Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Moderator: luk4s7
Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Witam;
Czy ktokolwiek z szanownego grona wie jaką manulaną skrzynie biegów posiada HZJ 105?
I do kompletu HDJ 100, HZJ 80 oraz HDJ80?
To co wychodzi mi w necie za pomocą wujka Googla jest sprzeczne.
W sensie:
HZJ 105 podają albo H150 albo R151 lub w końcu R151F (wikipedia)
HDJ 100/HDJ80- R151F albo H151F
HZJ 80- zwyczajowo H150F
Na zachodzie dosłownie wszyscy szukaja R151f- twierdząc, że to najlepsza skrzynia z racji krótkiej jedynki- i ze występuje w Hiluxach i ogólnie turbodieslach.
linki:
http://www.marks4wd.com/transmission-ratio-information" onclick="window.open(this.href);return false;
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_transmission" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.brian894x4.com/landcruiseren ... sions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ktoś moze to potwierdzić? W sensie czy w manualnej HDJ 100 siedzi to samo co w manulanej HZJ 105?
Czy ktokolwiek z szanownego grona wie jaką manulaną skrzynie biegów posiada HZJ 105?
I do kompletu HDJ 100, HZJ 80 oraz HDJ80?
To co wychodzi mi w necie za pomocą wujka Googla jest sprzeczne.
W sensie:
HZJ 105 podają albo H150 albo R151 lub w końcu R151F (wikipedia)
HDJ 100/HDJ80- R151F albo H151F
HZJ 80- zwyczajowo H150F
Na zachodzie dosłownie wszyscy szukaja R151f- twierdząc, że to najlepsza skrzynia z racji krótkiej jedynki- i ze występuje w Hiluxach i ogólnie turbodieslach.
linki:
http://www.marks4wd.com/transmission-ratio-information" onclick="window.open(this.href);return false;
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_transmission" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.brian894x4.com/landcruiseren ... sions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ktoś moze to potwierdzić? W sensie czy w manualnej HDJ 100 siedzi to samo co w manulanej HZJ 105?
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
HZJ105 - R151F
HDJ80- H151F
HZJ80-H150F
HDJ100-H151F
Jak widać w HZJ105 i HDJ100 są inne skrzynie biegów.
Różnice:
Grupa skrzyń H "duża skrzynia"
H150F- drobny wieloklin sprzęgła 21, krótka jedynka i dwójka
H151F- gruby wieloklin 14
R151F to "małą skrzynia" stosowana w małych LC, Hiluxach, 4Runner wzięta przez księgowych do serii J105 tylko do silnika 1HZ
Jest też bliźniacza R150F o trochę dłuższych przełożeniach stosowana często w benzynowych wersjach Toyot 4x4
HDJ80- H151F
HZJ80-H150F
HDJ100-H151F
Jak widać w HZJ105 i HDJ100 są inne skrzynie biegów.
Różnice:
Grupa skrzyń H "duża skrzynia"
H150F- drobny wieloklin sprzęgła 21, krótka jedynka i dwójka
H151F- gruby wieloklin 14
R151F to "małą skrzynia" stosowana w małych LC, Hiluxach, 4Runner wzięta przez księgowych do serii J105 tylko do silnika 1HZ
Jest też bliźniacza R150F o trochę dłuższych przełożeniach stosowana często w benzynowych wersjach Toyot 4x4
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
O!
Dzięki!
Rozumiem, ze R151f w stosunku do H151f tez ma krótsza jedynkę i dwójkę, tak?
A jak wyglada kwestia podmiany R151F na H151F w setce?
Tzw "bolt on" czy rzeźba w kupie?
Dzięki!
Rozumiem, ze R151f w stosunku do H151f tez ma krótsza jedynkę i dwójkę, tak?
A jak wyglada kwestia podmiany R151F na H151F w setce?
Tzw "bolt on" czy rzeźba w kupie?
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Bullitt, powiedz lepiej jakie masz auto, jaki silnik i co chcesz zmienić wtedy będzie łatwiej odpowiedzieć na twoje pytania
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
No właśnie jest 105 z 1HZ i wyrabaną jedynką.
Pytanie co robić?
Szukać ori skrzynie?
Naprawiać to co jest za szmat szmalu?
Czy wstawić skrzynie od HDJ80/100?
Wogole z ori skrzynia jest lipa- bo to co znalazłem ma zupełnie inny układ drążków zmiany Biegow (na takim dziwnym dystansie i inny reduktor (bez silniczka do blokady).
I co tu robić?
Pytanie co robić?
Szukać ori skrzynie?
Naprawiać to co jest za szmat szmalu?
Czy wstawić skrzynie od HDJ80/100?
Wogole z ori skrzynia jest lipa- bo to co znalazłem ma zupełnie inny układ drążków zmiany Biegow (na takim dziwnym dystansie i inny reduktor (bez silniczka do blokady).
I co tu robić?
