Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Moderator: luk4s7
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
w palnik lubię ale czipsów nie
- yallayalla
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
- Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Pancerny model, wydaje się. 200tkm i zero plucia czy ubytków oleju.seburaj pisze: a to się nie zapieka ?
BTW - W MB taki wynik nie wydaje się realny. W śp. Saabie trzeba było się bardzo postarać.
Zaskakuje Peugeot Boxer. Zrobił nam już 1mln i turbo nie chce zdechnąć. Fakt, że na dalekich trasach ale dla mnie szok i tak.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
mnie chodzi o to, czy kierownica się nie zapieka
- yallayalla
- Posty: 68
- Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
- Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Najmniejszych objawów braku sprawności; lag marginalny, raczej fabryczny.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Kilka garrettów vnt przeszło mi przez ręce - w tym jeden z auta które się spaliło, a alu na silniku stopiło - i nawet tam kierownice turbiny działały jak najbardziej poprawnie ...
Problem jest (ponoć) w benzyniakach - i tam się nie stosuje vnt. Znacznie wyższa temperatura spalin - na tyle, żeby uszkodzić mechanizm sterujący. Zresztą - przy tunningu nie bez powodu montuje się czujniki egt - temperatura przekraczająca 1000 st również klasyczne turbiny może uszkodzić.
Problem jest (ponoć) w benzyniakach - i tam się nie stosuje vnt. Znacznie wyższa temperatura spalin - na tyle, żeby uszkodzić mechanizm sterujący. Zresztą - przy tunningu nie bez powodu montuje się czujniki egt - temperatura przekraczająca 1000 st również klasyczne turbiny może uszkodzić.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
w benzyniakach ?Rokfor32 pisze: Problem jest (ponoć) w benzyniakach - i tam się nie stosuje vnt. Znacznie wyższa temperatura spalin - na tyle, żeby uszkodzić mechanizm sterując.
nie wiem jak w tojotach, ale w dieslach vaga problem jest powszechny, opel tez na to cierpi - kierownice zapiekają się powszechnie i masowo wszędzie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
No właśnie w garrettach jakoś nie.
Poza tym - czym innym zapieczenie od nadmiaru nagaru z silnika z zylionem kilosów, a co inne przegrzanie zdolne stopić łopatki kierownicę (łopatki w zasadzie nie mają chłodzenia) ...
Ja sam osobiście miałem okazję podgrzać wydech w RJ na tyle, że świecił w nocy na połowie długości czyli miał ponad 8 stów półtora metra od silnika) ...
Poza tym - czym innym zapieczenie od nadmiaru nagaru z silnika z zylionem kilosów, a co inne przegrzanie zdolne stopić łopatki kierownicę (łopatki w zasadzie nie mają chłodzenia) ...
Ja sam osobiście miałem okazję podgrzać wydech w RJ na tyle, że świecił w nocy na połowie długości czyli miał ponad 8 stów półtora metra od silnika) ...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
to jak to jest, ze garrety w vag`u się zapiekają (zresztą wszędzie indziej też są garrety...) ??
celowe działanie producenta ?
celowe działanie producenta ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Raczej celowe działania sprzedawców, co do "korekty" liczników ...
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
wracajac do tematu
Cos takiego znalazłem
http://www.ebay.com/itm/Toyota-Land-Cru ... 3a55af8316" onclick="window.open(this.href);return false;
Cos takiego znalazłem
http://www.ebay.com/itm/Toyota-Land-Cru ... 3a55af8316" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Ale czytałeś opis?
This is facilitated by utilising the extra air available (as much as 50%), provided by the turbocharger whilst still remaining within its safe efficiency range. Because of this the fuel consumption is improved as you now require less throttle and RPM for similar driving conditions
Przy klasycznej turbinie nie ma "extra air available".
This is facilitated by utilising the extra air available (as much as 50%), provided by the turbocharger whilst still remaining within its safe efficiency range. Because of this the fuel consumption is improved as you now require less throttle and RPM for similar driving conditions
Przy klasycznej turbinie nie ma "extra air available".
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
to przy jakiej jest??? A nie chodzi po prostu o przesunięcie mocy turbiny?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Przy VNT.
przy klasycznej żeby cokolwiek zmienić - trzeba to zrobić "ręcznie" - młotkiem i śrubokrętem. Na chipa jest doskonale odporna ...
przy klasycznej żeby cokolwiek zmienić - trzeba to zrobić "ręcznie" - młotkiem i śrubokrętem. Na chipa jest doskonale odporna ...
Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika
Jak by ktoś szukał extra mocy z 1HD-FTE to VNT GT2359V w połączeniu z regulowanym boxem żeby porządnie podlać paliwkiem i można dojść aż do momentu gdy Check Engine poinformuje nas że jest już "za grubo" i trzeba troszkę odjąć ...
... oczywiście wskaźnik EGT i doładowania są konieczne do tej zabawy.
Granica wydajności pompy i turbo to około 300 koni- tyle z porządnym wydechem wyciska francuski Adonis
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=11333" onclick="window.open(this.href);return false;
... oczywiście wskaźnik EGT i doładowania są konieczne do tej zabawy.
Granica wydajności pompy i turbo to około 300 koni- tyle z porządnym wydechem wyciska francuski Adonis
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=11333" onclick="window.open(this.href);return false;