Ładowanie, alternator a zasilanie wnętrza.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Ładowanie, alternator a zasilanie wnętrza.

Post autor: Zibi »

Panowie mam pytanie i zagwostkę. Po odpaleniu samochód czasami przejedzie z 500 metrów i dopiero wskaźnik ładowania wskakuje na swoje miejsce - tak jakby sie alternator pózno wzbudzał. Ale efekt jest tylko na zimnym. Jak auto ciepłe to ładuje od razu. Pomierzyłem miernikiem - jak zacznie łądowac to jest 14,2 pózniej spada mniej wiecej do 13,85. Ale wewnątrz pojazdu na wyjściu z zapalniczki zamontowałem sobie voltomierz. ładny chiński z duzym wyświetlaczem. I on pokazuje mniej, od 13,8 a czasami spada do 13,5 a zdarzyło się i na 12v. W tym czasie wskażnik ładowania na desce nie spada. Pomyślałem - no jednak chińczycy cos źle zrobili więc w to samo miejsce podłaczyłem profesjonalny miernik. I daje wskazania identyczne. od pól do nawet jednego volta mniej niż w tym samym czasie ładowanie z alternatora.

tak to ma być?? czy tez cos mi się kosmiczny sytem pieprzy?

Tak sobie jeszcze skojarzylem, ze do instalacji gniazda w bagazniku mam podpięty poprzez regulator diodowy system solarny. No ale diodowy to generalnie nie powinno mieć znaczenia.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ładowanie, alternator a zasilanie wnętrza.

Post autor: Rokfor32 »

Nie marudź. Masz po prostu sprawny system ... świecy żarowej :wink:

Zupełnie poważnie piszę - ten typ tak ma. Ta grzałka w dolocie nie bez powodu zasilana jest takim grubym kablem :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Ładowanie, alternator a zasilanie wnętrza.

Post autor: Zibi »

No popatrz pan, człowiek całe życie się uczy.

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: Ładowanie, alternator a zasilanie wnętrza.

Post autor: zachary »

Rokfor32 pisze:...Ta grzałka w dolocie nie bez powodu zasilana jest takim grubym kablem :wink:

A jak pięknie się świeci w środku :mrgreen:

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Ładowanie, alternator a zasilanie wnętrza.

Post autor: gwt »

Dobrze, że znalazłem ten wątek bo już miałem zakładać nowy z dokładnie takim samym opisem jak Zibi.
Zaczęło się od tego, że miałem wrażenie, że nowe aku w mojej setce jakieś takie niedoładowane. Wprawdzie zgodnie z założeniem, iż to wózek wakacyjny więc więcej stoi niż jeździ (choć i tak prawie 10 tys. w ciągu 1,5 roku), ale jak na podpiętym do gniazda zapalniczki voltomierzu zaczęło się pojawiać poniżej 12V to postanowiłem, że na stałe podepnę ładowarkę. Prąd ładowania malutki bo max 5A, ale to tym lepiej.
Niestety ostatnio zauważyłem objawy o jakich pisał Zibi. Zanim trafiłem na ten wątek zdążyłem pomierzyć prądy.
I tak:
przy zamkniętym z pilota aucie - pobór prądu ok. 60mA
przy odpaleniu na zimno - brak ładowania, U 12V, I -40A (słownie minus 40 A) - mierzone cęgami
jak już się ociepli - rozpoczyna się ładowanie czyli skok napięcia do ok. 14V i ładowanie ok. 15A

Czy ktoś z Was sprawdzał jaki prąd pobiera przy zamkniętym aucie?

Czy setka ma świece żarowe, bo coś mi się obiło o uszy, że to świeca płomieniowa?
Jeśli tak to jak to działa. Świeca płomieniowa to kojarzy mi się bardziej z ciągnikami rolniczymi z dawnych czasów.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ładowanie, alternator a zasilanie wnętrza.

Post autor: Rokfor32 »

J100 ma wielgachną grzałkę w dolocie - ona właśnie żre tyle prądu, ze zaraz po odpaleniu nadal nie ma ładowania.

60mA ubytku to już trochę za dużo. Nie powinno być wyżej niż 10mA. Ale - przy sprawdzaniu dobrze jest odczekać chwilę - bo może być że tryb uśpienia nie aktywuje się w jakimś urządzeniu od razu po zamknięciu drzwi.

ODPOWIEDZ