Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

Bullitt pisze:Daj Pan na priva maila, to prześlę co mam.

:-)
Wklejaj tutaj - forumowy serwer przyjmuje foty bezpośrednio, bez potrzeby linkowania do zewnętrznych hostów. Ino skurcz do rozmiaru mieszczącego się na ekranie - zwykłym paintem można to zrobić, albo Picassą na przykład.

Temat ciekawy, i się może komu jeszcze przydać.

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Bullitt »

Jednak to nie takie proste- wklejanie zdjec to czynnosć wykraczajaca poza moją zdolnosć internetowa
Ostatnio zmieniony 03 sty 2016, 14:52 przez Bullitt, łącznie zmieniany 1 raz.

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Bullitt »

Jednak to nie takie proste... chwilę poczekajcie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

Jak piszesz posta - to pod ramką z tekstem masz zakładkę "dodaj załącznik"

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: proto »

Rokfor32 pisze:Temat przy swapie obejmie również sprzęgło - warto sprawdzić, bo koszt spory. R151F ma na stówę wielowypust 21z - ale na skoie wiem czy nie przychodzi przy okazji mniejsza tarcza, 275mm. A jeżeli tak - to oznacza że nie da się zapodać tarczy 300mm z HDJ (a musi być taka - bo tylko one mają frez 14z) bez wymiany koła zamachowego i docisku.
HZJ105 -tarcza 275mm wieloklin 21
Były Roforku takie wersje HDJ80 z początkowych lat produkcji które seryjnie miały tarczę też 275mm ale z wieloklinem 14, alternatywnie pasuje też tarcza 275mmx14 z FZJ75.
Co więcej, jest też tarcza 300mmx21 na koło i docisk z HDJ jak by ktoś potrzebował super mocnego zestawu do HZJtki

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Bullitt »

To co poniżej to moja skrzynia oryginalna na wóżku po prawej stronie a to co widać na ziemi to skrzynia od HDJ 80- która nie wchodzi bo jest za krotka (w sensie lewarek uderza o konsolę i nie da rady wrzucić biegu 1, 3 i 5):

Obrazek

To co poniżej to moja ori skrzynia ze 105:

Obrazek

A tutaj to co przysłali mi z Poznania, jako oryginalna skrzynię do 105:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fotka nalepki z redkutora który przyjechał z Poznania:

Obrazek

Zwróćcie uwagę na totalnie inne mocowanie lewarków, oraz inną dżwignię zmiany pozycji w reduktorze.

Chciałem zamienić lewarki na mój z ori skrzyni, i prawie jest OK, ale niestety sworzeń w skrzyni z Poznania nie pasuje do lewarka z ori skrzyni....

Dżługo szukałem na necie i znalazłem info od gościa zajmującego się przebudową skrzyń że do 105 szly skrzynie z dwiema różnymi opcjami mocowań lewarków (zdjęcie nr. 3 dokłądnie widać róznicę mocowań- ja mam w oryginale to małe po lewej a przyszło z tym dużym po prawej - i jak sądzę zależy to od typu reduktora który siedzi przy skrzyni (z silniczkiem czy bez):

http://www.gumtree.com.au/s-ad/lockridg ... 1057747845" onclick="window.open(this.href);return false;


No i co teraz?



:-/

P.S. Ufff uporałem się z tymi fortami :-)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

No więc tak: to co na pierwszej focie na glebie - to Skrzynka R, to co na wózku - to H z J8

Natomiast to co na palecie na dalszych zdjęciach - to typ R15xF - ale z czego? :roll: Przesunięcie lewarka by świadczyło o podobnej różnicy jak między skrzynkami H151F z J8 i J100 - ale nie przypominam se żadnego modelu J8 jeżdżącego na skrzyniach R ...

EPC podaje też, że faktycznie w HZJ105 były dwa typy lewarków - i zależało to od tego, czy auto ma dwa oddzielne przednie siedzenia - czy kanapę.

Tak czy siak - jeżeli chcesz zapodawać skrzynkę R spowrotem - to o wiele lepszym rozwiązaniem jest zapodanie tej skrzynki z hila, jak pisałem wyżej. Same bebechy sie przekłada - i dostaje się prawie nową, niezmęczona skrzynkę. Ta co na palecie - trudno ocenić wiek. Ale tak koło 15 lat to minimum, jeżeli z J8, i koło 10 lat jeżeli z J100. Przy czym pamiętać należy, że te modele zwykle lekko nie miały.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: proto »

Rozmowa telefoniczna z Bullittem sporo wyjaśniła Rock Fordzie co do auta, skrzyni jednej, drugiej i trzeciej :wink: . Powstanie mix tych 2 skrzynek R żeby pasowało to do auta i zapodany będzie reduktor Part Time bez silniczka 8)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

A ja chętnie przytulę pozostałości - jak by były na zbyciu. No chyba że sam je już zaklepałeś ... :wink:

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Bullitt »

Nic nie sprzedaje.

Oryginalna skrzynie będę trzymał do odbudowy.

Proto- da sie podłączyć tak kable i kostki do pary Time by na desce rozdzielczej świeciły sie odpowiednie lampki, czy to raczej utrudnione?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

Da się - a nawet chyba niczego nie trzeba ruszać - po prostu sygnał potwierdzający CDL to dokładnie ten sam - co potwierdzający zapięcie przodu.

Co do gratów - jak byś tak zmienił zdanie - to pisz :wink:

A - i mam prośbę: o sfocenie wałka zadawczego skrzyni, i jeżeli się da - to podstawowe pomiary (średnica i ilość wypustów). Do zmiksowania skrzynek będziesz potrzebował odłączyć reduktor tak czy siak :wink:

Bullitt
Posty: 81
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Bullitt »

Wałek zdawczy to ten który wchodzi w sprzęgło?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Oznaczenie manualnej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

Ten co wchodzi do reduktora.

To co masz to bardzo unikalne zestawienie skrzynki R151F i reduktora linii HV2. Połączenie jest nietypowe, i dla tego reduktora, i dla tej skrzynki - numery EPC są różne jak się porównuje części z J8 czy z J7 - ale fizycznie nikt nie wie, na czym polega różnica. A ja chciał bym wiedzieć ... :mrgreen:

Temu tez poluję na komponenty z takiego napedu - jest to opcja pozwalanąca na uzyskanie mega wytrzymałego reduktora z J8/J100 - ale w połączeniu z lekką skrzyną typu R15xF - i całej gamy silników łączących się z tą skrzynką.

Bo klekoty to opcja taka se - taki napęd (z full time) to bardzo fajna opcja dla silników UZ (niewystępujących ze skrzynkami manualnymi nigdy), czy np. dla 7MG-TE - silniczek rasowalny do ponad 400 kucy :wink:

Skrzynie R sa kompaktowe (w porównaniu z H) - i nie są projektowane na przeciążenia bezwładnościowe jakie generuje duży klekot. Ale benzyna - nawet bardzo mocna - to inna półka. I skrzynka R znosi benzyniaki bez pierdnięcia, nawet te nieprzyzwoicie podrasowane ... :wink:

ODPOWIEDZ