Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Moderator: luk4s7

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: MaxLux »

Tia - za...iste porównanie 6.5l z 4.2 l ... to jakby wypić pół litra albo litra na twarz ;)

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Jerzy23 »

A czemu ten 6.5L silnik ma taka mala moc i moment w stosunku do pojemnosci?

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Remiołek »

MaxLux pisze:Tia - za...iste porównanie 6.5l z 4.2 l ... to jakby wypić pół litra albo litra na twarz ;)
A wsadzenie do porównania wolnossaka 2H to jak postawić na świątecznym stole raz przepuszczony bimber :mrgreen:

Coraz bardziej się skłaniam ku wizycie na hamowni.

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Pyrka »

A co Wy się tak na rzeczywistość obrażacie? Porównanie pokazuje po prostu, że silniki GM są silniejsze i mają lepszy moment niż Toyotowe. Porozwiercajcie se do 6.5l to też Wam wyjdzie lepiej :wink: . TLC Icon czy Proffit Cruisers w Stanach też ładuje silniki GM (benzynowe o ile dobrze widzę). Fajnie by było Igor jakbyście z Panem Karłowiczem przyjechali na przyszłorocznego Campa samochodem wyposażonym w taki silnik i marudom pokazali w naturze jak to jeździ, wygląda, etc.

http://www.proffittscruisers.com/stage- ... iser.html#

Obrazek

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Remiołek »

Pyrka, a skąd to posądzenie o zazdrość? No normalnie nie wiem. 6,5 w zestawieniu z 4,0 o charakterystyce takiej, a nie innej zawsze pokaże wyższość 6,5. Tak jest prawda, co widać na wykresie. Powiem szczerze- gdybym mógł to wsadziłbym do mojej J6 największy silnik na jaki byłoby mnie stać. Nawet 6,5. Osobiście uważam, że silniki małe to se można do odkurzacza zastosować. Albo kosiarki. Lubię mieć świadomość, że pod maską mieszka bestia :mrgreen: . Pod moją na razie nie mieszka niestety.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8467
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Rokfor32 »

No to zacznij szukać turbiny z abramsa ... :mrgreen:

Duże diesle mają jedną bardzo podstawową wadę - są ciężkie. W ciężarówce to nie przeszkadza, a nawet jest zaletą. W terenówce - a w szczególności takiej co ma w ciężkim terenie jeździć - masa jest istotna. Się przekonałeś tej zimy ... :mrgreen:

Ja już wiele razy widziałem jak na lodowcu się zagrzebują takie F350 postawione na 49" kapciach. Jadąc se obok zupełnie lajtowo na 33" ... :mrgreen: Fakt, że by się mi wtedy dużo mocy pod maską przydawało (na lodowcach w sensie), ale jeżeli idzie to jednocześnie ze zwiększeniem masy - to ciągnie i większe kapcie, a większe kapcie solidniejszy napęd - a to razem znowu zwiększa masę ... :mrgreen:

Ale - chyba najbardziej istotne jest, do czego auto ma służyć - i gdzie. W Isla zdarzało się mi, wcale nierzadko, wysysać całą moc z silnika, i jeszcze jakby dwa razy tyle było to by brakło. Bo tam dło się jechać szybko, i wtedy 9o ile autu mocy nie brakło) szło jak ślizgacz po śniegu. Ale u nas, po górkach - auto jedzie właściwie na wolnych obrotach. Nie da się jechać szybko, bo teren jest jaki jest, i bardziej przydaje się sensownie zestopniowany napęd, niż potężny silnik (mi na przykład bardzo by się przydał dodatkowy reduktor cravlingowy).

No chyba że auto w głównej mierze na czarne - wtedy nadmiar mocy im wyższy tym lepiej ... :wink:

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Remiołek »

3 min 30 sek z Dietla do góry dało się zrobić. Więc nie dziw się, że kusi moc. Można szybciej- czuję to przez kości. Coraz bardziej podobają mi się auta do CC. Na zimę w tym roku zapadam w sen zimowy- zwiozę moc towaru przed śniegiem i odkurzę narty.

PS. Rokfor, telefon włącz.

