Stuki przy zmianie biegów

Moderator: luk4s7

capros
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2013, 09:23

Stuki przy zmianie biegów

Post autor: capros »

Witam i proszę o pomoc.
Od niedawna mam TLC 100 4.2 . podczas zmiany biegów mam stuki w układzie przeniesienia napędu.
Nie mogę zlokalizować dokładnie skąd one pochodzą . Czy możecie polecić warsztat specjalizujący się w takich przypadkach. Lub może ktoś ma podobny przypadek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: kylon »

Często jest to suma luzów w układzie napędowym. Zwłaszcza w przednim moście. Suma luzów na wałach (kompensacji czyli wieloklinie), luzu międzyzębnego, może na krzyżaku, wieloklinów w moście od strony mechanizmu różnicowego, w przegubach a na końcu na wieloklinach półosiek w zabierakach.
Tak samo tyczyć się to może tyłu ale rzadziej. Plus ewentualnie skrzynia.
Generalnie na odległość wróżenie z fusów.

capros
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2013, 09:23

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: capros »

Czy znasz kogoś w centralnej Polsce kogoś kto to potrafi wyeliminować.
Jestem z Wielkopolski

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: kylon »

A to jest auto z Zielonej czy tam Jeleniej Góry?

capros
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2013, 09:23

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: capros »

Auto z Rawicza

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: seburaj »

capros pisze:Witam i proszę o pomoc.
Od niedawna mam TLC 100 4.2 . podczas zmiany biegów mam stuki w układzie przeniesienia napędu.
Nie mogę zlokalizować dokładnie skąd one pochodzą . Czy możecie polecić warsztat specjalizujący się w takich przypadkach. Lub może ktoś ma podobny przypadek
heh
nie chcę być zdrzędliwy - ale... sam napisałem na ten temat trochę w dziale j10
nie czytałeś ?

capros
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2013, 09:23

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: capros »

Czytałem , ale nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytanie ani żadnego namiaru na serwis , który może się tego podjąć . Może coś przegapiłem więc jeżeli możesz podpowiedz co Twoim zdaniem powinienem zrobić.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: seburaj »

dać sobie spokój :)
bo tego nie zwalczysz - co najwyżej zmniejszysz... ale sporym kosztem
ja wymieniałem zabieraki, przeguby zewnętrzne, podmieniałem reduktor - wszystko niewiele dało

to sumaryczne luzy powstające w aucie ze stałym napędem na cztery - a w J10 w szczególności (nie licząc oczywiście land-rovera, ale on jest poza konkursem)

luzy pojawiają się największe idąc od przodu, tj. na przednim napędzie - i nie mam tu na myśli wyłącznie dyferencjału, choć on też swoje dokłada... tak więc, wyliczymy sobie z grubsza:
- luz na zabierakach (sprawdzałeś stan zabieraków? tutaj często - stosunkowo niewielkim kosztem - można poprawić sytuację)
- luz na wielowypuście półosi wchodzącym w przegub zewnętrzny
- luz na wielowypuście połosi wychodzącym z przegubu wewnętrznego
- luz na wielowypuście przegubu wewnętrznego
- luzy w dyferencjale przednim (a w J10 z przebiegiem potrafią być)

następnie

- luzy na wielowypuście przedniego wału napędowego (sprawdzałeś? jakby co, to nie pocieszę - przednie wały w lepszym stanie do J10 są b. trudno dostępne i drogie)
- no i wreszcie luzy w centralnym dyfrze, umieszczonym w reduktorze... te też są niemałe - bo jak zapewne sprawdzałeś - po zapięciu blokady centralnego dyfra (na prostej drodze) stuki przestają występować :wink:

sporo ? sporo ?
chcesz walczyć i masz na to pieniądze ? walcz... dwie nowe półosie z przegubami to już jest pięć koła, a toyota nie sprzedaje przegugów solo - tylko jako kompletną "driveshaft" :mrgreen:

capros
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2013, 09:23

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: capros »

Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź , choć nie pocieszyła mnie.
Na 99% moja 100 ma przebieg 210 tys . Jeżeli przy takim przebiegu zrobiły się wszędzie luzy ,
które mocno psują komfort jazdy , i jeszcze nie jest to do wyeliminowania , to mit o niezawodnych 100 upadł. Mam Patrola z podobnym przebiegiem i tam wszystko działa bez najmniejszego problemu . Kupiłem 100 żeby sobie poprawić i jak w powiedzeniu ,, zamienił stryjek siekierkę na kijek ,,

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: kylon »

Wszystko jest do wyeliminowania - kwestia budżetu i podejścia.
Jeśli tak jest przy tym przebiegu to albo ten przebieg nie jest stuprocentowy albo poprzedni właściciel troszkę popsuł samochód.

capros
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2013, 09:23

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: capros »

Przebieg jest bardzo prawdopodobny . Jest pełna historia w serwisie. Poprzedni właściciel wydawało się że mówi prawdę że jeździł niewiele . Jedno co jest bardzo prawdopodobne to że ciągał przyczepy z dużym ładunkiem

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Stuki przy zmianie biegów

Post autor: kylon »

No to masz odpowiedź

ODPOWIEDZ