TLC UZJ100, 4,7 + lpg- parę pytań

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

TLC UZJ100, 4,7 + lpg- parę pytań

Post autor: rembacz »

Witam
Pytanie do posiadaczy 4,7 jaka opinia co do silnika benzynowego, częstości regulacji zaworów, współdziałania silnika z lpg, problemach i wnioskach w porównaniu do diesla.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 14:33 przez Remiołek, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Edycja tytułu.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser HDJ 100 4,7 lpg

Post autor: seburaj »

w porównaniu do diesla do UZJ100 (bo takie jest prawidłowe oznaczenie modelu z motorem benzynowym) to prawdziwa rakieta, i to bez znaczenia czy na benzynie czy na gazie :)

duzy wpływ na to odczucie ma również inny typ automatycznej skrzyni biegów (w UZJ jest zdaje sie A343F), ktora jest wyraźnie bardziej "dynamiczna" - zwłaszcza na starcie - od stosowanej w HDJ A442F)

tyle wiem, UZJ z gazem jechałem tylko chwile - na zewnątrz irytujące było "cykanie" wtryskiwacza (-y?) gazu po przejsciu na paliwo gazowe (ale to pierdoła, choc psuło wrazenie ładnie pracującego v8

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota Land Cruiser HDJ 100 4,7 lpg

Post autor: Rokfor32 »

Tylko europejskie UZJ miały lekką skrzynię A343F. Na pozostałe rynki ten model szedł z mocniejszą skrzynią, taką jak dla diesli.

Co odczucia dynamiki - prawda, ale tylko w aucie seryjnym, niedoszpejowanym. Wraz ze wzrostem masy (lub np. z przyczepą) wygrywa kosmiczny moment obrotowy turbodiesla, podobnie jest również z apetytem na paliwo - TD są mniej wrażliwe na dodatkowe obciążenie.

Instalacja gazowa - może być już problem z dobraniem odpowiednio wydajnego parownika, ale poza tym nie ma tam żadnych sensacji i cudów - dobrze dobrany zestaw ma działać. No albo wtrysk gazu w fazie ciekłej.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: TLC UZJ100, 4,7 + lpg- parę pytań

Post autor: rembacz »

Dzięki panowie!
To co kupić w benzynie :mrgreen: , mało tego na polskim rynku i brak opinii. Dużym powodzeniem cieszą się te modele na Ukrainie i w Rosji, będąc w Doniecku głowa bolała od ogladania się :mrgreen:
Na coś szczególnie uważać przy oględzinach?
Pozdr.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: TLC UZJ100, 4,7 + lpg- parę pytań

Post autor: seburaj »

nikt nie npisał, żeby "kupić w benzynie"...

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: TLC UZJ100, 4,7 + lpg- parę pytań

Post autor: rembacz »

Jakieś bidne to forum :mrgreen: Hello :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jureq
Posty: 437
Rejestracja: 16 gru 2008, 15:42
Auto: szukam LC200
Kontakt:

Re: TLC UZJ100, 4,7 + lpg- parę pytań

Post autor: Jureq »

rembacz pisze:Jakieś bidne to forum :mrgreen: Hello :mrgreen:
to żeby nie było bidne pochwal się jaką masz w końcu instalacje, jakie zbiorniki, jak zamontowane, ile czasu spędzasz przy dystrybutorze i jak się to wszystko sprawuje bo zadawać pytania jest łatwo ale schylić się żeby zrobić fotkę i napisać coś dla potomnych to już się nie chce :)

ODPOWIEDZ