Zamiana silników

Moderator: luk4s7

Lenio
Posty: 19
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:36
Auto: HJ60 po?eniony z 1HD-T / HZJ105 po?eniony z HDJ100
Kontakt:

Zamiana silników

Post autor: Lenio »

Mam dwie Tojki i kombinuję zamienić w nich silniki. W HJ60 mam obecnie 1HDT, a w 105 1HZ. Czy orientujecie się, czy poza różnicą 12/24V, którą muszę pokonać znajdę inne problemy? Czy to w ogóle jest możliwe?

Powód zamiany czysto prozaiczny, w wyprawowo używanej 105 brakuje mi mocy. W używanej (docelowo) lajtowo 60 mam jej dużo za dużo

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Zamiana silników

Post autor: proto »

Wszystko zamiennie pasuje plug & play 1HZ ---> 1HD-T
Trzeba tylko pozamieniać elektrozawory na pompie i alternatory tak aby 24v został w HJ60 a 12v w HZJ105 8)

Lenio
Posty: 19
Rejestracja: 26 lip 2009, 19:36
Auto: HJ60 po?eniony z 1HD-T / HZJ105 po?eniony z HDJ100
Kontakt:

Re: Zamiana silników

Post autor: Lenio »

Dzięki :D

A jeszcze jedno pytanko. Przekładać też skrzynie biegów, czy zostawić na swoim miejscu?

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Zamiana silników

Post autor: proto »

A, jeszcze świece żarowe :wink: 24v w HJ60 i 12v w HZJ105
Skrzynie biegów zostaw w spokoju tak jak są - H55F w HJ60 i R151F w HZJ105 .

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zamiana silników

Post autor: Rokfor32 »

Się pozwolę nie zgodzić ... :mrgreen:

Do J105 przy silniku 1HD-T to ja bym zapodał od razu dedykowaną skrzynkę dla tego silnika - czyli H151F. i nie chodzi o to - że R151F nie pasuje - ino że to nie jest skrzynka zaprojektowana na tak duży - i tak bezwładny silnik. H151F jest po prostu większa i wytrzymalsza od R151F.

Natomiast H55F - to archaik. Wielka, ciężka - ale wcale nie taka znowu solidna. Niech se więc zostanie w J6.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zamiana silników

Post autor: Rokfor32 »

A - i cenowo to tez nie jest temat - R151F z J105 sprzedaż conajmniej za te same pieniądze co dasz H151F.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Zamiana silników

Post autor: proto »

Oczywiście,możesz się nie zgadzać RockFordzie ale wybór mamy pomiędzy H55F i R151F już w samochodach, a nie szukamy innej lepszej skrzyni bla, bla,bla....
Setki uturbionych HZJ105 w Australii jeździ z R151F, więc po co komplikować wyprawowe auto, które nie ciąga 3,5 tonowych przyczep żeby była potrzebna "duża" skrzynia H151F :roll: Seryjne sprzęgło 275mm jest tu naturalnym ogranicznikiem przed szybką destrukcją skrzyni R.
Owszem, zgadzam się z tobą że R151F z reduktorem HF1A to rarytas w Polsce, ale tak naprawdę to komu jest ona potrzebna- komuś kto buduje jakąś fajną zmotę z silnikiem Toyoty bo innego zastosowania dla takiego zestawu nie widzę :oops:

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Zamiana silników

Post autor: BOCIAN »

A takie coś wpadło mi na FB ...
https://youtu.be/BxGySlSri6U" onclick="window.open(this.href);return false;
ale pierdykło! 1500HP!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zamiana silników

Post autor: Rokfor32 »

:mrgreen:

Temu na fabrycznych bebechach się tunninguje ino do pewnego poziomu - potem bebechy trza zmienić, na takie robione przez NASA ... :mrgreen:

ODPOWIEDZ