Zawieszenie hydro - co i jak

Moderator: luk4s7

Martin
Posty: 18
Rejestracja: 15 lis 2012, 22:29
Auto: UZJ100
Kontakt:

Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Martin »

Witam
Ponieważ stałem się szczęsliwym posiadaczem j100 w benzynie to mam kilka pytań odnośnie tego auta :)

Mam działające zawieszenie hydrauliczne, ale widzę że mam wyciek przy obu amorach z tyłu oleju, moje pytanie:
W jaki sposób działa to zawieszenie w Toyocie ? co podnosi auto? nie widziałem poduszek (jak np w LR), czy Amory są "pompowane" olejem? czy jest jeszcze jakiś "podnośnik"? (nie miałem okazji dobrze zobaczyć co tam jest), ubywa mi płynu AHC, czy jak wyleci mi całośc to może zatrzeć się jakaś pompa? jak odpowietrzyć ewentualnie potem ?
Jeśli leja mi amory, na co można wymienić je? (chciałbym narazie takie same-nie chce wymieniać juz na normalne). W katalogach widzę duży wybór amorów, ale chyba głównie to aut bez hydro.
Auto jest już dziś na przeglądzie w warsztacie niby 4x4 ale jakos z ta hydrauliką mieli problemy żeby mi opowiedziec co i jak :)

A może ktoś zna na szeroko pojętym śląsku warsztat gdzie jeszcze mozna ogarną auto przed świetami? (w sumie moze być i łódź i wawa :) )

Pozdrawiam i dzięki
Marcin

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: kylon »

To że ktoś ogarnia 4x4 nie oznacza że ma pojęcie o AHC (Active High Control). Jest to zawieszenie hydrauliczne. Za opuszczanie i podnoszenie pojazdu odpowiedzialna jest hydraulika w amortyzatorach i to one służą za siłowniki. Wymiana ich nie jest prosta ponieważ zazwyczaj urywają się przewody doprowadzające płyn. Trzeba się sporo namęczyć. Dodatkowym utrudnieniem jest to że cały ten system wraz zprzewodami w fabryce montowany jest na etapie gołej ramy bez nadwozia. Układ odpowietrza się doś prosto ale warto mieć do tej operacji komputer serwisowy. Pomaga on w znalezieniu usterek. Większość warsztatów albo właścicieli aut próbuje napraw domorosłymi sposobami i kosty znacznie wzrastają. Najbardziej probelmatyczne w tym zawieszeniu są czujniki wysokości. Gorzej z napełnieniem sfer jeśli będą puste. Lepiej dolewać a nie doprowadzić do zatarcia. Kupuje się tylko oryginalny płyn do AHC.
Warto poczytać forum. Jest sporo tematów o AHC.

Martin
Posty: 18
Rejestracja: 15 lis 2012, 22:29
Auto: UZJ100
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Martin »

Dzięki za informację, na forum jest sporo o AHC, ale akurat tego jak podnosi się LC nie znalazłem.
Zauważyłem właśnie że jest to dość specyficzny układ i warsztat ma spore obiekcje do serwisowania tego (może to i lepiej)
A czy możesz z doświadczenia napisać co najczęsciej pada (czego wynikiem jest wyciek oleju przy amorach) ? Auto podnosi się, opuszcza i utrzymuje wysokość bez problemu, ale widzę ze ubywa płynu.
A może masz jakies wolne terminy u siebie ?:)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: kylon »

Amortyzatory nie są naprawialne. Tylko i wyłącznie wymiana.

Martin
Posty: 18
Rejestracja: 15 lis 2012, 22:29
Auto: UZJ100
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Martin »

to ostatatnia prośba (na dziś) :) Mógłbyś podać jakis link do takie amora ? Będę u was zamawiał płyn AHC więc może bym od razu zamówił 2x amory (bo chyba spokojnie można wymieniać to parami ?)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: kylon »

Owszem Parami. Napisz do mnie emaila z numerem VIN
Kylon@wyprawa4x4.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Maciek »

Hej. Mam problem z zawieszeniem, mianowicie podniósł mi się przód i nie chce opuścić. W zasadzie nie jestem w stanie wyrównać zawieszenia ( nie idzie ani w górę ani w dół), kontrolki się świecą poprawnie, tył stoi chyba dobrze, a przód (symetrycznie) stoi wyżej. Bezpieczniki OK.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: kylon »

Czujnik nie ok.

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Maciek »

ale jeśli czujnik przodu to by leciał na któryś bok, a czujnik tyłu już kiedyś miałem popsuty - wtedy auto po prostu siedziało , prawie na odbiajakach

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: kylon »

No to skoro wiesz to po co pytasz.

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Maciek »

Przepraszam, nie chciałem Cię urazić, tylko tak mi się wydawało, a z tego co pamiętam kolega Patry kiedyś opowiadał mi o takim "smutno opuszczonym na bok". Rozumiem, że objawy które mam sugerują popsuty jeden z czujników z przodu. Jak w takim razie namierzyć który?

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: mopar »

najlepiej podpiąć komputer

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: kylon »

Ja się wcale nie czuję urażony - luz ;-). Pytasz się to odpowiadam. Podpinasz kompa i wszystko wiadomo.
3/4 setek u nas na naprawy AHC jest po warsztatach, które myślały tudzież słyszały albo po klientach, którzy chcą sami naprawić ;-)

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Maciek »

Byłem dziś w ASO Toyoty w Łodzi i diagnoza jest następująca:
uszkodzenie wiązki między czujnikiem i sterownikiem lub między sterownikiem i pompą...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: kylon »

Hmm - taki właśnie jest komunikat jeśli jest uszkodzony np czujnik. Zazwyczaj od razu wyskakuje błąd niskiego ciśnienia pompy. A który czujnik powiedzieli?

ODPOWIEDZ