Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Moderator: luk4s7

Blizniak
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2013, 12:36
Auto: HDJ100
Kontakt:

Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Blizniak »

W mojej setce przy włączeniu reduktora automatycznie zapina się blokada centralnego mechanizmu różnicowego.
Czy tak jest w każdej 100 czy tylko u mnie?
Tak czy siak jak to zrobić, żeby się ta blokada sama nie zapinała, za każdym razem jak używam reduktora, ktoś wie?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Rokfor32 »

Wie.

Odpiąć jeden z czujników na reduktorze, ale nie pamiętam dokładnie który. Są chyba trzy, więc metodą prób w końcu utrafisz :wink:

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: daRon »

Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy- tak jak pisze Rokfor - czujnik jest chyba z prawej strony reduktora i drugi to wypiąć jeden z przewodów z modułu, który blokuje centralny dyfer (o ile pamiętam - niebiesko-czarny przewód). Moduł jest od wewnątrz przy słupku przednich prawych drzwi. CDL załączasz wtedy ręcznie przyciskiem na konsoli. Szukaj "pin 7 mod". Powodzenia.

Blizniak
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2013, 12:36
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Blizniak »

Ok, dzięki za info. Ogólnie difflock się przydaje czasem, więc dobrze jest go móc dopiąć w razie potrzeby. Szukam zatem modułu i pinu 7.

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: daRon »

"Szukaj" odnosiło się do googla, wpisz "pin 7 mod" - instrukcję masz krok po kroku, identycznie jak w osiemdziesiątce, tylko moduł jest w innym miejscu. https://forum.ih8mud.com/threads/99-100 ... nge.25924/

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: daRon »


Johnny_UZJ100
Posty: 91
Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Johnny_UZJ100 »

Z którego roku masz Toyote? Moja jest z 2000 i jest osobny przełącznik blokady centralnej... u Ciebie tego nie ma?

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: daRon »

Pytanie chyba nie do mnie, ale odpowiem. Przełącznik jest jak najbardziej, a działa on tylko w położeniu dźwigni reduktora na H, gdy przełączasz na L - automatycznie blokowany jest centr. mech. różnicowy. Odpięcie czujnika na reduktorze lub tego kabelka, o którym była mowa powoduje to, że blokadę "zapinasz" tylko przełącznikiem na konsoli w obu położeniach reduktora H i L. Przydatne np. przy manewrowaniu z ciężką przyczepą: reduktor na L i powolutku jedziesz ( nie palisz sprzęgła - ja mam manual i nie powodujesz naprężeń w układzie przez CDL.

Blizniak
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2013, 12:36
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Blizniak »

daRon pisze:"Szukaj" odnosiło się do googla, wpisz "pin 7 mod" - instrukcję masz krok po kroku, identycznie jak w osiemdziesiątce, tylko moduł jest w innym miejscu. https://forum.ih8mud.com/threads/99-100 ... nge.25924/
Tak, tak domyśliłem się, że o google :) Jednakże i zarazem jest to pin siódmy w module marki DENSO o nazwie transmission. Tak dla potomnych, ważne jest, żeby znaleźć pin 7, bo kabelki czarno-niebieskie wchodzące do tego modułu są dwa.
Generalnie wypięte i działa tak jak powinno, czyli w końcu nie działa automatycznie! :) Wszyscy uważni czytacze, piszący, że mają guziczek do załączania CDL powinni zrobić podobną czynność, bo tak naprawdę ta blokada przydaje się znacznie rzadziej niż sam reduktor, a zniszczenia w napędzie jakie można sobie poczynić jeżdżąc po twardym z blokadą, bywają kosztowne.

ObrazekObrazek

Blizniak
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2013, 12:36
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Blizniak »

Chciałem wyedytować poprzedni post, bo się dopatrzyłem, że nie odpowiedziałem na pytanie, ale coś nie działa edycja...
Toyotę mam z 2001, HDJ'ta z manulaną skrzynią. Johnny_UZJ100 nie wiem jak jest w UZJ-cie i przy automatycznej skrzyni, ale podejrzewam, że sterownie CDL może być takie samo.

Johnny_UZJ100
Posty: 91
Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Johnny_UZJ100 »

Ja mam benzynę 4.7 i prawie na pewno włączenie reduktora nie powoduje włączenia blokady centralnej...
Przy załączonym reduktorze włączam i wyłączam blokadę przyciskiem co jest potwierdzone włączoną/wyłączoną kontrolką.
Kontrolka nie zapala się sama z siebie przy załączaniu reduktora.
Co więcej na osłonie słonecznej jest instrukcja jak używać blokady i jak ją rozłączać.

Ale, że mam auto na podnośniku, to jadę sprawdzić jak to jest i wyeliminować to 'prawie'.

Bliźniak, my się chyba znamy - kupiłem od Ciebie silnik do Kata?

Blizniak
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2013, 12:36
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Blizniak »

Jest taka opcja, bo faktycznie sprzedałem silnik do kata, może nawet Tobie :)

Johnny_UZJ100
Posty: 91
Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Johnny_UZJ100 »

OK, po dłuższym zastanowieniu stwierdziłem, że nie wiem jak sprawdzić czy blokada jest zapięta czy nie. Jakieś wskazówki?

@Blizniak, skąd wiesz, że teraz blokada się nie zapina z reduktorem?

Blizniak
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2013, 12:36
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: Blizniak »

Na podnośniku: Jak blokada centralna jest zapięta zawsze kręci się przynajmniej jedno koło z przodu i jedno z tyłu - czyli nie da się zatrzymać 3 kół na raz. Jak jest rozpięta, to tylko jedno koło zawsze się kręci - 3 dowolne pozostałe można zatrzymać.
Jeżdżąc po twardym można to sprawdzić mocno skręcając - przy zapiętej blokadzie auto bardzo 'hamuje' przy mocnym skręcie, nie toczy się swobodnie.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada

Post autor: jezus »

Stacyjka w pozycji zapłon, lewarek biegów w pozycji Neutral i zapodaj lewarkiem reduktor. Powinieneś głośno i wyraźnie słyszeć pracujący silniczek blokady.

ODPOWIEDZ