J100 - hydrauliczne zawieszenie
Moderator: luk4s7
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Kylon, czy ty chcesz mi coś powiedzieć
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
..heheheheh misiekg, kylon poddaje cię próbie...przyda się na wyprawy
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
zabrakło zaledwie jednego tygodnia a byłby pełny rokkylon pisze:Co to jest parę tygodni w skali istnienia wszechświata Jedno autko kiedyś stało u nas prawie rok
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Misiek. Wpisał byś pierwsze wrażenia z jazdy po zmianie zawieszenia z hydraulicznego na zwykłe. Mogą to być cenne informacje dla innych forumowiczów.
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Szybko na świeżo po zmianie o jeździe po czarnym, a więc wracając naszą piękną 1 z koleinami 350km. Autko po zmianie zachowuje się bardzo dobrze, jest zdecydowanie twardsze niż na zawieszeniu hydraulicznym, bardzo dobrze trzyma kierunek nawet w koleinach, zdecydowanie mniej buja, można pewnie zmieniać kierunek czy wyprzedzać nawet przy prędkościach pow. 120km/h. Na dodatek wszystko to na oponach MT Kumho KLM71 285/75/16, jedyny minus to hamowanie na mokrym na tych oponkach, trzeba zachować spory odstęp. W terenie dopiero pierwsze kilometry, ale również jestem zadowolony autko jest wyżej i nie kołysze się jak na hydraulice, można śmiało i pewnie pokonywać przeszkody, czuje się jak zachowa się samochód. Dla mnie rewelacja, mniejszy komfort (już nie jest to bujający kanapowóz), ale lepsze czucie auta. Jeżeli ktoś chce pojeździć poza asfaltem to zdecydowanie polecam operacje zmiany zawieszenia.
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
mam problem po zmianie zawieszenia z oponami, geometria była robiona po zmianach, ale opony bardziej znikały po zewnętrznej stronia autka, po kilku tyś zrobiłem jeszcze raz geometrie, ale efekt ten sam, co z tym zrobić , może ciśnienie zwiększyć mam około2,4(srodkowa cześć opony wydaje sie najmniej zużyta)
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Równomiernie z czterech czy tylko przód. Z resztą za dwa dni polukamy przez tydzień jak to wszystko robi w terenie
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
chodzi tylko o przód
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Pojedź ustawić geometrię do fachowca który ze zrozumieniem ustawi Ci zbierzność,kąt pochylenia koła i kąt wyprzedzenia zwrotnicy.Raz jak mi partacz ustawił geometrię to po tygodniu nie miałem boków opony ,teraz ustawia mi to fachowice wg jego uznania a nie książkowych danych i jest super
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
eeeeee, kąt wyprzedzenia zwrotnicy to jest w tego typu zawieszeniu nieregulowalny (ale głowy nie położe)
zbieżność i kąt pochylenia tak, pochylenie prawdopodobnie przez dodanie/ujecie podkładek pod górnym wachaczem (tak przynajmniej robiłem w ifs nissanowskim)
zbieżność i kąt pochylenia tak, pochylenie prawdopodobnie przez dodanie/ujecie podkładek pod górnym wachaczem (tak przynajmniej robiłem w ifs nissanowskim)
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Jeśli masz mimośrody przy mocowaniu wahacza do ramy to możesz regulować wszystkie parametryseburaj pisze:Kąt wyprzedzenia zwrotnicy to jest w tego typu zawieszeniu nieregulowalny (ale głowy nie położe)
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
piszcie sobie dalej teoretycznie, a ja nadal nie wiem co zrobić, zrezygnować z ksiażkowych ustawien po zmianie zawieszenia, ścina zewnątrzną cześc opony tylko przód oczywiscie, dac bardziej rozbieżnie
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Chodzi o ustawienie właściwego kąta pochylenia zwrotnicy. W J100 czyni się to za pomocą mimośrodów w górnych wahaczach. Jeśli mimośrody nie starczą do jego ustawienia trzeba delikatnie obniżyć na drążkach przód.
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Mam zbierzność 1",kąt pochylenia kół 0",kąt wyprzedzenia zwrotnicy 3,5".
Tyle w praktyce a nie w teorii
Tyle w praktyce a nie w teorii
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
ścianie zewnetrznych krawedzi na niezależnym przodzie moze miec przyczyne dwojaką:misiekG pisze:piszcie sobie dalej teoretycznie, a ja nadal nie wiem co zrobić, zrezygnować z ksiażkowych ustawien po zmianie zawieszenia, ścina zewnątrzną cześc opony tylko przód oczywiscie, dac bardziej rozbieżnie
a) zbyt zbieżny
b) niewłaściwy kąt pochylenia koł (eeee, dodatni/ujemny - zawsze mi sie p.doli ) w każdym razie taki jak w pustej tatrze
jeżeli bedziesz miał mocno zbyt zbieżny, to czesto juz gołym okiem widać - po jezdzie na wprost (asfalt) przy wysokim profilu, dół opony podwija sie lekko "pod spód"... odwrotnie jest, jeżeli pojedziesz chwile na wstecznym... dotyczy to oczywiście bardzo dużych odchyłek
piszczy na zakrętach ?