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Zaparka »

Na wyprawie jest wazne chyba i zuzycie paliwa, kolega z Katowic ma w Dodge 3,5t, 6 l Cumins, w trasie ma przy dozwolonej predkosci 130km/h zuzycie 15/16 l.ON, jak sie spieszy to w zbiorniku wir.

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Cooder »

Zaparka pisze:Na wyprawie jest wazne chyba i zuzycie paliwa, kolega z Katowic ma w Dodge 3,5t, 6 l Cumins, w trasie ma przy dozwolonej predkosci 130km/h zuzycie 15/16 l.ON, jak sie spieszy to w zbiorniku wir.
130 km/h to na wyprawówkę już całkiem zacna prędkość pozwalająca sensownie dotrzeć na przykład do Genui :) A spalanie przy tym 15/16 l... tyle raportował kolega jeżdżący J100 - fakt że mocno dozbrojoną, z bagażnikiem dachowym i na MT, ale tak przecież wyglądają często wyprawówki. Krótko mówiąc, powyższy wynik chyba nienajgorszy?

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Zaparka »

Tylko, ze to w jego przypadku na "pusto", balon ma 400kg, na pace pikapa, nic niewystaje nad dach.
Moze nam powie Igor, ile jim bierze.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Jerzy23 »

Cooder pisze:
Zaparka pisze:Na wyprawie jest wazne chyba i zuzycie paliwa, kolega z Katowic ma w Dodge 3,5t, 6 l Cumins, w trasie ma przy dozwolonej predkosci 130km/h zuzycie 15/16 l.ON, jak sie spieszy to w zbiorniku wir.
130 km/h to na wyprawówkę już całkiem zacna prędkość pozwalająca sensownie dotrzeć na przykład do Genui :) A spalanie przy tym 15/16 l... tyle raportował kolega jeżdżący J100 - fakt że mocno dozbrojoną, z bagażnikiem dachowym i na MT, ale tak przecież wyglądają często wyprawówki. Krótko mówiąc, powyższy wynik chyba nienajgorszy?
Powiedzialbym rewelacyjnie. Mnie 17L i wiecej bralo auto zupelnie nieuzbrojone w caly ten wyprawowy szpej. Ale tez nie jezdze ekonomicznie czesto bo i nie musze... :mrgreen:
Ogromnego diesla w swoim aucie nie chcialbym miec na pewno, ale taka 4,7 V8 na benzyne... Y not :mrgreen:

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Cooder »

Jerzy23 pisze: Powiedzialbym rewelacyjnie...
Dla uściślenia dodam, że to J100 kolegi było z dieslem 4.2, a nie benzyna...

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Jerzy23 »

Cooder pisze:
Jerzy23 pisze: Powiedzialbym rewelacyjnie...
Dla uściślenia dodam, że to J100 kolegi było z dieslem 4.2, a nie benzyna...
Chocby nie wiem jak bardzo ekonomiczny byl diesel to zawsze bede twierdzil ze benzynowe silniki w J100 sa duzo lepsze. Jedyny diesel jaki naprawde jedzie dobrze to 1VD-FTV, ale tego montuja dopiero od J200. :mrgreen:

Awatar użytkownika
igor909
Posty: 88
Rejestracja: 18 lis 2008, 18:07
Auto: Patrol V8 ...
Lexus LX470 ...
Kontakt:

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: igor909 »

Panowie ...
Doskonale znacie historię związaną z montażem Diesli GM V8

... ale po kolei
Kupiłem nowego Patrola w 2005 roku
Po paru tyś kilometrów na gwarancji wymienili mi silnik
W między czasie trafiłem na forum4x4 i poczytałem o silnikach 4.2 , Australii i Marksie
Dość szybko próbowałem nawiązać kontakt z Marksem ale zwyczajnie mnie zlewali i wysyłali mnie do przedstawicieli w Europie

Że jestem upartym typem zacząłem poszukiwania 4.2 z Karłowiczem ( całkowity przypadek , jest to mój sąsiad )
Po obejrzeniu kilku egzemplarzy doszliśmy do wniosku że pakowanie starego 4.2 do nowej ładnej budy mija się z celem ( nie chodziło o kwestie finansowe )

Rozpoczęły się poszukiwania nowego zestawu 4.2 z Japonii ... wszystko trwało ok 8 miesięcy i uj wielki z tego wyszedł
Kolega , kolegi ... znajomy znajomego , szwagra kobity zięcia brat ... ukierunkował mnie na pewną firmę w Europie która handluje psim żarciem z Japonią i w barterze dostaje ... tak tak ... silniki :mrgreen:

Mieli 8 nowiutkich zestawów TD42Ti ze skrzyniami reduktorami , wałami i główkami mostów ... warunek ! kupuję wszystko albo nic ... no i kupiłem !

