Przepływomierz

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8468
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Rokfor32 »

Tak, zawór upustowy jest w korpusie turbiny - podłączony do tego cięgna zakończonego siłownikiem pneumatycznym. Objaw jak napisałeś - jeżeli nic nie było modyfikowane - może świadczyć, że zawór stoi w pozycji zamkniętej. A nadmiernego ciśnienia nie masz, bo po prostu turbina szczeźnięta.

jest opcja poprawnej regeneracji turbin - ale taką opcję znam tylko w przypadku turbin garetta. Opcja ta polega na oddaniu im starej - dostaje sie turbinę "refubrisched" nie wiem co zostaje starego - chyba tylko korpus rdzenia. Taka operacja kosztuje jednak - dowiadywałem się o turbinę do A4 - cena była w okolicach 4 tysi.

Natomiast to co jest reklamowane jako "regeneracja" i kosztuje kilka stówek - to polega jedynie na wymianie łożysk i uszczelnień. Załatwia to sprawę cieknięcia - ale nie bardzo pompowania. Niektórzy zakładają też nowe, chińskie rotory sprężarek (strona zimna) - bo nie są drogie, a w starych turbinach oryginały zbyt zużyte. Ale nie ma praktycznie szans na wymiane korpusów - i na wymiane rotoru części gorącej. Są zwyczajnie za drogie.

Ujmując inaczej - taka regenarcja to mniej więcej tak - jakbyś wsadził nowe pierścienie tłokowe do silnika - ale nie zrobił szlifu cylindrów i zostawił stare tłoki.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

No to teraz mam myślenice.

1. Regeneracja
2. Chińska turbina

W kwestii regeneracji sprawdziłem, że do tej turbiny 17201-74040 jest dostępny cały nowy środek firmy mellet tak więc jest mozliwość regeneracji tak, aby z starej został tylko i wyłącznie korpus. Koszt całości około 1500 zł.


Zanim zaczniecie pluć na chińszczyznę - sprawdziłem na porofesjonalnych forach racingowych gdzie wypowiadają się tylko i wyłącznie zawodnicy i jak się okazało połowa z nich jeździ na chińskich turbinach które działają bez problemów. Oczywistym jest, że trzeba kupować ze sprawdzonej fabryki bowiem tych jest w chinach setki. A juz turbiny na podwójnych kulkach są wg. nich o wiele lepsze niż orginały. Koszt turbiny około 1200 zł.

Trzeba na spokojnie temat ruszyć.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8468
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Rokfor32 »

Tyle - że korpusy się też zużywają. Tu jest właśnie problem tych tanich regeneracj.

W nowej turbinie luz między wirnikiem a korpusem jest w porywach 0,2 mm, zwykle nawet mniej. Wywalona turbina ma zwykle luzu na wirniku od 0,5 mm wzwyż. Jak myślisz - jak to się dzieje - że wirnik wywalonej turbiny - mimo że ma potężny luz - nadal nie dotyka ścianek obudowy? :wink:

Co do chińczyków - masz rację, że jakościowo chińczyk chińczykowi nierówny. Ale - sam wiesz, jak wygląda procedura zamawiania chińskich produktów na nasz rynek. Nie jakość jest najważniejsza, oględnie mówiąc :wink:

Możliwe, że taka turbina ściągnięta z ebayu - ale od amerykańskiego sprzedawcy - byłaby warta uwagi. Sposób traktowania gwarancji u nich powoduje, że chłam z rynku sam się dosyć sprawnie eliminuje.

Na marginesie - numer który podałeś - to turbina z celiki. Niby też CT26 - ale nie jestem pewien, czy wirniki sa takie same. Ty masz tam klasyczną turbinę - czy vnt? Bo już nie pamiętam.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

klasyczna a numer z toyodiy. Wg. popisów ta sama turbina występuje w wielu markach ( celica, supra, LC) tylko różni się wyjsciem na wydechu. Stąd właśnie czerpię wiedzę - z for gdzie jeżdzą maniacy celic i supr.
Z dużej fabryki chińskiej posiadającej wszelkie certyfikaty ISO mam taką turbinę nową za 320 usd z przesyłką dhl-em. Zastanawiam się, czy jednak nie iśc w nówkę sztukę - na moje ilości km ( 25 tyś rocznie) na kilka lat powinna wystarczyć.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

poprawny numer to 17201-17040 ale to tylko różnica w mocowaniu do kolektora, środek jest ten sam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8468
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Rokfor32 »