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Acha- jedna skrzynie z HDJ80 już przerobiłem i nie podeszła - zupełnie inne wymiary (długość) w efekcie nie dałoby rady wrzucić 1 , 3 i 5 bo drążek uderzalby w konsole.
:-/
:-/
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
No widzisz, teraz będzie łatwiej gdy wiadomo o co chodzi
Olej R151F i szukaj H151F ale z HDJ100 bo ma wybierak w innym miejscu niż skrzynia z HDJ80
Ps. Reduktor w tej HZJ105 masz FullTime 4WD czy PartTime
( domyślam sie że FullTime bo piszesz o silniczku CDL tak jak w HDJ100 )
Olej R151F i szukaj H151F ale z HDJ100 bo ma wybierak w innym miejscu niż skrzynia z HDJ80
Ps. Reduktor w tej HZJ105 masz FullTime 4WD czy PartTime
( domyślam sie że FullTime bo piszesz o silniczku CDL tak jak w HDJ100 )
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
A jak przełozeniami? Są te same? Zależy mi na krótszej jedynce
Teraz mam reduktor full time (blokada na przycisk) a to co zorganizowałem, niby ze 105 z ta dziwna przystawka na wybierak ma reduktor bez silniczka
Teraz mam reduktor full time (blokada na przycisk) a to co zorganizowałem, niby ze 105 z ta dziwna przystawka na wybierak ma reduktor bez silniczka
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Coś się tak uparł na tą krótką jedynkę
R151F z HZJ105 ma krótszą jedynkę 4,3:1 niż H151F z HDJ100 - 4.08:1 . Jak dla mnie różnica pomijalna tym bardziej że HZJ105 ma przełożenie w mostach 4,3:1 vs np HDJ80 manual 3,72:1 wiec wszystkie biegi z natury są dużo krótsze
R151F z HZJ105 ma krótszą jedynkę 4,3:1 niż H151F z HDJ100 - 4.08:1 . Jak dla mnie różnica pomijalna tym bardziej że HZJ105 ma przełożenie w mostach 4,3:1 vs np HDJ80 manual 3,72:1 wiec wszystkie biegi z natury są dużo krótsze
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Można też zakupić skrzynkę z młodego hila, z mikrym przebiegiem, i wymienić wszystkie zużywające sie graty (czyli ze skrzynki z J105 zostawić tylko wałek zdawczy).
Skrzynia H151F wprowadza sporo różnic - od lewarka w konsoli, przez belkę i poduszkę, po długości walów. Owszem, jest sporo wieksza od R151F - ale nie oszukujmy się - skrzynki z J8 maja przebiegi jak promy kosmiczne, te z J100 też już sięgają połówki miliona i wyżej. Skrzynkę z hila rocznik '14 idzie kupić za połowę ceny z J100 - a przebiegu można się spodziewać na poziomie poniżej 100 tysi.
Skrzynia H151F wprowadza sporo różnic - od lewarka w konsoli, przez belkę i poduszkę, po długości walów. Owszem, jest sporo wieksza od R151F - ale nie oszukujmy się - skrzynki z J8 maja przebiegi jak promy kosmiczne, te z J100 też już sięgają połówki miliona i wyżej. Skrzynkę z hila rocznik '14 idzie kupić za połowę ceny z J100 - a przebiegu można się spodziewać na poziomie poniżej 100 tysi.
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Proto- zalezy mi na krótszej jedynce i dwójce, bo:
1 silnik jest słabowity (w sensie w stanie bardzo dobrym) ale to atmosferyczny diesel i nie ma zbyt wiele mocy.
2 Koła będą duże- 33/13,5 oraz na ostry wyryp 35/13,5- co w połączeniu z punktem 1 jest słabe samo w sobie i jakiekolwiek strome podjazdy czy inne wymagające dużego momentu akcje mogą stac się problematyczne.
Dobra. To po prosytu pozostaje mi rzeźba z mocowaniem lewarka i wybieraka w tej zastępczej skrzyni która przyszła z nie tym reduktorem co trzeba i w perspektywie późniejszej naprawa jedynki w tym co mam.
Mozecie mi powiedziec jakie sa róznice pomiędzy oboma reduktorami?
Mój oryginalny zestaw w 105 ma reduktor z silniczkiem (jak sądzę do blokady mechanizmu różnicowego), na konsoli przycisk (właśnie do zblokowania mechanizmu) i z przodu rozpinane piasty. Czyli mam 4x4 rozpięte, N a następnie 4x4 zredukowane + możłiwość dowolnego blokowania mechanizmu za pomocą przyciku.
Ten reduktor który przyszedł z zastępczą skrzynią (też od 105) nie ma silniczka- czyli jak rozumiem, jest to po prostu stały napęd na 4x4 H z rozpiętym centralnym mechanizmem, później N i następnie zblokowane i zredukowane 4x4- dobrze kumam?
1 silnik jest słabowity (w sensie w stanie bardzo dobrym) ale to atmosferyczny diesel i nie ma zbyt wiele mocy.
