Zamiana silników
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 lip 2009, 19:36
- Auto: HJ60 po?eniony z 1HD-T / HZJ105 po?eniony z HDJ100
- Kontakt:
Zamiana silników
Mam dwie Tojki i kombinuję zamienić w nich silniki. W HJ60 mam obecnie 1HDT, a w 105 1HZ. Czy orientujecie się, czy poza różnicą 12/24V, którą muszę pokonać znajdę inne problemy? Czy to w ogóle jest możliwe?
Powód zamiany czysto prozaiczny, w wyprawowo używanej 105 brakuje mi mocy. W używanej (docelowo) lajtowo 60 mam jej dużo za dużo
Powód zamiany czysto prozaiczny, w wyprawowo używanej 105 brakuje mi mocy. W używanej (docelowo) lajtowo 60 mam jej dużo za dużo
Re: Zamiana silników
Wszystko zamiennie pasuje plug & play 1HZ ---> 1HD-T
Trzeba tylko pozamieniać elektrozawory na pompie i alternatory tak aby 24v został w HJ60 a 12v w HZJ105
Trzeba tylko pozamieniać elektrozawory na pompie i alternatory tak aby 24v został w HJ60 a 12v w HZJ105
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 lip 2009, 19:36
- Auto: HJ60 po?eniony z 1HD-T / HZJ105 po?eniony z HDJ100
- Kontakt:
Re: Zamiana silników
Dzięki
A jeszcze jedno pytanko. Przekładać też skrzynie biegów, czy zostawić na swoim miejscu?
A jeszcze jedno pytanko. Przekładać też skrzynie biegów, czy zostawić na swoim miejscu?
Re: Zamiana silników
A, jeszcze świece żarowe 24v w HJ60 i 12v w HZJ105
Skrzynie biegów zostaw w spokoju tak jak są - H55F w HJ60 i R151F w HZJ105 .
Skrzynie biegów zostaw w spokoju tak jak są - H55F w HJ60 i R151F w HZJ105 .
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zamiana silników
Się pozwolę nie zgodzić ...
Do J105 przy silniku 1HD-T to ja bym zapodał od razu dedykowaną skrzynkę dla tego silnika - czyli H151F. i nie chodzi o to - że R151F nie pasuje - ino że to nie jest skrzynka zaprojektowana na tak duży - i tak bezwładny silnik. H151F jest po prostu większa i wytrzymalsza od R151F.
Natomiast H55F - to archaik. Wielka, ciężka - ale wcale nie taka znowu solidna. Niech se więc zostanie w J6.
Do J105 przy silniku 1HD-T to ja bym zapodał od razu dedykowaną skrzynkę dla tego silnika - czyli H151F. i nie chodzi o to - że R151F nie pasuje - ino że to nie jest skrzynka zaprojektowana na tak duży - i tak bezwładny silnik. H151F jest po prostu większa i wytrzymalsza od R151F.
Natomiast H55F - to archaik. Wielka, ciężka - ale wcale nie taka znowu solidna. Niech se więc zostanie w J6.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zamiana silników
A - i cenowo to tez nie jest temat - R151F z J105 sprzedaż conajmniej za te same pieniądze co dasz H151F.
Re: Zamiana silników
Oczywiście,możesz się nie zgadzać RockFordzie ale wybór mamy pomiędzy H55F i R151F już w samochodach, a nie szukamy innej lepszej skrzyni bla, bla,bla....
Setki uturbionych HZJ105 w Australii jeździ z R151F, więc po co komplikować wyprawowe auto, które nie ciąga 3,5 tonowych przyczep żeby była potrzebna "duża" skrzynia H151F Seryjne sprzęgło 275mm jest tu naturalnym ogranicznikiem przed szybką destrukcją skrzyni R.
Owszem, zgadzam się z tobą że R151F z reduktorem HF1A to rarytas w Polsce, ale tak naprawdę to komu jest ona potrzebna- komuś kto buduje jakąś fajną zmotę z silnikiem Toyoty bo innego zastosowania dla takiego zestawu nie widzę
Setki uturbionych HZJ105 w Australii jeździ z R151F, więc po co komplikować wyprawowe auto, które nie ciąga 3,5 tonowych przyczep żeby była potrzebna "duża" skrzynia H151F Seryjne sprzęgło 275mm jest tu naturalnym ogranicznikiem przed szybką destrukcją skrzyni R.
Owszem, zgadzam się z tobą że R151F z reduktorem HF1A to rarytas w Polsce, ale tak naprawdę to komu jest ona potrzebna- komuś kto buduje jakąś fajną zmotę z silnikiem Toyoty bo innego zastosowania dla takiego zestawu nie widzę
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Zamiana silników
A takie coś wpadło mi na FB ...
https://youtu.be/BxGySlSri6U" onclick="window.open(this.href);return false;
ale pierdykło! 1500HP!
https://youtu.be/BxGySlSri6U" onclick="window.open(this.href);return false;
ale pierdykło! 1500HP!
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zamiana silników
Temu na fabrycznych bebechach się tunninguje ino do pewnego poziomu - potem bebechy trza zmienić, na takie robione przez NASA ...