Problem z automatem w setce ? Pomoc przy zakupie.
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 01 wrz 2014, 16:55
- Kontakt:
Problem z automatem w setce ? Pomoc przy zakupie.
Kolega chce mi sprzedać swojego land cruisera.
Jest to rocznik 2001, 4,2 na automacie.
Ma parę "baboli" do małej poprawki jednak największy z nich to automat a mianowicie cytat :
"jak zrzuca bieg na niższy tj. na jedynkę to szarpie"
"dzwoniłem do serwisu od skrzyń diagnoza : coś z konwenterem, koszt 2700 pln "
i jeszcze usłyszałem:
tył stoi wyżej niż przód ? (niby potrzebna kalibracja, kręcił coś śrubką regulacyjną a powinien komputerem to skalibrować)
świeci check engine ale to podobno pierdoła jakiś tam sensor...
Przebieg auta to 240 Tkm, jest drugim właścicielem (ma go ósmy rok) , zrobił nim 90.000 km przez ten okres. Co do przebiegu to jestem pewien na 90 % jego oryginalności. Sprzedającego znam trochę , parę lat, niby mu ufam ale... sami wiecie, że każde zaufanie ma swoją granicę.
Rama - cytat : "powierzchowna rdza", nigdy jednak nie konserwowana. Samochód nigdy po terenie nie jeździł - to jestem pewien.
Co do sensora to wiem, że mogę zdiagnozować na miejscu, ramę też ale co do automatu to mam wątpliwości...
Coś mi poradzicie w tej kwestii ?
Ps. Myslałem o modelu poliftowym ale chyba mnie nie stać na taki więc muszę szukać w tych starszych.
Jest to rocznik 2001, 4,2 na automacie.
Ma parę "baboli" do małej poprawki jednak największy z nich to automat a mianowicie cytat :
"jak zrzuca bieg na niższy tj. na jedynkę to szarpie"
"dzwoniłem do serwisu od skrzyń diagnoza : coś z konwenterem, koszt 2700 pln "
i jeszcze usłyszałem:
tył stoi wyżej niż przód ? (niby potrzebna kalibracja, kręcił coś śrubką regulacyjną a powinien komputerem to skalibrować)
świeci check engine ale to podobno pierdoła jakiś tam sensor...
Przebieg auta to 240 Tkm, jest drugim właścicielem (ma go ósmy rok) , zrobił nim 90.000 km przez ten okres. Co do przebiegu to jestem pewien na 90 % jego oryginalności. Sprzedającego znam trochę , parę lat, niby mu ufam ale... sami wiecie, że każde zaufanie ma swoją granicę.
Rama - cytat : "powierzchowna rdza", nigdy jednak nie konserwowana. Samochód nigdy po terenie nie jeździł - to jestem pewien.
Co do sensora to wiem, że mogę zdiagnozować na miejscu, ramę też ale co do automatu to mam wątpliwości...
Coś mi poradzicie w tej kwestii ?
Ps. Myslałem o modelu poliftowym ale chyba mnie nie stać na taki więc muszę szukać w tych starszych.
Re: Problem z automatem w setce ? Pomoc przy zakupie.
Problemów może być wiele, ale jedno jest pewne. Te skrzynie bardzo, bardzo rzadko się psują, a jeśli się psują to w 95% jest to wina kierowcy.
Zacznij od pytania co ile się zmienia w tych skrzyniach olej. Nie pytaj kiedy zmieniał, bo powie, że tydzień temu. Pytaj co ile. Jeśli zrobił więcej niż np 30tys. to ja bym od oleju zaczynał. Na białą chusteczkę kapnij kropelkę nowego oleju ATF i obok kapnij kropelkę z bagnetu. Jeśli olej z bagnetu ma w sobie jakieś odcienie czerwieni, to ujdzie, ale jeśli jest brązowy lub czarny to niedobrze.
Nie bardzo wiem, co znaczy, że szarpie. Bo może przy zrzucaniu biegu szarpać do przodu, tak jakby przyspieszał, może szarpać do tyłu, jakby ktoś wcisnął hamulec, a może jedynie coś stukać (najczęściej suma luzów np na krzyżakach, suchych wieloklinach wału i przegubach).
Może być też problem wynikający z nierozłączającej się blokady konwertera. Jest to coś podobnego do sprzęgła. Gdy komputer wykrywa, że samochód jedzie ze stałą prędkością (najczęściej po około 5-10sek.) to blokuje konwerter, czyli przekazywanie mocy odbywa się bez strat. Taka blokada włączana jest elektrycznie (solenoid) na każdym biegu oprócz jedynki. Hydraulika jest tak skonstruowana, że jak jest jedynka to przepływ płynu nie pozwala na blokadę konwertera, nawet jeśli solenoid to próbuje wymusić. No i może coś się zapchało. Czyli wymienianie oleju np co 60tys mogło to spowodować, lub po prostu jego przegrzanie. Są skrzynie, które na starym oleju jak smoła jeżdżą po 100tys.km bo kierowca delikatny, a są kierowcy, którzy muszą wymieniać olej częściej (off-roadowcy lubiący lepkie błoto, laweciarze itd.)
Aha i automat nie jest największym problemem. Kładziesz jakieś 1000-2000zł na stół i kupujesz sobie skrzynię z innego samochodu. Masz albo model A442F albo A343F. Jednak ja bym nie panikował i po prostu zbadał stan oleju a potem podpiął się ręcznie pod solenoidy aby zobaczyć czy każdy pracuje prawidłowo.
