Zakup kontrolowany

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
morin
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2014, 08:05
Auto: XJ LIMITED 97 - 4.0 LPG - SERYJNIE ZMOTANY
Kontakt:

Zakup kontrolowany

Post autor: morin »

Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu czytam forum w poszukiwaniu kompendium wiedzy nie zbednego przy zakupie. Mam na mysli zebraną wiedzę na co zwracać uwagę podczas ogladania potencjalnego auta.

Rozgladam sie za HDJ 100 z rocznika miedzy 2000 a 2002 i tu natrafiam na pierwszy dylemat diesel czy PB+LPG. Mam zagazowanego Jeepa 4L i pali mi 20 do 25 w mieście co jest w miarę akceptowalne wiec z 4.7L jak wyczytałem na forum bedzie podobne spalanie a komfort nie do porównania. Zdania jednak miedzy Wami sa podzielone i nie uzyskałem nigdzie potwierdzenia mojego wyboru.

Ogladając na Allegro nie widziałem w bagażnikach butli z czego wnioskuję ze znajduje sie w kole zapasowym. Koło można ew. na zderzak zamontować co też coś takiego widziałem. Mam dość zbiornika w bagażniku.

Grzebie w necie w poszukiwaniu service manuala ale nic nie znalazłem. Na forum coś znalazłem ale linki nie działają.

pomoże ktoś żebym po omacku nie działał

Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 301
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Zakup kontrolowany

Post autor: rembacz »

Całkiem niedawno borykałem się z podobnym problemem, z tym że szukałem info o 4,7 z lpg. Jestem już posiadaczem takiej setki. Spalanie mieści się w granicach tak jak napisałeś, mówiąc o lpg. Zbiorniki mam dwa po 60l, zamontowane w miejscu kola zapasowego czyli pod autem. Wybrałem benzynkę ze względu na kulturę pracy silnika: cisza, lepsze osiągi a teksty typu że diesel lepszy na wyprawy do mnie nie przemawia. Zresztą mam też XJ w pb. Byłem w Rumunii, Albanii, Ukrainie i nie było problemu z lpg a pb tak jak on jest wszędzie. Benzynkę kupisz z mniejszym przebiegiem. Mam jeszcze hydrauliczne zawieszenie, bo nie umiem się rozstać z komfortem jaki daje fabryczny zawias. :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Zakup kontrolowany

Post autor: seburaj »

a cyka tak idiotycznie instalacja gazowa (wtryskiwacz, czy co tam jest) jak chodzi na gazie ?
kumpel miał kiedyś UZJ-a i tak właśnie było - jak na benzynie to odgłos cudowny, po prostu V8

a jak przełączal na gaz to toki "cykacz" się właczął i cały urok dźwiękowy w pizdu....

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 301
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Zakup kontrolowany

Post autor: rembacz »

Zaś bez przesady, może i troszkę słychać wtryskiwacze ale to i tak bez porównania do silnika od traktora :mrgreen:

Awatar użytkownika
morin
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2014, 08:05
Auto: XJ LIMITED 97 - 4.0 LPG - SERYJNIE ZMOTANY
Kontakt:

Re: Zakup kontrolowany

Post autor: morin »

A czy mam sie bać zawieszenia pneumatycznego? w Range Roverze druga seria to była notoryczna wpadka i bardzo kosztowna naprawa. Widze jednak ze niektórzy wymieniają na OME. Czy to kwestia czasu ze padnie zawieszenie.
Jak sie targować zeby nie kupić strucla i na co zwracać szczególną uwagę no i co bedzie kartą przetargową do obniżki ceny a naprawa nie bedzie taka straszna.
Wiem z własnego doświadczenia ze często ludzie sprzedają samochody przed poważnymi naprawami np rozrząd, zawieszenie, napędy, reduktor. Czy można to jakoś zweryfikować podczas zakupu zeby sie potargować na poczet przyszłych napraw?

Można dać oponki 33'' bez liftu? Jest gdzieś przelicznik jaki lift do jakich opon.

Tak na marginesie to bardzo mało jest na temat Land Cruisera w porównaniu do Jeepa. Mam nadzieje ze warto sie jednak zaangażować w ten samochód.

ODPOWIEDZ