EATON Truetrac Differential w j100?
Moderator: luk4s7
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Przecież jakiś czas temu grzebiąc u mnie w mechanizmach ustaliliście że do J100 tylko J100. Dla mniej rozgarniętych proszę tylko nie mylić omawianego TT w tym wątku TrueTracka z TT Terrain Tamerem bo tam wszystko pasi no ale to blokada 100% i w innym niestety poziomie cenowym.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Terrain Tamer to zupełnie inna inszość i musi kosztować swoje.
Tak jak KYLON pisze, półosie są innej średnicy nawet, o ile dobrze pamiętam. (a jak grzebaliśmy, to blokada już leżała w kącie - bo się okazało, że nie wejdzie ... i rozpaczliwie poszukiwałem "różnicowego" ...)
W końcu "odbolałem" i kupiłem cały most 43/11 za 3000zyla ... - takie hobby ...
Tak jak KYLON pisze, półosie są innej średnicy nawet, o ile dobrze pamiętam. (a jak grzebaliśmy, to blokada już leżała w kącie - bo się okazało, że nie wejdzie ... i rozpaczliwie poszukiwałem "różnicowego" ...)
W końcu "odbolałem" i kupiłem cały most 43/11 za 3000zyla ... - takie hobby ...
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Czyli już by było na normalną blokadę
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Może zadam lamerskie pytanie ale dlaczego blokada True Track jest "insza" (znaczy gorsza) od Terrain Tamera. Mi się rozchodzi akurat o tylny most. Planuję założyć ATki a jednak tylko centralny w wielu przypadkach może być zdecydowanie za mało. I wcale nie chodzi o topienie auta po klamki ale wystarczy, że po jednym kole na osi stracimy trakcję i jest kłopot.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Spokojnie by wystarczyło na Harropa ... z zapasem nawet.kylon pisze:Czyli już by było na normalną blokadę
Choć ja z premedytacją dążyłem do LimitedSlip a nie 100% na przodzie.
Mam po prostu bardzo dobre doświadczenia z blokada typu helikalnego (Truetrac/torsen) i jestem, co do tego rozwiązania bardzo przekonany, szczególnie jeżeli chodzi o przód, bo tył 100% wiadomo, że robi
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Nie wiem, co się dzieje, ale zawiesza mi się dodawanie postów, a później je dupilikuje ...
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
To zupełnie inne działanie. Blokada mostu 100%, jak Elocker, ARB, itd spina Ci na twardo napęd lewe koło i prawe. Masz więc maksymalne możliwe przeniesienie napędu. ALE - również maksymalne obciążenie układu napędowego, które może być efektem dużych zniszczeń ...gwt pisze:Może zadam lamerskie pytanie ale dlaczego blokada True Track jest "insza" (znaczy gorsza) od Terrain Tamera. Mi się rozchodzi akurat o tylny most. Planuję założyć ATki a jednak tylko centralny w wielu przypadkach może być zdecydowanie za mało. I wcale nie chodzi o topienie auta po klamki ale wystarczy, że po jednym kole na osi stracimy trakcję i jest kłopot.
Blokada, z mechanizmem helikalnym (ślimakowym) typu torsen / truetrac działa zupełnie w inny sposób - w zasadzie zupełnie odwrotny do działania otwartego mechanizmu różnicowego - mechanizm przenosi moc na koło KTÓRE MA PRZYCZEPNOŚĆ (czyli daje opór), a nie jak w zwykłym mechanizmie, na koło, które ma najmniejszy opór (uślizguje się). Taki mechanizm jest bardzo skuteczny i wygodny, gdyż nie trzeba myśleć o jego włączeniu, wyłączeniu - jest powszechnie używany w sporcie (szpera) lub centralnych mechanizmach takich aut, jak AUDI quattro, czy Subaru AWD. Z moich własnych doświadczeń w aucie z centralną blokada mechanizmu 100%, oraz dwoma truetrackami przód tył - efekt był niesamowity, szczególnie na piachu, śniegu i lodzie. Jest jednak również ujemna strona takiego mechanizmu - szybko jadąc na asfalcie, jeśli przypadkiem zjedziesz na luźne pobocze, mechanizm natychmiast przenosi moc na koła znajdujące się na asfalcie, co skutkuje odmiennym od przyzwyczajeń zepchnięciem Cię z asfaltu ... ale idzie się przyzwyczaić i trzeba po prostu reagować na takie zdarzenia odpowiednio trzymając kierownicę....
