Chodnica automatu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Chodnica automatu

Post autor: Krzysztof »

Witam. Po ostatnim wyjeździe, na pustynię Siedlecką zapaliła mi się pare razy kontrolka od przegrzania oleju w automacie. W mojej Setce chłodnica skrzyni jest zespolona z wodną. Temperatura silnika ok. a kontrolka skrzyni się zapalała. W niektórych HDJ chłodnice skrzyni są osobne. Chciałbym sobie dołożyc taka chłodnice. Pytanie jakiej kolejności podłoczyć węże? Czy mają chłodzić dwie czy tą wodną można odpiąć?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Chodnica automatu

Post autor: kylon »

Zostaw sobie dwie. Z chłodnicy dolnej idą przewody do dodatkowej. Ważne tylko aby olej płynął z góry na dół a nie odwrotnie pod górkę ;-). Chłodnice możesz kupić sobie w sklepach rajdowych albo używkę Toyotową.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: Chodnica automatu

Post autor: Krzysztof »

Czyli gorący olej z skrzyni puszczamy na gorny króciec dodatkowej chłodnicy,(ona będzie wyżej w aucie) a wstępnie ochłodzony puszaczamy przez wodną chłodnice i z powrotem do skrzyni?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Chodnica automatu

Post autor: kylon »

Gorący olej ze skrzyni najpierw przechodzi przez oryginalna chłodnice oleju umiejscowiona w dolnej części chłodnicy wody a potem wchodzi w dodatkową chłodnicę puszczony od góry w dół. Nie ma znaczenia że chłodnica jest wyżej bo olej jest tłoczony przez pompę. Chodzi tylko o to aby w samej chłodnicy olej spływał w dół a nie był pchany do góry. Spadając w dół jest chłodzony przez powietrze.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: Chodnica automatu

Post autor: Krzysztof »

Ok. teraz wszystko jasne. Do szczęścia brakuje mi info, z której strony na chłodnicy jest zasilanie, a z której powrót, ale to sobie znajdę. Mam jeszcze jedno pytanie, kiedy zaświeci się kontrolka przegrzania skrzyni, to jak prawidłowo ją ostudzić, zgasić silnik, trzymać silnik zapalony i skrzynia na ''P'', czy jeszcze inaczej?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Chodnica automatu

Post autor: kylon »

Zgaszenie silnika wcale nie chłodzi oleju tylko utrzymuje go gorącym aż do swobodnego spadku temperatury. Najlepiej włączyć ogrzewanie na maksa, nawiew na maksa, otworzyć okna co by się nie ugotować. Woda w chłodnicy jest wtedy szybciej chłodzona wiatrakiem głównym plus tym z nagrzewnicy. Jednym słowem następuje szybsze oddanie temperatury z układu na zewnątrz. Ponieważ auto stoi sobie na wolnych obrotach lub z lekkim gazem jest to jedyna opcja szybszego wychłodzenia silnika a zatem i płynów. Warunkiem jest działanie wiskozy oraz pełny stan w układzie chłodzenia. Jeśli brak jest płynu to nic to nie da. Chłodzi się płyn w układzie i jednocześnie olej w skrzyni bo to ta sama chłodnica jest.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: Chodnica automatu

Post autor: Krzysztof »

ok.thx

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: Chodnica automatu

Post autor: Krzysztof »

Jak by ktoś chciał 100% ori.
http://toyotapartscatalog.com/toyota/la ... ube-atm-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