Reduktor lc100 - pytanie...

Moderator: luk4s7

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Reduktor lc100 - pytanie...

Post autor: Vacky »

hej,
setki sa (jak wiemy) w dieslu 4,2 i benzynie 4,7
przed liftem - 1999-2003 i po lifcie 2003-2007
pytanie:
czy sa rozne reduktory? do skrzyni 343 i 750? czy to ten sam reduktor?
wszystkie wersje maja centralny mech roznicowy z blokada?
czy od np LC90 lub LC120 beda tez te same?
czy w ogole istnieje zestawienie takich podzespolow w LC zeby samemu takie rzeczy sprawdzac?
dziekuje za pomoc!
vac

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Reduktor lc100 - pytanie...

Post autor: Rokfor32 »

J100 jak dobrze pamiętam jedynie dla A343F ma inny wałek wejściowy reduktora - dla A 442F i A750F są takie same reduktory (dla 343 to też ten sam typ reduktora - ino wałek wejściowy ma inny wielowypust). Wszystkie J100 na rynek europejski mają stały 4x4, z międzyosiowym dyfrem i jego blokadą. Reduktory part time (dołączany przód) mogły sie zdarzać w wersjach arabskich, ale chyba jedynie w J105.

Reduktory z J9, i J12 to zupełnie inna konstrukcja.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Reduktor lc100 - pytanie...

Post autor: Vacky »

dzieki!
reasumujac jesli nie chce reduktora z 1996r tylko z tego wieku - to musze szukac od A750F?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Reduktor lc100 - pytanie...

Post autor: Rokfor32 »

Tak. Sprawdziłem w EPC - jest ten sam numer części dla wałka wejściowego dla skrzynek A442F i A750F. Dla A343F zresztą też (czyli z UZJ100). Jedynie dla R151F jest inny, ale to było jedynie dla HZJ105.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Reduktor lc100 - pytanie...

Post autor: Vacky »

czyli dowolny z LC100?
A750F chodzila tez w np LC120 4.0i tylko nie wiem cz tam byla wersja z centralnym blokowanym dyferencjalem? A co np ze 150tka?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Reduktor lc100 - pytanie...

Post autor: plum76 »

hej
jeszcze fj cruiser, tam tez jest a750f jak pamietam.

paweł

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Reduktor lc100 - pytanie...

Post autor: Rokfor32 »

Wźta se zwyczajnie allegro odpalcie - są tam foty. reduktory J100 są kompatybilne - ale wstecznie, z j8. Modele light duty, czyli J12, J15, Ale też i J200 - to zupełnie inna konstrukcja reduktora. Nawet śrubki do skręcania obudowy nie pasują ... :wink:

Typ skrzyni jest bez znaczenia - w toyotach dana skrzynka łączyć się może w wieloma reduktorami, w druga stronę tak samo. Dany reduktor z kilkoma typami skrzyń. Tak samo jak dana skrzynia z silnikami - i na odwrót - czyli dany silnik z kilkoma skrzyniami :wink:

Da sie tak - bo napędy toyoty są zbudowane sekcjami - i pomiędzy podzespołami sa adaptery. Pomiedzy silnikiem a skrzynią jest dzwon sprzęgła - jest odkręcalny, i jest ich zylion typów - co pozwala łączyć różne konfiguracje silnik/skrzynia. I podobnie, pomiędzy skrzynią a reduktorem. Tylna część skrzyni to adapter, pozwalający na różne konfiguracje połączeń skrzynia/reduktor.

Żeby było ciekawiej - to skrzynki AISIN (czyli te toyotowe) były stosowane równiez w innych markach - w mitsu, iusuzu, czy nawet w jeepach. Co skutkuje tym - że również i (niektóre) elementy napędów obcych marek dają się połączyć bolt on z elementami napędów toyoty :wink:

ODPOWIEDZ