warto zobaczyć , jak to działa https://youtu.be/lZmsY2YvVsc
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Zasadę działania znam bo trochę się tematem interesowałem jak byłem mentalnie na etapie zakupu LR D2 (zresztą m. in. dzięki Twojej wypowiedzi wysłanej na prv - przerzuciłem się na J10 ). To, że zasada działania jest inna to jasne. Jednak pozostaje kwestia ceny albo raczej akceptacji ceny. Bo sama zasada nie działania nie koniecznie decyduje o cenie. Może być rower droższy od motocykla i mogą być obiektywne przesłanki wyjaśniające ten stan mimo, że pozornie powinno być odwrotnie. Są więc 2 możliwości:
- bo taka jest polityka marketingowo/cenowa firmy - i tu nie ma potrzeby dalszych dyskusji
- bo jest ewidentnie kosztowniej wykonana (lepsza dokładność, lepsze materiały, większa materiałochłonność, energochłonność, etc...).
Jeśli wariant 2 to właśnie pytam się czym się różni, nie w zakresie zasady działania czy jej skuteczności tylko powodów wyższej jakości/ceny.
- bo taka jest polityka marketingowo/cenowa firmy - i tu nie ma potrzeby dalszych dyskusji
- bo jest ewidentnie kosztowniej wykonana (lepsza dokładność, lepsze materiały, większa materiałochłonność, energochłonność, etc...).
Jeśli wariant 2 to właśnie pytam się czym się różni, nie w zakresie zasady działania czy jej skuteczności tylko powodów wyższej jakości/ceny.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Ogólnie, nie masz chyba potrzeby zaprzątać sobie tematem głowy, bo jak widać nie ma w ofercie truertacka na przod j100 ...
Pozostaje ARB lub Harrop lub chińczyk RD
Pozostaje ARB lub Harrop lub chińczyk RD
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Sie tak nie rozpędzajcie. Nie ma pasującego TT bolt on. Najwyraźniej tak właśnie jest. Ale reszta?
Nadal to jest kosz dla przekładni 8" - i nadal szerokość pasuje do obudowy J100. Nie pasują półosie - ale ... co dokładnie? bo frez - jestem przekonany na 99,9% - jest ten sam. 30 zębów na tej samej średnicy co standardowo robi toyota dla wszystkich innych modeli. Jak pisałem wcześniej - zwykła półośka (J8, ale tez i starsze, i to samo tył) jest zaraz za wielowypustem POCIENIONA. Natomiast "półosie" mostu przedniego J100 (czyli kielich z prawej, i wewnętrzna półoś z lewej) sa zaraz za wielowypustem pogrubione o kilka (około 3 ) mm - bo maja tam powierzchnie ŁOŻYSKOWANIA (ślizgowego). Tegoż elementu, wewnątrz kosza satelitów.
Zatem - żeby to spasiło - trzeba by te powierzchnie w TT dopasowac do średnicy prowadzenia kielicha. Osobiście nie jestem zwolennikiem ślizgowego łożyskowania w tym miejscu - stąd bym optował za dopasowaniem łożyska igiełkowego.
Tak na marginesie - mechanizm helikalny ma np. supra w tylnym dyfrze. I kiedys na próbć zanabyłem sobie takowy, celem zapodania do LC. No i dało sie go zainstalowac - ale problemem był ... brak łożyskowania kół "koronowych" tego mechanizmu. Właśnie ta wspomniana wyżej różnica średnic - na zwykłych półosiach koła koronowe latały sobie swobodnie - bo konstruktor przewidział ich osiowanie właśnie na ... kielichach Tutaj - TT eatona do J8 ma to rozwiązane inaczej - znaczy się koła koronowe maja własne osiowanie - właśnie ze względu na brak opcji osiowania na półośkach J8. Temu powinno byc łatwiej to zaadoptować.
