najdłużej utrzymać oryginalne zawieszenie - koszt miechów nie jest jakoś specjalnie duży więc myślę, że warto. Jak coś zacznie padać z zawieszeniem wtedy wymiana. Ciśnienie w miechach minimalne ok. 0.5 bar i zawieszenie normalnie się reguluje - jeśli siądzie to muszę dopompować trochę z kompresora lub pompki ręcznej. pozdr adam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2017, 10:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 9:26
Posty: 29
Lokalizacja: Manchester
Auto: VZJ95 +lpg
UZJ100
Nie ma pośpiechu dalsze wyprawy dopiero w przyszłym roku , ale bardzo mnie ten temat ciekawi więc jak potestujesz napisz czy pomogło . Ja swojej dokładnie nie ważyłem ale wydaję mi się że przy podobnych wartościach już nie chciała się dźwignąć a czasami wręcz schodziła na niskie. Dodam że przebieg obecny to 202 tys. km. co prawda setka z 2001 roku ale wydaje mi się że zawieszenie powinno jeszcze pohulać .Mam również takie spostrzeżenia ale nie do końca sprawdzone , razu pewnego przy prędkości ok.40-50 km/h jadąc na komfort musiałem ominąć nagle wymuszającego delikwenta ( coś jak test łosia ) i według mnie setka zachowała się trochę nieprzewidywalnie , wracając na swój tor jazdy. Obawiam się że jakby prowadziła moja żona jazdę zakończylibyśmy w rowie . I pytanie czy zauważyłeś podobne objawy ? Może jestem za bardzo przyzwyczajony do płaskaczy a to jednak zupełnie inne samochody . I na koniec ciekawostka wydaję mi się że widziałem dokładnie ten sam zestaw FIRESTONE COILRITE na ebay.uk za ok.150 funtów w wolnej chwil sprawdzę .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2017, 22:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 153
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Zimowy wyjazd pokaże czy miechy się sprawdza :-) Prowadzenie 100 mocno odbiega od osobówek i za wiele nie wymagam :-) Wszędzie poza autostradami 100 sprawdza się znakomicie. Na autostradzie max 140 km/h bo później ciężko to wyhamowac. Co do miechow to pewnie w sklepach dla ciężarówek można jeszcze taniej tylko kwestia dobrania odpowiedniej poduchy - kwestia czasu i zachodu. Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sty 2018, 22:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 137
Też mam problem z przeciążeniem AHC przy pełnej obsadzie. Na razie chcę AHC zostawić jak najdłużej. Myślałem o dołożeniu jakieś węższej sprężyny w istniejącą. Tak aby podnieść ładowność o jakieś 200-300kg. Idealnie by było zablokowanie na stałe hydrauliki. Ale pomysł z takim springiem z J8 też mi się podoba.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 sty 2018, 14:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2008, 2:23
Posty: 47
Lokalizacja: zachpom
Auto: LJ70, HDJ100
Sprężyny z osiemdziesiątki są chyba dłuższe - poprawcie mnie, jeżeli się mylę. Można zastosować sprężyny z wersji bez AHC - ładowność się zwiększy, a regulacja w górę też będzie. Te niebieskie miechy Firestona można zamówić u polskiego przedstawiciela troszkę taniej - na stronie jest dostępny katalog. Założyłem je u siebie i mogę potwierdzić, że spełniają swoje zadanie, mam manometr w samochodzie i przełącznik od szyb do sterowania elektrozaworami. Po dopompowaniu obciążonego tyłu, robi się trochę twardo. Mam wersję bez AHC, więc jest więcej zwojów w sprężynie i miech nie pracuje tak na boki, a jedynie góra-dół. Można dołożyć zbiornik powietrza z jakiegoś audi (tani i lekki, pojemność ok.5 litrów), komfort się pewnie trochę zwiększy bo powietrze będzie się sprężało również w zbiorniku. Mieszki mogę polecić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 sty 2018, 18:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2016, 9:26
Posty: 29
Lokalizacja: Manchester
Auto: VZJ95 +lpg
UZJ100
Myślę że te miechy są dobrą receptą na problem kulejącej ładowności AHC w setkach i nie tylko. Jak też będę je zakładał , taniej można je zamówić na ebay.uk https://m.ebay.co.uk/itm/FIRESTONE-COIL ... xyYSdTEwdR


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 sty 2018, 20:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 137
Miechy zostawię sobie jako pewnik choć ich trwałość budzi wątpliwości. Myślę o springach z krótkiej lekkiej terenówki typu terrano. Zastanawiam się tylko nad zachowaniem amortyzatorów przy obniżeniu hydrauliki gdzie ciężar spocznie na sprężynach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 sty 2018, 22:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 181
Auto: HDJ 100
Faktycznie setka jak na swoją wielkość ma słabą ładowność, mniejszą niż nie jedno auto klasy średniej czy niejeden SUV.
U nie wiem czy u wszystkich ładowność jest taka sama, u mnie 600kg (MW 2660kg przy DMC 3260kg).
Raz przy pełnym załadowaniu (5 osób + pełen bagażnik) i po bujnięciu na "śpiącym policjancie" opadło i musiałem prosić towarzystwo o wysiadke by podnieść.
Z wielu powodów chciałbym zostawić hydraulikę a podstawowy to taki, że nie wjadę do garażu.

Pomysł z mocniejszymi sprężynami wydaje się naturalny, na chłopski rozum wydaje się, że +200-300 kg nie powinny mieć wpływu na AHC, bo przecież nie ma wpływu czy jedziemy na pusto czy na pełno, dopiero przy pełnym obciążeniu siada.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 8:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5791
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie ma takich sprężyn - znaczy się wzmocnionych do AHC. Chyba że zlecisz zwinięcie customowych.

To, co jest w ofercie aftermarketu z indeksem "plus coś tam" to sprężyny do wersji bez hydro. Po zapodaniu ich i zostawieniu hydro auto jest twarde jak taczka - i logiczne jest, że nie ma najmniejszej opcji obniżenia, bo sprężyna sama w sobie trzyma auto na stałym (i wysokim) poziomie).

Z informacji od userów tych wkładek pneumatycznych do sprężyn wynika, że starcza około 1 bar ciśnienia, żeby auto poziomowało się przy dowolnym załadunku wyprawowym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 8:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Posty: 289
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: były HDJ80,HDJ100 teraz Previa4x4, Tundra 5.7v8
Ja miałem podobne problemy przy około 3300 kg przestała się podnosić. Zostały mi po 80 sprężyny więc założyłem je na próbę i na załadowanym wszystko działało ok ale na pusto dupa tak podskakiwała że auto źle się prowadziło. Skończyło się zakupem zestawu z dodatkowym obciążeniem TT +2'' i jest ok, nieważne czy pusty lub załadowany . :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 10:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 181
Auto: HDJ 100
To że nie ma customowych do AHC to wiadomo, faktycznie wzmocnionych do setki bez hydro nie ma co zakładać bo plomby będą wypadać a dupa uciekać w zakrętach. Wydawałoby się że zwykłe od 80 byłyby nie najgorsze (bo to lżejsze auto) ale jak Krzysztof pisze i tak za twarde.
Krzysztof zakładałeś nowe od 80 czy już wypracowane i klapnięte używki?

Swoją drogą to nurtuje mnie pytanie dlaczego AHC siada przy większym obciążeniu? Jakiś zawór zwrotny puszcza? Jakie w układzie jest ciśnienie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 13:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5791
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Okolice 100 bar, może ciut więcej. I - tak, auto siada bo jest osiągana graniczna wartość ciśnienia w układzie.

Teoretycznie można by podnieść to ciśnienie (hydraulika to nie czarna magia) - ale chyba sie nikt (przynajmniej u nas) nad tym nie doktoryzował.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group