Zawieszenie IronMan

Moderator: luk4s7

Lancer176
Posty: 27
Rejestracja: 07 mar 2017, 08:53

Zawieszenie IronMan

Post autor: Lancer176 »

Witam.
Z racji przesiadki na HDJ 100 już planuję zmiany zawieszenia oraz kół. Myślę o IronManie, lift 2", i w związku z tym pytanie dlaczego się o nim tutaj nie rozmawia, a wręcz ktoś go nawet nie poleca. Jakieś wyjaśnienie?
Kolejna sprawa to koła. Chcę założyć stalówki i MT 285/75/16. Osobiście uważam że auto na stalówkach wygląda bardziej rasowo. Zauważyłem również że mało kto montuje MT.
Proszę o komentarze odnośnie zawieszenia, bo koła to rzecz gustu, i każdy robi na co ma ochotę.

Pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: kpeugeot »

bo jakość ironmana - jest taka sobie

lepiej parę zł dołożyć i kupić coś lepszego

Lancer176
Posty: 27
Rejestracja: 07 mar 2017, 08:53

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Lancer176 »

Kolega ma to zawieszenie i jest bardzo zadowolony. W 2016r. objechał Albanię i nie miał żadnych zastrzeżeń. Chodzi o to że padają czy co konkretnie?

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: mopar »

zakładałem zawieszenia w kilkunastu lc 100 i nigdy bym się nie odważył zamontować ironmana
Land cruiserem jezdzić można nawet bez amortyzatorów :), stąd nie dziwi mnie, że kolega przejechał Albanię .
w skrócie: dużo ludzi pozakładało sobie zawieszenie tej marki (cena czyni cuda) i przyzwyczaiło się do jakości jego pracy, natomiast po zmianie na inne różnica była kolosalna- auta przestały kłaść się w zakrętach itp....
jak napisałem powyżej , nigdy nie spotkałem się z ironmanem w lc 100 ( może akurat do tego modelu są ok) ale w lc 70 , 90 ,120 często wyrzucam całe sety i zmieniam na inne . Mam ich już ze dwie beczki :)

co do rozmiaru kół , to jak najbardziej słuszny

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: rolkos »

U siebie mam sprężyny TT i amortyzatory Ironman Foam Cell. Amortyzator jest bardzo sztywny (pianka wewnątrz). Co do trwałości się nie wypowiem bo mam to od kilku miesięcy i zrobiłem tylko kilka tyś. km.

Cenowo wychodziło (wtedy) podobnie do TT. Teraz wybrałbym komplet od TT, żeby mieć wszytko zestrojone przez jednego producenta. Amortyzator tył Ironman jest chyba dłuższy niż ten od TT i np. po podniesieniu samochodu sprężyna jest lekko luźna (chyba że tak ma być). Ze względu na czas i zachęty mechanika wziąłem Ironmana.

Ironmana masz do wyboru tanie gazowe Nitro Gas, później są droższe olejowe Foam Cell (sztywne), Foam Cell Comfort (podobne ale miększe) i Foam Cell Pro do dużych obciążeń.

Po zmianie z fabrycznego zawieszenie samochód znacznie lepiej trzyma się w zakrętach nie przechyla się itd., może to zasługa sprężyn skoro to takie złe amortyzatory.

Na Campie może będę miał okazję przejechać się 120 na innym zawiasie jeśli faktycznie tak lepiej to wymienię.

@mopar - jak tak zerkniesz do beczki to tam masz dużo tych Foam Cell?

Lancer176
Posty: 27
Rejestracja: 07 mar 2017, 08:53

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Lancer176 »

A myślał ktoś kiedyś nad kołem do setki 315/70R17 ???
Na 2" lifcie oczywiście.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: mopar »

Lancer176 pisze:A myślał ktoś kiedyś nad kołem do setki 315/70R17 ???
Na 2" lifcie oczywiście.
jeśli auto przed 2002 rokiem , to przy takich kołach zamów od razu przedni most kompletny, bo jego wymiana będzie tylko kwestią przebiegu ;) a jeśli po2004 (most 4-satelitowy) to kwestia nieco dłuższego przebiegu ;)
ja mam w swojej lc 100 (most 4 satelitowy) koła 275/70/18 i jest maximum perwersji w tym modelu, a i tak podcinałem chlapacze :)
Ostatnio zmieniony 15 mar 2017, 00:18 przez mopar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: mopar »

rolkos pisze:U siebie mam sprężyny TT i amortyzatory Ironman Foam Cell. Amortyzator jest bardzo sztywny (pianka wewnątrz). Co do trwałości się nie wypowiem bo mam to od kilku miesięcy i zrobiłem tylko kilka tyś. km.

Cenowo wychodziło (wtedy) podobnie do TT. Teraz wybrałbym komplet od TT, żeby mieć wszytko zestrojone przez jednego producenta. Amortyzator tył Ironman jest chyba dłuższy niż ten od TT i np. po podniesieniu samochodu sprężyna jest lekko luźna (chyba że tak ma być). Ze względu na czas i zachęty mechanika wziąłem Ironmana.

Ironmana masz do wyboru tanie gazowe Nitro Gas, później są droższe olejowe Foam Cell (sztywne), Foam Cell Comfort (podobne ale miększe) i Foam Cell Pro do dużych obciążeń.

Po zmianie z fabrycznego zawieszenie samochód znacznie lepiej trzyma się w zakrętach nie przechyla się itd., może to zasługa sprężyn skoro to takie złe amortyzatory.

Na Campie może będę miał okazję przejechać się 120 na innym zawiasie jeśli faktycznie tak lepiej to wymienię.

@mopar - jak tak zerkniesz do beczki to tam masz dużo tych Foam Cell?
przyjezdzaj i nurkuj ;)

MIKOLAJTLC100
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: MIKOLAJTLC100 »

Jakie powinny być felgi przy lifcie 2 cale i kołami 285/75R16 ?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: sebastian44 »

Najlepiej zostać przy oryginalnych

vito2190
Posty: 42
Rejestracja: 31 lip 2020, 22:19
Auto: KDJ120l

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: vito2190 »

Co to za firma TT tego zawieszenia?

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka


tomac
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2018, 10:28

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: tomac »

TT = Terrain Tamer

vito2190
Posty: 42
Rejestracja: 31 lip 2020, 22:19
Auto: KDJ120l

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: vito2190 »

Dziękuję:)

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka


MIKOLAJTLC100
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: MIKOLAJTLC100 »

Kolejna zagadka :)

LC 100 rok 2006. Koła 285/75R16 ( BFG AT) , ET 30, Lift 2 cale.

Czy wymagane są dodatkowe modyfikacje aby weszły te koła z liftem 2 cale? Wygląda na to że zbiorniczek płynu do spryskiwacza jest już bardzo blisko, oraz chlapacze z przodu ocierają o oponę.

Awatar użytkownika
Mrm
Posty: 28
Rejestracja: 08 wrz 2018, 13:48
Auto: LX470
Kontakt:

Re: Zawieszenie IronMan

Post autor: Mrm »

Koła 285/75R16, czyli niecałe 33 cale, powinny wejść bez żadnych modyfikacji (w tym bez liftu).

ODPOWIEDZ