Większym bólem jest zawieszenie pneumatyczne, bo w tym wypadku są dwa wyjścia. Pierwsze to wywalanie GRUUUBEJ kasy na jakieś czujniczki, dźwigienki specjalne amortyzatory aby ta pneumatyka działała, a drugie to po prostu kupno zawieszenia aftermarketowego za jakieś 3000zł.
Check engine olej, bo najczęściej pokazuje błędy dotyczące mało ważnych układów. Dziury w tłoku raczej nie pokaże
Zacznij od pytania co ile się zmienia w tych skrzyniach olej. Nie pytaj kiedy zmieniał, bo powie, że tydzień temu. Pytaj co ile. Jeśli zrobił więcej niż np 30tys. to ja bym od oleju zaczynał. Na białą chusteczkę kapnij kropelkę nowego oleju ATF i obok kapnij kropelkę z bagnetu. Jeśli olej z bagnetu ma w sobie jakieś odcienie czerwieni, to ujdzie, ale jeśli jest brązowy lub czarny to niedobrze.
Nie bardzo wiem, co znaczy, że szarpie. Bo może przy zrzucaniu biegu szarpać do przodu, tak jakby przyspieszał, może szarpać do tyłu, jakby ktoś wcisnął hamulec, a może jedynie coś stukać (najczęściej suma luzów np na krzyżakach, suchych wieloklinach wału i przegubach).
Może być też problem wynikający z nierozłączającej się blokady konwertera. Jest to coś podobnego do sprzęgła. Gdy komputer wykrywa, że samochód jedzie ze stałą prędkością (najczęściej po około 5-10sek.) to blokuje konwerter, czyli przekazywanie mocy odbywa się bez strat. Taka blokada włączana jest elektrycznie (solenoid) na każdym biegu oprócz jedynki. Hydraulika jest tak skonstruowana, że jak jest jedynka to przepływ płynu nie pozwala na blokadę konwertera, nawet jeśli solenoid to próbuje wymusić. No i może coś się zapchało. Czyli wymienianie oleju np co 60tys mogło to spowodować, lub po prostu jego przegrzanie. Są skrzynie, które na starym oleju jak smoła jeżdżą po 100tys.km bo kierowca delikatny, a są kierowcy, którzy muszą wymieniać olej częściej (off-roadowcy lubiący lepkie błoto, laweciarze itd.)
Aha i automat nie jest największym problemem. Kładziesz jakieś 1000-2000zł na stół i kupujesz sobie skrzynię z innego samochodu. Masz albo model A442F albo A343F. Jednak ja bym nie panikował i po prostu zbadał stan oleju a potem podpiął się ręcznie pod solenoidy aby zobaczyć czy każdy pracuje prawidłowo.
Większym bólem jest zawieszenie pneumatyczne, bo w tym wypadku są dwa wyjścia. Pierwsze to wywalanie GRUUUBEJ kasy na jakieś czujniczki, dźwigienki specjalne amortyzatory aby ta pneumatyka działała, a drugie to po prostu kupno zawieszenia aftermarketowego za jakieś 3000zł.
Check engine olej, bo najczęściej pokazuje błędy dotyczące mało ważnych układów. Dziury w tłoku raczej nie pokaże
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 01 wrz 2014, 16:55
- Kontakt:
Re: Problem z automatem w setce ? Pomoc przy zakupie.
Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź.
Jeszcze jedno :
Czy przy wymianie zawieszenia na zwykłe sprężynki i amorki muszę w coś jeszcze inwestować typu inne drążki itp ?
Jeszcze jedno :
Czy przy wymianie zawieszenia na zwykłe sprężynki i amorki muszę w coś jeszcze inwestować typu inne drążki itp ?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Problem z automatem w setce ? Pomoc przy zakupie.
jestem prawie pewien że dobrze pamiętam i A442F no dopina lock`upu do dwójki i trójki, tylko do czwórkiLEX pisze: Taka blokada włączana jest elektrycznie (solenoid) na każdym biegu oprócz jedynki. )
Re: Problem z automatem w setce ? Pomoc przy zakupie.
Potwierdzam słowa Sebusia- A442F zapina lockup tylko na 4 biegu.
Re: Problem z automatem w setce ? Pomoc przy zakupie.
Tak.bonopingwin pisze: Czy przy wymianie zawieszenia na zwykłe sprężynki i amorki muszę w coś jeszcze inwestować typu inne drążki itp ?
Do wymiany masz drążki skrętne przedniego zawieszenia , amory z przodu, amory z tyłu i sprężyny z tyłu...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 paź 2014, 09:49
- Auto: LC HDJ 100 33" Patrol Y60 long 35"
- Kontakt:
Re: Problem z automatem w setce ? Pomoc przy zakupie.
Ostatnio przerabiałem identyczny przypadek skrzyni biegów, temat sporo wałkowany na forum.
Po Warszawskich wróżbitach, diagnozach oraz wycenach naprawy idących w tysiące złotych, na szczęście trafiłem do szwagro-matic, który jak nikt jest ogarnięty w kwestii skrzyni LC - regeneracja konwentera, wymiana simeringów etc 1600zł brutto.
Po Warszawskich wróżbitach, diagnozach oraz wycenach naprawy idących w tysiące złotych, na szczęście trafiłem do szwagro-matic, który jak nikt jest ogarnięty w kwestii skrzyni LC - regeneracja konwentera, wymiana simeringów etc 1600zł brutto.
Re: Problem z automatem w setce ? Pomoc przy zakupie.
Częsty problem w modelach do 2001, lockup konwertera się nie rozłącza, odpina dopiero przy około 500obr z szarpnięciem. Lepiej zrobić wcześniej niż później.