Jak to z tymi napędami ?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Fabian
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:37

Jak to z tymi napędami ?

Post autor: Fabian »

W poszukiwaniu tej jednej jedynej odwiedziliśmy z rodziną dziś przemiłego jegomościa z Gliwic i jego poczciwą HDJ100 z 2001. 4,2.
Egzemplarz cud, miód i orzechy ale przemiły człowiek oświadczył mi że samochód nominalnie goni napędzany na tył a przód dołączany jest po naciśnięciu przycisku mechanizmu miedzyosiowego.

Do dnia dzisiejszego myślałem, że HDJ100 mają stały napęd 4x4.
Proszę szanownych forumowiczów o podpowiedź jak to jest z tymi napędami i jak się to ma do jeżdżenia nim. Do tej pory używam starego L200 z dołączanym przodem i w zimę nie za ciekawie z pustą paką. A po czarnym mogę tylko do max.50km/h i 4x4.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Jak to z tymi napędami ?

Post autor: Rokfor32 »

J100 mają stały 4x4, z blokadą międzyosiową zapinaną elektrycznie. Wyjątkiem były J105 - te modele czasem się zdarzają (baaaardzo rzadko), z prywatnego importu, bo nie mają oficjalnej homologacji na Europę.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Jak to z tymi napędami ?

Post autor: seburaj »

eeech, Kaziu - cos Ty za głupot klientowi nagadał ?? :lol:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18038
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Jak to z tymi napędami ?

Post autor: kylon »

Pan to chyba nie świadom co w aucie ma :wink:.
Gdyby miał takowy napęd to wajcha by go uruchamiała a nie przycisk od międzyosiówki. Po co by zatem miała być ta międzyosiówka skoro nie ma napędu stałego :?: :wink: .
A takie wajchy to raczej w HZJ105 choć nie wykluczam setki bo różne cuda Toyota składała ale takowego cudu me oko jeszcze nie widziało.

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: Jak to z tymi napędami ?

Post autor: Kaziu »

Każdy wie co winien wiedzieć. Panie Kylon a czy Pan wie że klamki w moim LC są .....ze złota???Ha !

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Jak to z tymi napędami ?

Post autor: MaxLux »

Kaziu - ale more mertytorycznie i bez sarkazmu tutaj ;)

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Jak to z tymi napędami ?

Post autor: consigliero »

kylon pisze:Pan to chyba nie świadom co w aucie ma :wink:.
Gdyby miał takowy napęd to wajcha by go uruchamiała a nie przycisk od międzyosiówki. Po co by zatem miała być ta międzyosiówka skoro nie ma napędu stałego :?: :wink: .
A takie wajchy to raczej w HZJ105 choć nie wykluczam setki bo różne cuda Toyota składała ale takowego cudu me oko jeszcze nie widziało.
Jako laik napiszę co jest w moim aucie. Nominalnie napęd jest na tył , można dopiąć przód pokrętłem i jak potrzeba to załączyć centralny mechanizm różnicowy. Stosowną NOTICE (Transfer gear shifting instruction) włożoną w osłonę przeciwsłoneczną mogę okazać na potwierdzenie napisanych słów. Reasumując nawet bez stałego napędu międzyosiówka jest i sprawdza się w razie potrzeby.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Jak to z tymi napędami ?

Post autor: seburaj »

o nietypowych autach nie piszemy! :mrgreen:

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: Jak to z tymi napędami ?

Post autor: consigliero »

seburaj pisze:o nietypowych autach nie piszemy! :mrgreen:
No ale z tego co napisano wcześniej to wzmiankowane auto typowe chyba nie jest

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: Jak to z tymi napędami ?

Post autor: Kaziu »

Nie dobijajcie. Jestem technicznym analfabetą stąd całe zamieszanie. Auto . poza kierowcą ma wszystko typowe.

ODPOWIEDZ