Stuki przy zmianie biegów
Moderator: luk4s7
Stuki przy zmianie biegów
Witam i proszę o pomoc.
Od niedawna mam TLC 100 4.2 . podczas zmiany biegów mam stuki w układzie przeniesienia napędu.
Nie mogę zlokalizować dokładnie skąd one pochodzą . Czy możecie polecić warsztat specjalizujący się w takich przypadkach. Lub może ktoś ma podobny przypadek
Od niedawna mam TLC 100 4.2 . podczas zmiany biegów mam stuki w układzie przeniesienia napędu.
Nie mogę zlokalizować dokładnie skąd one pochodzą . Czy możecie polecić warsztat specjalizujący się w takich przypadkach. Lub może ktoś ma podobny przypadek
Re: Stuki przy zmianie biegów
Często jest to suma luzów w układzie napędowym. Zwłaszcza w przednim moście. Suma luzów na wałach (kompensacji czyli wieloklinie), luzu międzyzębnego, może na krzyżaku, wieloklinów w moście od strony mechanizmu różnicowego, w przegubach a na końcu na wieloklinach półosiek w zabierakach.
Tak samo tyczyć się to może tyłu ale rzadziej. Plus ewentualnie skrzynia.
Generalnie na odległość wróżenie z fusów.
Tak samo tyczyć się to może tyłu ale rzadziej. Plus ewentualnie skrzynia.
Generalnie na odległość wróżenie z fusów.
Re: Stuki przy zmianie biegów
Czy znasz kogoś w centralnej Polsce kogoś kto to potrafi wyeliminować.
Jestem z Wielkopolski
Jestem z Wielkopolski
Re: Stuki przy zmianie biegów
A to jest auto z Zielonej czy tam Jeleniej Góry?
Re: Stuki przy zmianie biegów
Auto z Rawicza
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Stuki przy zmianie biegów
hehcapros pisze:Witam i proszę o pomoc.
Od niedawna mam TLC 100 4.2 . podczas zmiany biegów mam stuki w układzie przeniesienia napędu.
Nie mogę zlokalizować dokładnie skąd one pochodzą . Czy możecie polecić warsztat specjalizujący się w takich przypadkach. Lub może ktoś ma podobny przypadek
nie chcę być zdrzędliwy - ale... sam napisałem na ten temat trochę w dziale j10
nie czytałeś ?
Re: Stuki przy zmianie biegów
Czytałem , ale nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytanie ani żadnego namiaru na serwis , który może się tego podjąć . Może coś przegapiłem więc jeżeli możesz podpowiedz co Twoim zdaniem powinienem zrobić.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Stuki przy zmianie biegów
dać sobie spokój
bo tego nie zwalczysz - co najwyżej zmniejszysz... ale sporym kosztem
ja wymieniałem zabieraki, przeguby zewnętrzne, podmieniałem reduktor - wszystko niewiele dało
to sumaryczne luzy powstające w aucie ze stałym napędem na cztery - a w J10 w szczególności (nie licząc oczywiście land-rovera, ale on jest poza konkursem)
luzy pojawiają się największe idąc od przodu, tj. na przednim napędzie - i nie mam tu na myśli wyłącznie dyferencjału, choć on też swoje dokłada... tak więc, wyliczymy sobie z grubsza:
- luz na zabierakach (sprawdzałeś stan zabieraków? tutaj często - stosunkowo niewielkim kosztem - można poprawić sytuację)
- luz na wielowypuście półosi wchodzącym w przegub zewnętrzny
- luz na wielowypuście połosi wychodzącym z przegubu wewnętrznego
- luz na wielowypuście przegubu wewnętrznego
- luzy w dyferencjale przednim (a w J10 z przebiegiem potrafią być)
następnie
- luzy na wielowypuście przedniego wału napędowego (sprawdzałeś? jakby co, to nie pocieszę - przednie wały w lepszym stanie do J10 są b. trudno dostępne i drogie)
- no i wreszcie luzy w centralnym dyfrze, umieszczonym w reduktorze... te też są niemałe - bo jak zapewne sprawdzałeś - po zapięciu blokady centralnego dyfra (na prostej drodze) stuki przestają występować
sporo ? sporo ?
