Post z czystej ciekawości , czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć..?
Chodzi mi o przełożenie w mostach w HDJ100 z manualną skrzynią biegów ,grzebię i grzebię w necie i tak mi jakoś wychodzi ,że jest 3,909..
Czy to różni się od przełożeń "setki" w automacie?Chodzi mi o zamienność części ,w razie czego..
I jak z teoretyczną trwałością? Jeśli są jakieś różnice to czy któryś most jest ,teoretycznie mocniejszy/słabszy? Szybszy?Wolniejszy...?
(nigdy nie byłem dobry z matematyki..(wiem ,wstyd.. ale zawsze można zapytać.
HDJ100 MTM ,jakie przełożenia w mostach
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HDJ100 MTM ,jakie przełożenia w mostach
J100 miewało zwykle 4,10 - ale możliwe są tez inne przełożenia. Zależy od specyfikacji danego auta (nie tylko kwestia manual/automat), trzeba temat potwierdzać po vin.
Oczywista - kompatybilność przekładni dla 3,9 jest żadna - do 3,9 pasuje tylko taka sama
Trwałość przekładni (przedniej). W J100 jest ... niewielka i nie zależy od przełożenia - między 3,9 a 4,1 nie ma specjalnej różnicy (obie mają 10 ząbków na ataku). Po prostu jest za mała (8") - albo silnik za duży (zbyt duży moment bezwładności). Jak się postarasz - obie wersje równie łatwo odsyłasz w kosmos
Oczywista - kompatybilność przekładni dla 3,9 jest żadna - do 3,9 pasuje tylko taka sama
Trwałość przekładni (przedniej). W J100 jest ... niewielka i nie zależy od przełożenia - między 3,9 a 4,1 nie ma specjalnej różnicy (obie mają 10 ząbków na ataku). Po prostu jest za mała (8") - albo silnik za duży (zbyt duży moment bezwładności). Jak się postarasz - obie wersje równie łatwo odsyłasz w kosmos
Re: HDJ100 MTM ,jakie przełożenia w mostach
OK, dzięki.. o takie info w sumie mi chodziło..
w/g VIN na TOYODIY wychodzi 3,9..
A jest jakiś logiczny powód montowania takiej właśnie przekładni a nie 4,1? jakiś musi być..
PS:auto europejskie wersja VX ,oryginalnie na hydraulice.. (w/g VIN)
w/g VIN na TOYODIY wychodzi 3,9..
A jest jakiś logiczny powód montowania takiej właśnie przekładni a nie 4,1? jakiś musi być..
PS:auto europejskie wersja VX ,oryginalnie na hydraulice.. (w/g VIN)
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HDJ100 MTM ,jakie przełożenia w mostach
Dobranie przełożeń do parametrów pojazdu.
Toyota puszcza swoje auta na różne rynki, i w różnej konfiguracji (rozmiar kół, masa własna, DMC, moc silnika, itp). Na rynek europejski masz więc dobrane takie właśnie przekładnie dla wersji VX.
Toyota puszcza swoje auta na różne rynki, i w różnej konfiguracji (rozmiar kół, masa własna, DMC, moc silnika, itp). Na rynek europejski masz więc dobrane takie właśnie przekładnie dla wersji VX.