Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 24 wrz 2018, 22:56
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 lis 2017, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2015, 9:00
Posty: 18
Auto: Była BJ40. Jest LC 100. LC 200.
Witam :D
Mam pytanie natury technicznej. Czy w Toyocie LC 100 z hydraulicznym zawieszeniem istnieje możliwość zablokowania w najwyższym jego położeniu? Z instrukcji obsługi wynika, że po przekroczeniu 20 km na godź podniesione zawieszenie samoczynnie się opuszcza. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie związane z tym tematem. Pozdrawiam Piotr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lis 2017, 19:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A jaki chcesz osiągnąć efekt? Po co chcesz to zrobić?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 11:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2007, 3:24
Posty: 970
Lokalizacja: Kobyłka
Auto: HDJ 100
kylon pisze:
A jaki chcesz osiągnąć efekt? Po co chcesz to zrobić?


heavy track lift.... biedronka... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 18:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2015, 9:00
Posty: 18
Auto: Była BJ40. Jest LC 100. LC 200.
Chciałbym mieć wyżej podniesione autko. lub na wypadek awarii hydrauliki. Słyszałem, że jest to możliwe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 20:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 138
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
W przypadku awarii hydrauliki to zazwyczaj wszystko opada :-)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 20:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Zależy co i jak padnie. Częstym objawem jest podniesienie na maksa tyłu.
Nie wiem co i gdzie słyszałeś ale można z pozycji komputera serwisowego troszkę podnieść samochód.
Zablokować go w pozycji H normalnie nie można ale pozycja ta jest skrajnym podniesieniem samochodu do pokonania jakiejś przeszkody lub wjazdu pod krawężnik w żółwim tempie. Amortyzatory są prawie na końcu skoku pracy i zaczyna się dobijanie. Dodatkowo mocno przekoszone są przeguby i geometria.
Jednym słowem jazda w tej pozycji zawieszenia AHC z normalnymi prędkościami wróży tylko kłopoty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
nie trzeba nawet komputera, aby tym sterować. Ale musi pozostać sprawny czujnik a to pewnie on jest najczęściej przyczyną awarii. Z tyłem sobie mozna łatwo poradzić wstawiając np. orginalne springi z 80-tki ( bez liftu). Gorzej z przodem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 22:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To nie sprężyny utrzymują wysokość w setce z AHC. Są tylko elementem wspomagającym. Oczywiście można ustawiać wysokość grzebiąc w czujnikach ale precyzja mniejsza i często się to kończy - nie udało się. Co teraz zrobić? Popsułem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 23:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 177
Auto: HDJ 100
Sprężyny w setce są faktycznie jakby wyciągnięte z Cinquecento czy innego Tico. Nasuwają się dwa pytania:
- po co one są te cienkie sprężyny, bo wydaje się czy jak hydraulika siądzie to buda oprze się na odbojach?
- czy są jakieś opcje na zainstalowanie mocniejszych sprężyn aby w razie awarii dojechać do domu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lis 2017, 23:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 382
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
kylon pisze:
To nie sprężyny utrzymują wysokość w setce z AHC. Są tylko elementem wspomagającym. Oczywiście można ustawiać wysokość grzebiąc w czujnikach ale precyzja mniejsza i często się to kończy - nie udało się. Co teraz zrobić? Popsułem.


przecież wiem, ze nie spręzyny. Ale w przypadku awarii tył osiądzie na springach z 80-tki. Juz tak miałem i dzięki temu wróciłem bez problemów ( siadł tylny czujnik).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lis 2017, 7:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
W razie awarii jest to jakieś rozwiązanie. Ale statystycznie częściej tył leci do góry po uszkodzeniu czujników. Drugim ale rzadszym elementem awarii są zawory a trzecim czujnik ciśnienia na pompie.
A odpowiadając koledze to nie bardzo wiem co na prawdę chcesz zrobić ale czuję że lift za 100 pln. To jak sobie poradzisz w razie awarii zależy tylko od Twojej wyobraźni:
- możesz naprawić system w ASO
- możesz próbować na miejscu naprawić i zdiagnozować system
- możesz wstawić jak pisze Zibi sprężyny od J8 czy J10
- możesz wstawić w sprężyny coś miękkiego czy nawet ekstremalnie kołek drewniany i ściàgnąć pasem. Zawsze to pozwoli np zjechać z gór do warsztatu.
- no i na końcu możesz wywalić AHC zmieniając na klasyczne zawieszenie przed wyprawą tudzież zrobić AHC na nowych albo sprawnych czujnikach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lis 2017, 23:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2015, 9:00
Posty: 18
Auto: Była BJ40. Jest LC 100. LC 200.
Dziękuję za poradę ;-)
Czy auto z hydrauliką da się podnieść powiedzmy o 2 cale i jaki byłby koszt takiej zmiany i czy jest sens wykonania takiej operacji dla osoby, która jeżdzi po polach w weekendy dla przyjemności. Pozdrawiam serdecznie ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lis 2017, 8:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No chyba nie przeczytałeś powyższych ;-)
Nie da się! Możesz tylko wywalić hydraulikę i zastąpić je klasycznym zawieszeniem. Wtedy będzie wyższy ale już bez opcji podnoszenia i opuszczania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 lis 2017, 16:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5686
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Wiesz. Teoretycznie :roll: , jak by tak najpierw auto podnieść, a potem wypiąć wszystkie wtyczki od układu kontrolnego - to powinno auto już tak podniesione zostać ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lis 2017, 14:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 138
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Mam takie cis ale raczej nie do podnoszenia :-) Przy pięciu osobach i bagażach auto przychodziło na niski poziom i nie było regulacji. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group