LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Moderator: luk4s7
LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Witam
Mam pytanie natury technicznej. Czy w Toyocie LC 100 z hydraulicznym zawieszeniem istnieje możliwość zablokowania w najwyższym jego położeniu? Z instrukcji obsługi wynika, że po przekroczeniu 20 km na godź podniesione zawieszenie samoczynnie się opuszcza. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie związane z tym tematem. Pozdrawiam Piotr.
Mam pytanie natury technicznej. Czy w Toyocie LC 100 z hydraulicznym zawieszeniem istnieje możliwość zablokowania w najwyższym jego położeniu? Z instrukcji obsługi wynika, że po przekroczeniu 20 km na godź podniesione zawieszenie samoczynnie się opuszcza. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie związane z tym tematem. Pozdrawiam Piotr.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
A jaki chcesz osiągnąć efekt? Po co chcesz to zrobić?
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
heavy track lift.... biedronka...kylon pisze:A jaki chcesz osiągnąć efekt? Po co chcesz to zrobić?
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Chciałbym mieć wyżej podniesione autko. lub na wypadek awarii hydrauliki. Słyszałem, że jest to możliwe.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
W przypadku awarii hydrauliki to zazwyczaj wszystko opada
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Zależy co i jak padnie. Częstym objawem jest podniesienie na maksa tyłu.
Nie wiem co i gdzie słyszałeś ale można z pozycji komputera serwisowego troszkę podnieść samochód.
Zablokować go w pozycji H normalnie nie można ale pozycja ta jest skrajnym podniesieniem samochodu do pokonania jakiejś przeszkody lub wjazdu pod krawężnik w żółwim tempie. Amortyzatory są prawie na końcu skoku pracy i zaczyna się dobijanie. Dodatkowo mocno przekoszone są przeguby i geometria.
Jednym słowem jazda w tej pozycji zawieszenia AHC z normalnymi prędkościami wróży tylko kłopoty.
Nie wiem co i gdzie słyszałeś ale można z pozycji komputera serwisowego troszkę podnieść samochód.
Zablokować go w pozycji H normalnie nie można ale pozycja ta jest skrajnym podniesieniem samochodu do pokonania jakiejś przeszkody lub wjazdu pod krawężnik w żółwim tempie. Amortyzatory są prawie na końcu skoku pracy i zaczyna się dobijanie. Dodatkowo mocno przekoszone są przeguby i geometria.
Jednym słowem jazda w tej pozycji zawieszenia AHC z normalnymi prędkościami wróży tylko kłopoty.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
nie trzeba nawet komputera, aby tym sterować. Ale musi pozostać sprawny czujnik a to pewnie on jest najczęściej przyczyną awarii. Z tyłem sobie mozna łatwo poradzić wstawiając np. orginalne springi z 80-tki ( bez liftu). Gorzej z przodem.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
To nie sprężyny utrzymują wysokość w setce z AHC. Są tylko elementem wspomagającym. Oczywiście można ustawiać wysokość grzebiąc w czujnikach ale precyzja mniejsza i często się to kończy - nie udało się. Co teraz zrobić? Popsułem.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Sprężyny w setce są faktycznie jakby wyciągnięte z Cinquecento czy innego Tico. Nasuwają się dwa pytania:
- po co one są te cienkie sprężyny, bo wydaje się czy jak hydraulika siądzie to buda oprze się na odbojach?
- czy są jakieś opcje na zainstalowanie mocniejszych sprężyn aby w razie awarii dojechać do domu?
- po co one są te cienkie sprężyny, bo wydaje się czy jak hydraulika siądzie to buda oprze się na odbojach?
- czy są jakieś opcje na zainstalowanie mocniejszych sprężyn aby w razie awarii dojechać do domu?
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
przecież wiem, ze nie spręzyny. Ale w przypadku awarii tył osiądzie na springach z 80-tki. Juz tak miałem i dzięki temu wróciłem bez problemów ( siadł tylny czujnik).kylon pisze:To nie sprężyny utrzymują wysokość w setce z AHC. Są tylko elementem wspomagającym. Oczywiście można ustawiać wysokość grzebiąc w czujnikach ale precyzja mniejsza i często się to kończy - nie udało się. Co teraz zrobić? Popsułem.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
W razie awarii jest to jakieś rozwiązanie. Ale statystycznie częściej tył leci do góry po uszkodzeniu czujników. Drugim ale rzadszym elementem awarii są zawory a trzecim czujnik ciśnienia na pompie.
A odpowiadając koledze to nie bardzo wiem co na prawdę chcesz zrobić ale czuję że lift za 100 pln. To jak sobie poradzisz w razie awarii zależy tylko od Twojej wyobraźni:
- możesz naprawić system w ASO
- możesz próbować na miejscu naprawić i zdiagnozować system
- możesz wstawić jak pisze Zibi sprężyny od J8 czy J10
- możesz wstawić w sprężyny coś miękkiego czy nawet ekstremalnie kołek drewniany i ściàgnąć pasem. Zawsze to pozwoli np zjechać z gór do warsztatu.
- no i na końcu możesz wywalić AHC zmieniając na klasyczne zawieszenie przed wyprawą tudzież zrobić AHC na nowych albo sprawnych czujnikach.
A odpowiadając koledze to nie bardzo wiem co na prawdę chcesz zrobić ale czuję że lift za 100 pln. To jak sobie poradzisz w razie awarii zależy tylko od Twojej wyobraźni:
- możesz naprawić system w ASO
- możesz próbować na miejscu naprawić i zdiagnozować system
- możesz wstawić jak pisze Zibi sprężyny od J8 czy J10
- możesz wstawić w sprężyny coś miękkiego czy nawet ekstremalnie kołek drewniany i ściàgnąć pasem. Zawsze to pozwoli np zjechać z gór do warsztatu.
- no i na końcu możesz wywalić AHC zmieniając na klasyczne zawieszenie przed wyprawą tudzież zrobić AHC na nowych albo sprawnych czujnikach.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Dziękuję za poradę
Czy auto z hydrauliką da się podnieść powiedzmy o 2 cale i jaki byłby koszt takiej zmiany i czy jest sens wykonania takiej operacji dla osoby, która jeżdzi po polach w weekendy dla przyjemności. Pozdrawiam serdecznie
Czy auto z hydrauliką da się podnieść powiedzmy o 2 cale i jaki byłby koszt takiej zmiany i czy jest sens wykonania takiej operacji dla osoby, która jeżdzi po polach w weekendy dla przyjemności. Pozdrawiam serdecznie
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
No chyba nie przeczytałeś powyższych
Nie da się! Możesz tylko wywalić hydraulikę i zastąpić je klasycznym zawieszeniem. Wtedy będzie wyższy ale już bez opcji podnoszenia i opuszczania.
Nie da się! Możesz tylko wywalić hydraulikę i zastąpić je klasycznym zawieszeniem. Wtedy będzie wyższy ale już bez opcji podnoszenia i opuszczania.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Wiesz. Teoretycznie , jak by tak najpierw auto podnieść, a potem wypiąć wszystkie wtyczki od układu kontrolnego - to powinno auto już tak podniesione zostać ...
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Mam takie cis ale raczej nie do podnoszenia Przy pięciu osobach i bagażach auto przychodziło na niski poziom i nie było regulacji.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka