Przednie lampy - wymiana
Moderator: luk4s7
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Przednie lampy - wymiana
Przeszukałem forum ale nie znalazłem informacji co do wymiany. Mam 2001 rocznik, wersja na 50-lecie,i nadszedł czas wymiany bo już ledwo świecą. Na rynku jest kilka zamienników i teraz pytanie - czy lampy po 2005 roku będą pasowały czy tez nie? Chcę wymienić i reflektor i kierunek.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Przednie lampy - wymiana
dla uzupełnienia - obecne reflektory mam z żarówkami hb4 i hb3, te dostępne na rynku do roczników 98-2003 są z żarówkami H7. Jedynie te po 2005 są z hb. Stąd watpliwości.
Re: Przednie lampy - wymiana
Mam setkę z 2002 r. i lampy z żarówkami typu HB. Tak więc, to chyba nie zależy od rocznika, a może od wersji wyposażenia.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Przednie lampy - wymiana
Ok lampy wymienione, zamiennik w stylu lc200 trzeba trochę podciąć pas i minimalnie grill ale generalnie pasują. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 01 wrz 2014, 16:55
- Kontakt:
Re: Przednie lampy - wymiana
Rozumiem zevto lampy depo? Jak świecą? Fajnie wyglądają
Re: Przednie lampy - wymiana
Ja dałem do przerobienia i mam teraz biksenony i jest cudnie:)))
Re: Przednie lampy - wymiana
Ja polecam również przeróbkę na bi-ksenony. Ja sam przerabiałem chyba 9 lat temu i oto moja historia...
1. Użyłem dużych soczewek bi-ksenon (czyli światła długie uzyskuje się poprzez elektryczne podniesienie zaślepki). Nie ma dodatkowej żarówki. Komplet soczewek firmy Bosch, duża średnica coś około 7-8cm. Jakieś 200zł (teraz chyba podobnie)
2. Komplet przetwornic DENSO (oczywiście Made in Japan). Zdecydowanie polecam firmowe przetwornice a nie żadne chińskie zestawy za 99zł. Moje przetwornice kosztowały 500zł za komplet. Pewnie oprócz Denso nada się też Bosch, może Valeo i jakieś inne 'lepsze'.
3. Palniki Philips, jakieś 200zł za komplet.
No i teraz testowałem to przez 9 lat... Testy były mordercze, bo mam w samochodzie system, który włącza światła po przekręceniu kluczyka i zanim włączy się silnik. Więc w momencie nagrzewania się ksenonów (pierwsze 15-20s) odpalałem silnik, co powodowało mryganie palników spowodowane spadkami napięcia od rozrusznika. Jest to największy sadyzm jaki można urządzić przetwornicom i palnikom i producenci przestrzegają przed tym. Dodatkowo jeździłem na tych światłach jak na światłach dziennych, czyli non stop włączanie, wyłączanie i ciągła praca.
Aż po dziś dzień jeżdżę na tych samych palnikach i przetwornicach bez problemu. Inaczej mówiąc nie zajrzałem do lamp przez ostatnie 9 lat wcale. Owszem, widzę, że już słabiej świecą i przydałaby się wymiana, ale gdybym miał normalne żarówki to już bym parę kompletów zużył. No i wiadomo, że świecą jaśniej niż jakieś tam H4, H7 itd.
Reasumując, najlepiej jest wstawić dobre oświetlenie od razu i zapomnieć od sprawie.
1. Użyłem dużych soczewek bi-ksenon (czyli światła długie uzyskuje się poprzez elektryczne podniesienie zaślepki). Nie ma dodatkowej żarówki. Komplet soczewek firmy Bosch, duża średnica coś około 7-8cm. Jakieś 200zł (teraz chyba podobnie)
2. Komplet przetwornic DENSO (oczywiście Made in Japan). Zdecydowanie polecam firmowe przetwornice a nie żadne chińskie zestawy za 99zł. Moje przetwornice kosztowały 500zł za komplet. Pewnie oprócz Denso nada się też Bosch, może Valeo i jakieś inne 'lepsze'.
3. Palniki Philips, jakieś 200zł za komplet.
No i teraz testowałem to przez 9 lat... Testy były mordercze, bo mam w samochodzie system, który włącza światła po przekręceniu kluczyka i zanim włączy się silnik. Więc w momencie nagrzewania się ksenonów (pierwsze 15-20s) odpalałem silnik, co powodowało mryganie palników spowodowane spadkami napięcia od rozrusznika. Jest to największy sadyzm jaki można urządzić przetwornicom i palnikom i producenci przestrzegają przed tym. Dodatkowo jeździłem na tych światłach jak na światłach dziennych, czyli non stop włączanie, wyłączanie i ciągła praca.
Aż po dziś dzień jeżdżę na tych samych palnikach i przetwornicach bez problemu. Inaczej mówiąc nie zajrzałem do lamp przez ostatnie 9 lat wcale. Owszem, widzę, że już słabiej świecą i przydałaby się wymiana, ale gdybym miał normalne żarówki to już bym parę kompletów zużył. No i wiadomo, że świecą jaśniej niż jakieś tam H4, H7 itd.
Reasumując, najlepiej jest wstawić dobre oświetlenie od razu i zapomnieć od sprawie.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 01 wrz 2014, 16:55
- Kontakt:
Re: Przednie lampy - wymiana
Macie jakieś fotki jak przerobić lampy?
Albo namiar na kogoś kto to robi?
Albo namiar na kogoś kto to robi?
Re: Przednie lampy - wymiana
W zasadzie powinienem wymienić lampy. I warianty są 2:
- używane oryginały
- zamienniki DEPO Kod towaru: LPTO25
ale mam zagwozdkę bo 2 sprzedawców oferuje dokładnie to samo czyli LPTO25 z czego jeden twierdzi, że mają homologację europejską:
http://allegro.pl/lampy-toyota-land-cru ... 67969.html
a drugi pisze, że nie mają:
http://allegro.pl/lampy-toyota-land-cru ... 19559.html
czy ktoś wie jak jest naprawdę?
- używane oryginały
- zamienniki DEPO Kod towaru: LPTO25
ale mam zagwozdkę bo 2 sprzedawców oferuje dokładnie to samo czyli LPTO25 z czego jeden twierdzi, że mają homologację europejską:
http://allegro.pl/lampy-toyota-land-cru ... 67969.html
a drugi pisze, że nie mają:
http://allegro.pl/lampy-toyota-land-cru ... 19559.html
czy ktoś wie jak jest naprawdę?
Re: Przednie lampy - wymiana
Miałem ten sam dylemat i z powodu braku regulacji góra-dół zostałem przy regeneracji oryginalnych. Koszt koło 250zł.
Jeżdżą już 3 lata i jest OK.
Nie jest to na pewno ksenon jak pisze LEX, ale stopień skomplikowania też minimalny.
Jeżdżą już 3 lata i jest OK.
Nie jest to na pewno ksenon jak pisze LEX, ale stopień skomplikowania też minimalny.
Re: Przednie lampy - wymiana
Wprawdzie są takie same bez regulacji. Ale obu aukcjach które podałem sprzedawcy potwierdzają, że regulacja jest: "Przystosowane do elektrycznej regulacji (pasuje oryginalny silniczek)".
Pytanie jak to jest z homologacją: jest czy nie ma?
Pytanie jak to jest z homologacją: jest czy nie ma?
Re: Przednie lampy - wymiana
A czy czasem do przełożenia tegoż silniczka nie trzeba rozkleić lampy? Tak jest w lampach Depo do J9.
Dlatego ich nie kupiłem.
Co do homologacji to zadzwoń do InterCars albo czegoś podobnego i Ci wszystko powiedzą. Na Allegro handluje wielu ignorantów i lamerów. Ich opisy i wiedza o produkcie bywa żadna.
Dlatego ich nie kupiłem.
Co do homologacji to zadzwoń do InterCars albo czegoś podobnego i Ci wszystko powiedzą. Na Allegro handluje wielu ignorantów i lamerów. Ich opisy i wiedza o produkcie bywa żadna.
Re: Przednie lampy - wymiana
Napisane jest produkt na stanie.
Zatem należy poprosić Pana aby wziął lampkę do łapki i fizycznie sprawdził. Homologacja E jest zawsze jako odlew na przezroczystej części lampy na jej dole. Jeśli jest to jest jeśli nie ma to nie ma.
Zatem należy poprosić Pana aby wziął lampkę do łapki i fizycznie sprawdził. Homologacja E jest zawsze jako odlew na przezroczystej części lampy na jej dole. Jeśli jest to jest jeśli nie ma to nie ma.
Re: Przednie lampy - wymiana
Oczywiście można też kupić podróbki chińskie Depo. Te pewnie mają homologację odbitą na ksero Minimalka zamówienia 500 szt.