Masz na myśli fabryczną? ta turbina w aso kosztuje okolice 10 - 12 tysi ... :wink:

Natomiast co do samych CT26 - to niekoniecznie sa te same turbiny, mimo tego samego oznaczenia typu. Trza by to po prostu dokładnie sprawdzić - czyli najpierw mieć w łapce turbinę z supry, i porównać do LC

Bo różnice mogą być w budowie korpusów - tak strony goracej - jak i zimnej. Takie różnice wystpują właśnie dla turbin garetta - niby ta sama turbina, ale mają inne wymiary.

Garrett nazywa te współczynniki A/R i Trim - pierwszy dotyczy proporcji między średnica wirnika, a przekrojem kanału w obudowie turbiny, drugi to współczynnik "objętości" (nie wiem jak to dokładnie nazwać) czynnej wirnika. Tak czy siak - w ramach tego samego typu turbiny moga być stosowane nieco różne i wirniki - i ich obudowy. Co zmienia oczywiście charakterystykę pracy turbiny ... :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: seburaj »

ja to nikim jestem, i nie podejmuję się mądrzyć

czekamy na Profesora, zapewne wyjdzie na to, ze wydatek powietrza/niezależnie od słabego ciśnienia ma Twoja sprężarka na poziomie "be" lub nawet "fuj" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8468
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem co wyjdzie :wink:

Garrett udostępnia charakterystyki swoich turbin - więc łatwo można zrobić porównanie jednej względem drugiej. W przypadku turbiny toyoty jedyne co wiadomo - to że jest to taka - jak ma być do tej toyoty - bo ma właściwy numer OEM ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

Porównywałem w katalogu melleta i środek jest ten sam - 5 elementów turbiny jest o tych samych numerach różnica jest jedynie w wyjściu spalin - w celice jest dzielony na dwa, w LC jest okrągły. Ale to nie ma znaczenia bowiem ja pisze o chińskiej turbinie do LC100 do silnika 1hd-fte. Skoro twierdzisz, że regeneracja niewiele da ( a możesz mieć rację) to zdecyduję się na zakup nowej turbiny i przetrę szlaki. W sumie 1000 zł to nie jest jeszcze taki majątek, mogę 2 tygodnie pojeździć rowerem do pracy i prawie tyle zaoszczędzę na paliwie.

maciejwjk1
Posty: 21
Rejestracja: 08 maja 2013, 16:24
Auto: HDJ100, KZJ95

Re: Przepływomierz

Post autor: maciejwjk1 »

dzisiaj też wpiąłem sobie do profesjonalnego kompa swoją setkę i się przejechałem i max co się udało wydobyć z turbiny to 1,9 bara a min jakie było to ok 1 bara i teraz pytanie ile powinna wynosić wartość maksymalna a ile minimalna ?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

No to jak w końcu z tymi ciśnieniami ma być? Dzisiaj odbyłem interesującą rozmowę z Coco z pewnej dużej fabryki w chinach, produkują turbiny masowo do fabryk więc gwarantują jakość. Pewnie turbinka przyjedzie w tym tygodniu to zobaczymy. Tylko teraz ustalićjakie wartosci mają być? Czy faktycznie stałe 0,5 ( tak też wyczytałem na forach supry i celicy) czy też wartośc ta ma się zmieniać.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8468
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Rokfor32 »

Stała, i okolice 0,5.

Zmienne wartości są przy vnt - ale i tak nie 1,9. Chyba że liczone jako ciśnienie bezwzględne, choć i tak to trochę dużo jak na ten silnik.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: seburaj »

A jakby tak... podciągnąć te stałe 0,5 do stałego 0,7 :?: 8)

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

No to pewnie będzie jakiś rodzaj tuningu.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: seburaj »

rozsądne podciągnięcie ciśnienia nie powinno zaszkodzić :wink:
(oczywiście mam na myśli turbinę, a nie Twoją prostatę)

co na to Profesorr Rokforr ? :mrgreen:

ODPOWIEDZ