chcesz walczyć i masz na to pieniądze ? walcz... dwie nowe półosie z przegubami to już jest pięć koła, a toyota nie sprzedaje przegugów solo - tylko jako kompletną "driveshaft"
bo tego nie zwalczysz - co najwyżej zmniejszysz... ale sporym kosztem
ja wymieniałem zabieraki, przeguby zewnętrzne, podmieniałem reduktor - wszystko niewiele dało
to sumaryczne luzy powstające w aucie ze stałym napędem na cztery - a w J10 w szczególności (nie licząc oczywiście land-rovera, ale on jest poza konkursem)
luzy pojawiają się największe idąc od przodu, tj. na przednim napędzie - i nie mam tu na myśli wyłącznie dyferencjału, choć on też swoje dokłada... tak więc, wyliczymy sobie z grubsza:
- luz na zabierakach (sprawdzałeś stan zabieraków? tutaj często - stosunkowo niewielkim kosztem - można poprawić sytuację)
- luz na wielowypuście półosi wchodzącym w przegub zewnętrzny
- luz na wielowypuście połosi wychodzącym z przegubu wewnętrznego
- luz na wielowypuście przegubu wewnętrznego
- luzy w dyferencjale przednim (a w J10 z przebiegiem potrafią być)
następnie
- luzy na wielowypuście przedniego wału napędowego (sprawdzałeś? jakby co, to nie pocieszę - przednie wały w lepszym stanie do J10 są b. trudno dostępne i drogie)
- no i wreszcie luzy w centralnym dyfrze, umieszczonym w reduktorze... te też są niemałe - bo jak zapewne sprawdzałeś - po zapięciu blokady centralnego dyfra (na prostej drodze) stuki przestają występować
sporo ? sporo ?
chcesz walczyć i masz na to pieniądze ? walcz... dwie nowe półosie z przegubami to już jest pięć koła, a toyota nie sprzedaje przegugów solo - tylko jako kompletną "driveshaft"
Re: Stuki przy zmianie biegów
Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź , choć nie pocieszyła mnie.
Na 99% moja 100 ma przebieg 210 tys . Jeżeli przy takim przebiegu zrobiły się wszędzie luzy ,
które mocno psują komfort jazdy , i jeszcze nie jest to do wyeliminowania , to mit o niezawodnych 100 upadł. Mam Patrola z podobnym przebiegiem i tam wszystko działa bez najmniejszego problemu . Kupiłem 100 żeby sobie poprawić i jak w powiedzeniu ,, zamienił stryjek siekierkę na kijek ,,
Na 99% moja 100 ma przebieg 210 tys . Jeżeli przy takim przebiegu zrobiły się wszędzie luzy ,
które mocno psują komfort jazdy , i jeszcze nie jest to do wyeliminowania , to mit o niezawodnych 100 upadł. Mam Patrola z podobnym przebiegiem i tam wszystko działa bez najmniejszego problemu . Kupiłem 100 żeby sobie poprawić i jak w powiedzeniu ,, zamienił stryjek siekierkę na kijek ,,
Re: Stuki przy zmianie biegów
Wszystko jest do wyeliminowania - kwestia budżetu i podejścia.
Jeśli tak jest przy tym przebiegu to albo ten przebieg nie jest stuprocentowy albo poprzedni właściciel troszkę popsuł samochód.
Jeśli tak jest przy tym przebiegu to albo ten przebieg nie jest stuprocentowy albo poprzedni właściciel troszkę popsuł samochód.
Re: Stuki przy zmianie biegów
Przebieg jest bardzo prawdopodobny . Jest pełna historia w serwisie. Poprzedni właściciel wydawało się że mówi prawdę że jeździł niewiele . Jedno co jest bardzo prawdopodobne to że ciągał przyczepy z dużym ładunkiem
Re: Stuki przy zmianie biegów
No to masz odpowiedź