Blokada tylnego mostu

Moderator: luk4s7

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Blokada tylnego mostu

Post autor: gwt »

Mam proste pytanie a nawet dwa dotyczące blokady tylnego mostu:
1. czy w aucie bez blokady można w prosty sposób dołożyć blokadę, bo czasem jest tak że prawie wszystko jest takie samo ale brakuje drobnego elementu wykonawczego np. przełącznika czy siłownika?
2. czy blokada oryginalna jest gorsza (cokolwiek to oznacza) od ARB?

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Blokada tylnego mostu

Post autor: gwt »

45 odsłon postu i nikt nie wie :?:
Może jakiś niegramotny jestem i nie wpisałem się w koncepcję forum, ale stawiam flaszkę na najbliższym zjeździe na którym będę :wink:

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Blokada tylnego mostu

Post autor: daRon »

OK! Masz auto z 2006 roku i pewnie ESP - no to nie masz blokady, a co z tym się wiąże w gruszce nie ma otworów montażowych do silniczka, przesówki i czujnika. Jeżeli chcesz blokadę toyotową, to wymiana mostu lub samej gruchy + dorobienie wiązki elektrycznej lub ARB lub coś innego np. ELocker. Co do trwałości oryginalnej blokady to się nie wypowiadam bo jeszcze nie ukręciłem, ale setki to chyba nikt nie traktuje jak np. Patrola. Myślę, że pomogłem, a Szanowne Grono proszę o sprostowanie jeżeli się gdzieś minąłem z prawdą.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego mostu

Post autor: Rokfor32 »

Kolego - tego typu pytań było już tak wiele, że się już nikomu nie chce pisać w kółko po raz kolejny.

Żeby założyć ori blokadę do J100 potrzebujesz główkę mostu tego typu z właściwego modelu (może być z J8), oraz prawą półośkę do wersji z blokadą. Czyli najsensowniej cały odpowiedni most. Auto nie ma tez przygotowanej wiązki elektrycznej, więc całe sterowanie serwosilniczkiem trzeba zrobić od podstaw.

Co do wytrzymałości - mechanicznie jest to najwyższa półka, natomiast silniczki sterujące korodują, i trzeba o nie dbać. Alu nie lubi pracy w solance ... :wink:

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Blokada tylnego mostu

Post autor: gwt »

Może i ten temat był wałkowany, być może nie trafiłem ze słowami kluczowymi ale kilka razy w różnych konfiguracjach korzystałem z opcji szukaj i nie znalazłem odpowiedzi.

Niestety fiasko z mojego planu, wydawało mi się, że można to prosto ogarnąć i wyjdzie znacznie taniej niż blokady aftermarketowe, bo siłownik do blokady w super stanie można wyrwać za 2 tys.
Miałem nadzieję, że wszystko jest przygotowane ew. bez samego serwo.
Wcześniej celowałem w LR D2 i tam blokada centralnego dyfra była opcjonalna natomiast w większości tych które nie miały wszystko było przygotowane i wystarczyło jedno popołudnie aby dołożyć sterowanie.

Tak czy inaczej dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie.

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Blokada tylnego mostu

Post autor: daRon »

Małe sprostowanie do mojej wypowiedzi: miało być oczywiście główka a nie gruszka.

ODPOWIEDZ