Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: seburaj »

w palnik lubię ale czipsów nie :mrgreen:

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: yallayalla »

seburaj pisze: a to się nie zapieka ? :|
Pancerny model, wydaje się. 200tkm i zero plucia czy ubytków oleju.
BTW - W MB taki wynik nie wydaje się realny. W śp. Saabie trzeba było się bardzo postarać.
Zaskakuje Peugeot Boxer. Zrobił nam już 1mln i turbo nie chce zdechnąć. Fakt, że na dalekich trasach ale dla mnie szok i tak.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: seburaj »

mnie chodzi o to, czy kierownica się nie zapieka :lol:

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: yallayalla »

Najmniejszych objawów braku sprawności; lag marginalny, raczej fabryczny.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

Kilka garrettów vnt przeszło mi przez ręce - w tym jeden z auta które się spaliło, a alu na silniku stopiło - i nawet tam kierownice turbiny działały jak najbardziej poprawnie ... :mrgreen:

Problem jest (ponoć) w benzyniakach - i tam się nie stosuje vnt. Znacznie wyższa temperatura spalin - na tyle, żeby uszkodzić mechanizm sterujący. Zresztą - przy tunningu nie bez powodu montuje się czujniki egt - temperatura przekraczająca 1000 st również klasyczne turbiny może uszkodzić.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: seburaj »

Rokfor32 pisze: Problem jest (ponoć) w benzyniakach - i tam się nie stosuje vnt. Znacznie wyższa temperatura spalin - na tyle, żeby uszkodzić mechanizm sterując.
w benzyniakach ? :roll:
nie wiem jak w tojotach, ale w dieslach vaga problem jest powszechny, opel tez na to cierpi - kierownice zapiekają się powszechnie i masowo wszędzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

No właśnie w garrettach jakoś nie. :wink:

Poza tym - czym innym zapieczenie od nadmiaru nagaru z silnika z zylionem kilosów, a co inne przegrzanie zdolne stopić łopatki kierownicę (łopatki w zasadzie nie mają chłodzenia) ... :wink:

Ja sam osobiście miałem okazję podgrzać wydech w RJ na tyle, że świecił w nocy na połowie długości czyli miał ponad 8 stów półtora metra od silnika) ... :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: seburaj »

to jak to jest, ze garrety w vag`u się zapiekają (zresztą wszędzie indziej też są garrety...) ??
celowe działanie producenta ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

Raczej celowe działania sprzedawców, co do "korekty" liczników ... :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Zibi »

wracajac do tematu

Cos takiego znalazłem

http://www.ebay.com/itm/Toyota-Land-Cru ... 3a55af8316" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

Ale czytałeś opis?

This is facilitated by utilising the extra air available (as much as 50%), provided by the turbocharger whilst still remaining within its safe efficiency range. Because of this the fuel consumption is improved as you now require less throttle and RPM for similar driving conditions

Przy klasycznej turbinie nie ma "extra air available".

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Zibi »

to przy jakiej jest??? A nie chodzi po prostu o przesunięcie mocy turbiny?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: Rokfor32 »

Przy VNT.

przy klasycznej żeby cokolwiek zmienić - trzeba to zrobić "ręcznie" - młotkiem i śrubokrętem. Na chipa jest doskonale odporna ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Chip w LC100 lub inne systemy wzmocnienia silnika

Post autor: proto »

Jak by ktoś szukał extra mocy z 1HD-FTE to VNT GT2359V w połączeniu z regulowanym boxem żeby porządnie podlać paliwkiem i można dojść aż do momentu gdy Check Engine poinformuje nas że jest już "za grubo" i trzeba troszkę odjąć ...
... oczywiście wskaźnik EGT i doładowania są konieczne do tej zabawy.
Granica wydajności pompy i turbo to około 300 koni- tyle z porządnym wydechem wyciska francuski Adonis :wink:

http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=11333" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