Karłowicz zamontował ... jakież było moje zdziwienie jak się okazało że 4.2 TDi ma mniejsze odczuwalne osiągi od 3.0 a nawet od 2.8 :oops:

Turbinę kręciliśmy na 1.2 , 1.4 ... jechał tak samo przy spalaniu 20 l 100/km

No i uj ... wracamy do punktu wyjścia ... wiem że mam już niezajebilwy wieczny motor ale ... ta moc :roll:

No to co ... wracamy do temat Australijczyków i V8
... ale dalej nie chca gadać :|

Wsiadłem w samolocik ... poleciałem do Marka i Denny ... usiadłem , zapytałem ile mam położyć na stół żeby być ich przedstawicielem w Europie wschodniej ... notabene w zamiarze miałem zamiar wyrwać jeden silnik i konwersję

Finansowo doszliśmy do porozumienia i kontraktu dla Karłowicza ... wróciłem z planem sprzedaży zestawów Marks i musiałem się z tego wywiązać ...

Wypaliło ... bardzo szybko dostaliśmy zamówienia na silniki i ich montaż ....

Przez 3 lata włożyliśmy ok 110 - 112 silników V8 ... a zapisy są z góry na następny rok i dłużej

Pierwszą Toyotą 80 była Toyota z Zielonej Góry ... nie obyło się bez problemów ale na dzień dzisiejszy wszystko chodzi jak należy
Druga Toyota naszego kolegi z Mielca ( Jurek ) ... montaż przeszedł bezboleśnie i klient jest bardzo zadowolony z posiadanego V8

Dlaczego GM V8 ...

- prostota budowy , mechaniczne pompy
- lejemy byle jakie paliwo
- długowieczna żywotność ( bardzo tanie i dostępne części )
- waga ... o dużo lżejszy od 4.2 ... 6.5 TD waży 330 kg ... TD42 Patrolowski waży 375 kg
Myślę że podobnie jest z Toyotowskim 4.2 D ( chodź jeszcze nie ważyłem )
- potężny moment obrotowy dostępny już od 1800 obrotów ( silniki niskoobrotowe )

Spalanie 6.5 Turbo ...

No i tu nikt nie wierzył ...
Potrafi byś na poziomie 12-14 litrów wyprawowo ( Gruzja ) 4.2 tony Patrol !
W mieście od 14 do 17 z tym że te co palą 17 litrów są po prostu zdrowo deptane

Spalanie 6.5 Diesel ...

Średni poziom to 13-16 litrów ... 6.2 potrafi trochę więcej spalić

Ogólnie są to silniki które nie lubią obrotów ... powyżej 2000 zaczynają więcej palić ... tylko po co jeździć z większymi obrotami ?

Rekordem jest Przemek @Kroll z Poznania ... Patrol długi , 35-ki , przełożenia 3.9 i 5-ty bieg Marksa 11.3

Zresztą ... Marks4wd od 2000 roku sprzedał 7 tyś sztuk konwersji do silników GM V8

W Europie to nowość ... w Australii standard

... i na koniec powiem Wam ciekawostkę
W 2011 roku dostaliśmy nagrodę od Marksa za to że ... jesteśmy po za Australią Dealerem numer 1

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: Toyota 105 ... 6.5 Turbo Diesel + TCI 6X

Post autor: Jerzy23 »

... jak milo sie czyta ze w Polsce tez mozna zrobic cos fajnego. A nie tylko biadolic na otaczajaca rzeczywistosc :!:
Wrzucaj wiecej takich niusow Igor na forum .. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2012, 20:57 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunąłem wulgaryzm.

ODPOWIEDZ