2 Koła będą duże- 33/13,5 oraz na ostry wyryp 35/13,5- co w połączeniu z punktem 1 jest słabe samo w sobie i jakiekolwiek strome podjazdy czy inne wymagające dużego momentu akcje mogą stac się problematyczne.
Dobra. To po prosytu pozostaje mi rzeźba z mocowaniem lewarka i wybieraka w tej zastępczej skrzyni która przyszła z nie tym reduktorem co trzeba i w perspektywie późniejszej naprawa jedynki w tym co mam.
Mozecie mi powiedziec jakie sa róznice pomiędzy oboma reduktorami?
Mój oryginalny zestaw w 105 ma reduktor z silniczkiem (jak sądzę do blokady mechanizmu różnicowego), na konsoli przycisk (właśnie do zblokowania mechanizmu) i z przodu rozpinane piasty. Czyli mam 4x4 rozpięte, N a następnie 4x4 zredukowane + możłiwość dowolnego blokowania mechanizmu za pomocą przyciku.
Ten reduktor który przyszedł z zastępczą skrzynią (też od 105) nie ma silniczka- czyli jak rozumiem, jest to po prostu stały napęd na 4x4 H z rozpiętym centralnym mechanizmem, później N i następnie zblokowane i zredukowane 4x4- dobrze kumam?
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Ten problem rozwiązuje uturbienie silnika . Masz w tej materii doświadczenie ( Audi ), w razie czego pomożemyBullitt pisze: 1 silnik jest słabowity (w sensie w stanie bardzo dobrym) ale to atmosferyczny diesel i nie ma zbyt wiele mocy.
A możesz wkleić zdjęcie tej skrzyni i reduktora bo może się okazać wcale nie dostałeś skrzyni z HZJ105Bullitt pisze:To po prostu pozostaje mi rzeźba z mocowaniem lewarka i wybieraka w tej zastępczej skrzyni która przyszła z nie tym reduktorem co trzeba i w perspektywie późniejszej naprawa jedynki w tym co mam.?
To że masz "przycisk centralnej blokady" który może być oznaczony jako "4x4" i silniczek na reduktorze wcale nie oznacza że masz napęd Full Time. Świadczyć o tym mogą sprzęgiełka przednich piast , były bowiem takie wersje reduktora Part Time z silniczkiem który służył do "dopinania przodu" a nie blokowania CDL a wybierak ma oznaczenie 3 pozycji.Bullitt pisze: Możecie mi powiedzieć jakie są różnice pomiędzy oboma reduktorami?
Mój oryginalny zestaw w 105 ma reduktor z silniczkiem (jak sądzę do blokady mechanizmu różnicowego), na konsoli przycisk (właśnie do zblokowania mechanizmu) i z przodu rozpinane piasty.
Ten reduktor który przyszedł z zastępczą skrzynią (też od 105) nie ma silniczka
Reduktor bez silniczka to na pewno Part Time. Wybierak reduktora wtedy na 2H-4H-N-4L
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
A jesteś tego pewien tego RockFordzieRokfor32 pisze:Skrzynia H151F wprowadza sporo różnic - od lewarka w konsoli, przez belkę i poduszkę, po długości walów
Oglądałem kiedyś taki wątek na jakimś australijskim forum o zamianie R151F na H151F ( z HDJ100) i tam pasowało..
Najłatwiej Bullittowi podjechać do Kobyłki do Mopara, pomierzyć na "Kronosie" wymiary skrzyni H151F z reduktorem ( jest tam zamontowany właśnie zestaw z J100), porównać do R-ki z HZJ105 i wszystko będzie jasne dla potomnych
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Daj Pan na priva maila, to prześlę co mam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów
Jest różnica w odległości między płaszczyzną dzwonu do płaszczyzny reduktora. I jest spora - bo coś koło 8 cm (H151F jest krórsza) - ale może też być, że temat się kompensuje, bo z kolei dzwon sprzęgła ma dłuższy.
Nie wiem jak wygląda belka ramy - poducha jest na 100% inna, ale może też dojść przesunięcie wzdłuż ramy, prawdopodobnie temat przy swapie obejmie również sprzęgło - warto sprawdzić, bo koszt spory. R151F ma na stówę wielowypust 21z - ale nie wiem czy nie przychodzi przy okazji mniejsza tarcza, 275mm. A jeżeli tak - to oznacza że nie da się zapodać tarczy 300mm z HDJ (a musi być taka - bo tylko one mają frez 14z) bez wymiany koła zamachowego i docisku.
Nie wiem jak wygląda belka ramy - poducha jest na 100% inna, ale może też dojść przesunięcie wzdłuż ramy, prawdopodobnie temat przy swapie obejmie również sprzęgło - warto sprawdzić, bo koszt spory. R151F ma na stówę wielowypust 21z - ale nie wiem czy nie przychodzi przy okazji mniejsza tarcza, 275mm. A jeżeli tak - to oznacza że nie da się zapodać tarczy 300mm z HDJ (a musi być taka - bo tylko one mają frez 14z) bez wymiany koła zamachowego i docisku.