Polibusze w J100
Moderator: luk4s7
Polibusze w J100
Witam, pytanie czy ktoś przerabiał wymianę gumek w zawiasie na polibusze?
Niebawem ściągam budę z ramy, przy tej okazji chce wymienić stare popękane gumki.
Ceny zestawu polibuszy na przedni i tylni zawias są absurdalne za jak na woreczek gumek (2700-2800pln)
czy pasują jakieś inne gumki, czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie co gdzie z czego itd?
pzdr!
Niebawem ściągam budę z ramy, przy tej okazji chce wymienić stare popękane gumki.
Ceny zestawu polibuszy na przedni i tylni zawias są absurdalne za jak na woreczek gumek (2700-2800pln)
czy pasują jakieś inne gumki, czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie co gdzie z czego itd?
pzdr!
Re: Polibusze w J100
Ursus C330 oraz Zetor z 1983 roku
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Polibusze w J100
Krzysztof, jak widać w humorze
W Toyocie nie przerabiałem polibuszy, ale w kilku Land Roverach przerobiłem wszystkie konfiguracje, wnioski jakie z tego wyszły:
1. polibusze inne niż oryginalne Polybush się nie sprawdzały; parciały po sezonie, wybijały.
2. gumy nie ory podobnie, jak punkt 1 tyle, że szybciej
3. Oryginalne gumy LR Genuine - są bardzo dobre i wytrzymują bardzo długo
4. Zestaw na całe zawieszenie gumy ory do LR kosztuje podobnie, jak Polybush ory.
Jeżeli nie masz skłonności wydania wspomnianej kasy na Ory Polybush - zweryfikuj poprostu stan gum w zawiasie i wymień na oryginały Toyoty, te które tego wymagają.
Ogólnie - najlepiej kierować się zasadą - Lepsze jest wrogiem dobrego ...
W Toyocie nie przerabiałem polibuszy, ale w kilku Land Roverach przerobiłem wszystkie konfiguracje, wnioski jakie z tego wyszły:
1. polibusze inne niż oryginalne Polybush się nie sprawdzały; parciały po sezonie, wybijały.
2. gumy nie ory podobnie, jak punkt 1 tyle, że szybciej
3. Oryginalne gumy LR Genuine - są bardzo dobre i wytrzymują bardzo długo
4. Zestaw na całe zawieszenie gumy ory do LR kosztuje podobnie, jak Polybush ory.
Jeżeli nie masz skłonności wydania wspomnianej kasy na Ory Polybush - zweryfikuj poprostu stan gum w zawiasie i wymień na oryginały Toyoty, te które tego wymagają.
Ogólnie - najlepiej kierować się zasadą - Lepsze jest wrogiem dobrego ...
Re: Polibusze w J100
Mój humor wynika z tego że część z tulei jest zwulkanizowana z kołnierzem metalowym. Ma specyficzne rozmiary. W dodatku jest to dość drogi samochód w utrzymaniu i szybko potrafi pojechać. Wielokrotnie był poruszany temat gównianych zamienników. Nie sprawdzają się, rozwalają albo nie pasują. Nie rozumiem po prostu takiego podejścia. Potrzeba wymienić ale ulepmy z gówna bacik .
Co w takiej tulei jak poniżej na obrazku można dorobić?
http://www.wyprawa4x4.pl/tuleja-wahacza ... tylna.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chyba wytoczyć sobie z drewna potem jest płacz że się źle prowadzi, nie da się geometrii ustawić itp. Lepiej się nie zabierać za piaskowanie ramy bo zaraz będą pytania o śruby regulacyjne wahaczy czy można w Obi kupić albo przewody hamulcowe dobrać od Warszawy. Każda operacja zdjęcia budy i piaskowania ramy wiąże się ze sporymi kosztami. Uszczelniacze, uszczelki itp.
Co w takiej tulei jak poniżej na obrazku można dorobić?
http://www.wyprawa4x4.pl/tuleja-wahacza ... tylna.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chyba wytoczyć sobie z drewna potem jest płacz że się źle prowadzi, nie da się geometrii ustawić itp. Lepiej się nie zabierać za piaskowanie ramy bo zaraz będą pytania o śruby regulacyjne wahaczy czy można w Obi kupić albo przewody hamulcowe dobrać od Warszawy. Każda operacja zdjęcia budy i piaskowania ramy wiąże się ze sporymi kosztami. Uszczelniacze, uszczelki itp.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Polibusze w J100
Jak mniemam, tylko potwierdziłeś moje doświadczenia z LR ...
Re: Polibusze w J100
OEM wydają się trwalsze, niż zamienniki poliuretanowe....jeżeli oryginał wytrzymał 15-20 lat, to proszę o przykład poliuretanu, który tyle wytrzyma...a części z ursusa to już nie są takie same jak kiedyś
Re: Polibusze w J100
Ja na polibuszach super pro jeżdżę już 6 lat. Nie mam uwag. Ostatnio zdejmowałem gumy przekładni kierowniczej i wyglądały niemal jak nowe. Zwieszenie na oryginalnych gumach pracuje bardziej łagodnie. Polibusze usztywniają zawias.
Jak chcesz tanio można kupic febest, ale nie polecam. B. niska jakość.
Jak chcesz tanio można kupic febest, ale nie polecam. B. niska jakość.
Re: Polibusze w J100
Febest to tragedia. Żadne polibusze markowe nie mają w Polsce takiej historii aby porównywać je z trwałością oryginałów na przełomie 20 lat. Są lepsze i gorsze. Ale te lepsze są niestety droższe. Z punktu widzenia serwisu nie wymieniam ich co rok. Mam osobiście złe doświadczenia z Pajero ale tam wahaczy zylion.
Re: Polibusze w J100
Tragedia, komedia i dramat w jednym - ale tanikylon pisze:Febest to tragedia.