Bocian - jak masz jeszcze luzem most przedni - to możesz przysłać całość do mnie. Jak obmacam organoleptycznie temat - to będzie wiadomo, czy faktycznie kicha (bo że bolt on się nie da to już wiemy) - czy jednak - po ingerencji tokarką - coś z tego może być
Nadal to jest kosz dla przekładni 8" - i nadal szerokość pasuje do obudowy J100. Nie pasują półosie - ale ... co dokładnie? bo frez - jestem przekonany na 99,9% - jest ten sam. 30 zębów na tej samej średnicy co standardowo robi toyota dla wszystkich innych modeli. Jak pisałem wcześniej - zwykła półośka (J8, ale tez i starsze, i to samo tył) jest zaraz za wielowypustem POCIENIONA. Natomiast "półosie" mostu przedniego J100 (czyli kielich z prawej, i wewnętrzna półoś z lewej) sa zaraz za wielowypustem pogrubione o kilka (około 3 ) mm - bo maja tam powierzchnie ŁOŻYSKOWANIA (ślizgowego). Tegoż elementu, wewnątrz kosza satelitów.
Zatem - żeby to spasiło - trzeba by te powierzchnie w TT dopasowac do średnicy prowadzenia kielicha. Osobiście nie jestem zwolennikiem ślizgowego łożyskowania w tym miejscu - stąd bym optował za dopasowaniem łożyska igiełkowego.
Tak na marginesie - mechanizm helikalny ma np. supra w tylnym dyfrze. I kiedys na próbć zanabyłem sobie takowy, celem zapodania do LC. No i dało sie go zainstalowac - ale problemem był ... brak łożyskowania kół "koronowych" tego mechanizmu. Właśnie ta wspomniana wyżej różnica średnic - na zwykłych półosiach koła koronowe latały sobie swobodnie - bo konstruktor przewidział ich osiowanie właśnie na ... kielichach Tutaj - TT eatona do J8 ma to rozwiązane inaczej - znaczy się koła koronowe maja własne osiowanie - właśnie ze względu na brak opcji osiowania na półośkach J8. Temu powinno byc łatwiej to zaadoptować.
Bocian - jak masz jeszcze luzem most przedni - to możesz przysłać całość do mnie. Jak obmacam organoleptycznie temat - to będzie wiadomo, czy faktycznie kicha (bo że bolt on się nie da to już wiemy) - czy jednak - po ingerencji tokarką - coś z tego może być
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Tak na marginesie - w mojej RJ (teraz to właściwie MJ )73 mam z przodu mechanizm helikalny. Długo nie byłem tego świadom - tak to auto kupiłem. Nie jest to mechanizm tak silnie "szperujący" jak TT eatona (ma budowę identyczną jak seria z supry - ale pasuje do sztywnego mostu 8". Nie mam pojęcia kto to wyprodukował) - ale już samo zapiecie sprzęgiełek jest odczuwalne na kole kiery. W terenie - cóż - nie jest to blokada 100%. Ale auto mi przestawało jechać dopiero jak odciążone koła wygrzebały jamy po pół metra ... Dawało się też całkiem fajnie wspomagać trakcję naciskając lekko na hampel - auto wtedy faktycznie potrafiło jechać z kołami po przekątnej w powietrzu. Ale - do tego trzeba odrobinę wprawy, i żelazne opanowanie.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Doktorze - w weekend odbiorę auto od Nixona ... zobaczę co zostało, byc moze wyśle Ci całość .. bom też ciekaw. Jednak most jeśli jest , to bez półosi od j100....
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Ale właśnie parę parę postów wyżej napisałem, że interesuje mnie tył. Nie sądzę bym pakował się w takiej miejsca gdzie będę potrzebował blokady na 3 dyfrach. Ale blokada tylko centralnego to jednak zwiększone ryzyko utknięcia przy banalnej utracie trakcji na 2 kołach różnych osi.BOCIAN pisze:Ogólnie, nie masz chyba potrzeby zaprzątać sobie tematem głowy, bo jak widać nie ma w ofercie truertacka na przod j100 ...
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Ale właśnie parę parę postów wyżej napisałem, że interesuje mnie tył. Nie sądzę bym pakował się w takiej miejsca gdzie będę potrzebował blokady na 3 dyfrach. Ale blokada tylko centralnego to jednak zwiększone ryzyko utknięcia przy banalnej utracie trakcji na 2 kołach różnych osi.BOCIAN pisze:Ogólnie, nie masz chyba potrzeby zaprzątać sobie tematem głowy, bo jak widać nie ma w ofercie truertacka na przod j100 ...
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: EATON Truetrac Differential w j100?
Szukaj - justdifferentials.com