Strona 1 z 2

Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 24 maja 2017, 23:00
autor: Blizniak
W mojej setce przy włączeniu reduktora automatycznie zapina się blokada centralnego mechanizmu różnicowego.
Czy tak jest w każdej 100 czy tylko u mnie?
Tak czy siak jak to zrobić, żeby się ta blokada sama nie zapinała, za każdym razem jak używam reduktora, ktoś wie?

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 25 maja 2017, 07:49
autor: Rokfor32
Wie.

Odpiąć jeden z czujników na reduktorze, ale nie pamiętam dokładnie który. Są chyba trzy, więc metodą prób w końcu utrafisz :wink:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 25 maja 2017, 16:49
autor: daRon
Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy- tak jak pisze Rokfor - czujnik jest chyba z prawej strony reduktora i drugi to wypiąć jeden z przewodów z modułu, który blokuje centralny dyfer (o ile pamiętam - niebiesko-czarny przewód). Moduł jest od wewnątrz przy słupku przednich prawych drzwi. CDL załączasz wtedy ręcznie przyciskiem na konsoli. Szukaj "pin 7 mod". Powodzenia.

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 27 maja 2017, 08:57
autor: Blizniak
Ok, dzięki za info. Ogólnie difflock się przydaje czasem, więc dobrze jest go móc dopiąć w razie potrzeby. Szukam zatem modułu i pinu 7.

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 27 maja 2017, 10:05
autor: daRon
"Szukaj" odnosiło się do googla, wpisz "pin 7 mod" - instrukcję masz krok po kroku, identycznie jak w osiemdziesiątce, tylko moduł jest w innym miejscu. https://forum.ih8mud.com/threads/99-100 ... nge.25924/

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 27 maja 2017, 10:10
autor: daRon

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 27 maja 2017, 10:27
autor: Johnny_UZJ100
Z którego roku masz Toyote? Moja jest z 2000 i jest osobny przełącznik blokady centralnej... u Ciebie tego nie ma?

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 27 maja 2017, 21:09
autor: daRon
Pytanie chyba nie do mnie, ale odpowiem. Przełącznik jest jak najbardziej, a działa on tylko w położeniu dźwigni reduktora na H, gdy przełączasz na L - automatycznie blokowany jest centr. mech. różnicowy. Odpięcie czujnika na reduktorze lub tego kabelka, o którym była mowa powoduje to, że blokadę "zapinasz" tylko przełącznikiem na konsoli w obu położeniach reduktora H i L. Przydatne np. przy manewrowaniu z ciężką przyczepą: reduktor na L i powolutku jedziesz ( nie palisz sprzęgła - ja mam manual i nie powodujesz naprężeń w układzie przez CDL.

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 29 maja 2017, 11:50
autor: Blizniak
daRon pisze:"Szukaj" odnosiło się do googla, wpisz "pin 7 mod" - instrukcję masz krok po kroku, identycznie jak w osiemdziesiątce, tylko moduł jest w innym miejscu. https://forum.ih8mud.com/threads/99-100 ... nge.25924/
Tak, tak domyśliłem się, że o google :) Jednakże i zarazem jest to pin siódmy w module marki DENSO o nazwie transmission. Tak dla potomnych, ważne jest, żeby znaleźć pin 7, bo kabelki czarno-niebieskie wchodzące do tego modułu są dwa.
Generalnie wypięte i działa tak jak powinno, czyli w końcu nie działa automatycznie! :) Wszyscy uważni czytacze, piszący, że mają guziczek do załączania CDL powinni zrobić podobną czynność, bo tak naprawdę ta blokada przydaje się znacznie rzadziej niż sam reduktor, a zniszczenia w napędzie jakie można sobie poczynić jeżdżąc po twardym z blokadą, bywają kosztowne.

ObrazekObrazek

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 29 maja 2017, 12:27
autor: Blizniak
Chciałem wyedytować poprzedni post, bo się dopatrzyłem, że nie odpowiedziałem na pytanie, ale coś nie działa edycja...
Toyotę mam z 2001, HDJ'ta z manulaną skrzynią. Johnny_UZJ100 nie wiem jak jest w UZJ-cie i przy automatycznej skrzyni, ale podejrzewam, że sterownie CDL może być takie samo.

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 29 maja 2017, 12:39
autor: Johnny_UZJ100
Ja mam benzynę 4.7 i prawie na pewno włączenie reduktora nie powoduje włączenia blokady centralnej...
Przy załączonym reduktorze włączam i wyłączam blokadę przyciskiem co jest potwierdzone włączoną/wyłączoną kontrolką.
Kontrolka nie zapala się sama z siebie przy załączaniu reduktora.
Co więcej na osłonie słonecznej jest instrukcja jak używać blokady i jak ją rozłączać.

Ale, że mam auto na podnośniku, to jadę sprawdzić jak to jest i wyeliminować to 'prawie'.

Bliźniak, my się chyba znamy - kupiłem od Ciebie silnik do Kata?

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 29 maja 2017, 17:57
autor: Blizniak
Jest taka opcja, bo faktycznie sprzedałem silnik do kata, może nawet Tobie :)

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 29 maja 2017, 22:42
autor: Johnny_UZJ100
OK, po dłuższym zastanowieniu stwierdziłem, że nie wiem jak sprawdzić czy blokada jest zapięta czy nie. Jakieś wskazówki?

@Blizniak, skąd wiesz, że teraz blokada się nie zapina z reduktorem?

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 29 maja 2017, 23:36
autor: Blizniak
Na podnośniku: Jak blokada centralna jest zapięta zawsze kręci się przynajmniej jedno koło z przodu i jedno z tyłu - czyli nie da się zatrzymać 3 kół na raz. Jak jest rozpięta, to tylko jedno koło zawsze się kręci - 3 dowolne pozostałe można zatrzymać.
Jeżdżąc po twardym można to sprawdzić mocno skręcając - przy zapiętej blokadzie auto bardzo 'hamuje' przy mocnym skręcie, nie toczy się swobodnie.

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

: 30 maja 2017, 05:55
autor: jezus
Stacyjka w pozycji zapłon, lewarek biegów w pozycji Neutral i zapodaj lewarkiem reduktor. Powinieneś głośno i wyraźnie słyszeć pracujący silniczek blokady.