J100 - hydrauliczne zawieszenie

Moderator: luk4s7

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: misiekG »

Kylon, czy ty chcesz mi coś powiedzieć :twisted:

Awatar użytkownika
nixon
Posty: 602
Rejestracja: 08 lut 2009, 09:05
Auto: hj61; fj80;
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: nixon »

..heheheheh :mrgreen: misiekg, kylon poddaje cię próbie...przyda się na wyprawy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: Boryś »

kylon pisze:Co to jest parę tygodni w skali istnienia wszechświata :mrgreen: Jedno autko kiedyś stało u nas prawie rok :mrgreen:
zabrakło zaledwie jednego tygodnia a byłby pełny rok :lol:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: kylon »

Misiek. Wpisał byś pierwsze wrażenia z jazdy po zmianie zawieszenia z hydraulicznego na zwykłe. Mogą to być cenne informacje dla innych forumowiczów.

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: misiekG »

Szybko na świeżo po zmianie o jeździe po czarnym, a więc wracając naszą piękną 1 z koleinami 350km. Autko po zmianie zachowuje się bardzo dobrze, jest zdecydowanie twardsze niż na zawieszeniu hydraulicznym, bardzo dobrze trzyma kierunek nawet w koleinach, zdecydowanie mniej buja, można pewnie zmieniać kierunek czy wyprzedzać nawet przy prędkościach pow. 120km/h. Na dodatek wszystko to na oponach MT Kumho KLM71 285/75/16, jedyny minus to hamowanie na mokrym na tych oponkach, trzeba zachować spory odstęp. W terenie dopiero pierwsze kilometry, ale również jestem zadowolony autko jest wyżej i nie kołysze się jak na hydraulice, można śmiało i pewnie pokonywać przeszkody, czuje się jak zachowa się samochód. Dla mnie rewelacja, mniejszy komfort (już nie jest to bujający kanapowóz), ale lepsze czucie auta. Jeżeli ktoś chce pojeździć poza asfaltem to zdecydowanie polecam operacje zmiany zawieszenia.

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: misiekG »

mam problem po zmianie zawieszenia z oponami, geometria była robiona po zmianach, ale opony bardziej znikały po zewnętrznej stronia autka, po kilku tyś zrobiłem jeszcze raz geometrie, ale efekt ten sam, co z tym zrobić :evil: , może ciśnienie zwiększyć mam około2,4(srodkowa cześć opony wydaje sie najmniej zużyta)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: kylon »

Równomiernie z czterech czy tylko przód. Z resztą za dwa dni polukamy przez tydzień jak to wszystko robi w terenie:wink:

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: misiekG »

chodzi tylko o przód

Kameleon

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: Kameleon »

Pojedź ustawić geometrię do fachowca który ze zrozumieniem ustawi Ci zbierzność,kąt pochylenia koła i kąt wyprzedzenia zwrotnicy.Raz jak mi partacz ustawił geometrię to po tygodniu nie miałem boków opony :cry: ,teraz ustawia mi to fachowice wg jego uznania a nie książkowych danych i jest super 8)
:mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: seburaj »

eeeeee, kąt wyprzedzenia zwrotnicy to jest w tego typu zawieszeniu nieregulowalny (ale głowy nie położe)

zbieżność i kąt pochylenia tak, pochylenie prawdopodobnie przez dodanie/ujecie podkładek pod górnym wachaczem (tak przynajmniej robiłem w ifs nissanowskim)

Kameleon

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: Kameleon »

seburaj pisze:Kąt wyprzedzenia zwrotnicy to jest w tego typu zawieszeniu nieregulowalny (ale głowy nie położe)
Jeśli masz mimośrody przy mocowaniu wahacza do ramy to możesz regulować wszystkie parametry :mrgreen:

misiekG
Klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:38
Auto: HDJ100, LC200 V8
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: misiekG »

piszcie sobie dalej teoretycznie, a ja nadal nie wiem co zrobić, zrezygnować z ksiażkowych ustawien po zmianie zawieszenia, ścina zewnątrzną cześc opony tylko przód oczywiscie, dac bardziej rozbieżnie :?:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18020
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: kylon »

Chodzi o ustawienie właściwego kąta pochylenia zwrotnicy. W J100 czyni się to za pomocą mimośrodów w górnych wahaczach. Jeśli mimośrody nie starczą do jego ustawienia trzeba delikatnie obniżyć na drążkach przód.

Kameleon

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: Kameleon »

Mam zbierzność 1",kąt pochylenia kół 0",kąt wyprzedzenia zwrotnicy 3,5".
Tyle w praktyce a nie w teorii :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie

Post autor: seburaj »

misiekG pisze:piszcie sobie dalej teoretycznie, a ja nadal nie wiem co zrobić, zrezygnować z ksiażkowych ustawien po zmianie zawieszenia, ścina zewnątrzną cześc opony tylko przód oczywiscie, dac bardziej rozbieżnie :?:
ścianie zewnetrznych krawedzi na niezależnym przodzie moze miec przyczyne dwojaką:
a) zbyt zbieżny
b) niewłaściwy kąt pochylenia koł (eeee, dodatni/ujemny - zawsze mi sie p.doli :roll: ) w każdym razie taki jak w pustej tatrze :mrgreen:

jeżeli bedziesz miał mocno zbyt zbieżny, to czesto juz gołym okiem widać - po jezdzie na wprost (asfalt) przy wysokim profilu, dół opony podwija sie lekko "pod spód"... odwrotnie jest, jeżeli pojedziesz chwile na wstecznym... dotyczy to oczywiście bardzo dużych odchyłek

piszczy na zakrętach ?

ODPOWIEDZ