Przepływomierz

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: seburaj »

że tak spytam, bo już wcześniej miałem
...po co Ci to spalanie z komputera?

które najczęściej zresztą ma się umiarkowanie do rzeczywistego :roll:

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: daRon »

Zastanawiam się, czy można podpiąć jakiś uniwersalny komputer (jest dostępnych kilka typów monitorujących na bieżąco parametry takie jak np. spalanie, ciśnienie doładowania/vacum, można podłączyć właściwie dowolny sygnał). W autach mających złącze OBD2 jest możliwość podłączenia na "stałe" takiego gadgetu, można czytać i kasować ewentualne błędy. No, ale toya ma DLC3, a nie OBD.
Oczywiście zagadnienie jest czysto teoretyczne, typowo "akademickie" rozważania.
Ehhh... chyba przesilenie wiosenne się zbliża i różne myśli do głowy przychodzą. Też tak macie? Idę się przewietrzyć.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: plum76 »

empirycznie bedzie przetestowane w mojej lc40 bo zakupiłem takie cudo no i trzeba podpisać co chcesz:

http://www.reveltronics.com/pl/produkty ... ladowy-ukp

jest o tyle fajny ze możesz programować alarmy z tego co pamiętam np jak tem oleju bedzie na poziomie krytycznym.

Ale to wkrótce

pawel

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8470
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Rokfor32 »

Z tego co pamiętam - J100 ma normalne złącze obd2. Natomiast jaki tam leci protokół - to już inna kwestia.

DLC3 fo fabryczne oznaczenie (data link conector nr3) - właśnie wtyczki diagnostycznej standardu obd2. W odróżnieniu np. od DLC1 - takiego charakterystycznego złącza umieszczanego w komorze silnika - ale ono obsługuje inne dane, i nie ma wyprowadzonego styku transmisji danych logicznych.

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: daRon »

Pewnie jest, jak piszesz, złącze jest jak w obd2, ale do samochodów ze stajni toyoty jest potrzebny jakiś interfejs.
Dzięki plum76, o czymś takim myślałem, ale nie wiem czy zadziała.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: plum76 »

hej
zadział tam z poszczególnych czujników zbierasz sygnały i wpinasz w odpowiedni konektor.
może się co najwyżej okazać że będziesz musiał zdublować niektóre czujniki.
Jak zrobimy to poproszę twórce aby powiedział co i jak. Przed zakupem poczytaj manual do tego kompa będziesz wiedział jaki sygnały z skąd zebrać.
pawel

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8470
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Rokfor32 »

OBD2 jest standardem ogólnym - i wymaganym zresztą dla wozów europejskich po '00. Wiec kody podstawowe J100 będzie pokazywać na uniwersalnych skanerach. Natomiast uniwersalne skanery - i standard obd2 - niekoniecznie obsłużą kody charakterystyczne.

Uniwersalnych czytników jest na pęczki, chyba już wszystkie warśztaty są wyposazone - podjedź do kogoś, kto ma takowy - i sprawdź po prostu co pokaże.

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: daRon »

Dzięki za wyjaśnienie.
Jest takie coś jak ScanGauge podłączane pod złącze OBD2, ale nie jest kompatybilne z hdj 100 (tak wynika z australijskiej strony) - stąd moje wątpliwości i to zamieszanie. Nie współpracuje też z serią 80, 90, ale z 100 V8 już tak. Jak by kogoś temat interesował, to może sobie sprawdzić na australijskiej stronie tego ustrojstwa, jest wykaz modeli. W jednych działa, w innych nie i nie zawsze zależy to od rocznika - dziwne.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8470
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Rokfor32 »

Bo diesle toyoty, te sprzed d4d, ale sterowane elektronicznie, mają swój własny specyficzny protokół, niekompatybilny z niczym innym. Innymi słowy - dasz radę przez obd2 uniwersalnym testerem odczytać abs, czy airbag, bo to osobne moduły, i na złaczu obd2 mają osobne piny - ale nie zdiagnozujesz silnika i skrzynki.

Na podobnej zasadzie niedawno nie dałem rady zczytać uniwersalnym testerem kompa z rovera - niby miał złącze obd2 - ale skaner nie rozpoznawał modułu silnika (nie rozpoznawał protokołu komunikacyjnego).

Tak swoją drogą - jak kiedy będę miał okazję - to sprawdzę co ten mój tester pokaże dla diesla toyoty - niby ma mieć dedykowane oprogramowanie ... :roll: :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

No i dzisiaj ( wczesniej jakoś nie było czasu) wpieliśmy "profesjonalny" z odpowiednią podziałką zegar w instalację. Przy 1500-1800obrotów jest zaledwie 0,25bara, przy maksa obciążeniu i obrotach - 0,5 bara. To chyba zdecydowanie za mało? Czyli regeneracja?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

dokładniej przemierzone - w czasi ejazdy na 1800 obrotów - 0,3 bara, przy przyśpieszaniu na 1950 obrotów 0,5 bara, maks co udało się wycisnąć to 0,7 bara.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8470
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Rokfor32 »

Nie regeneracja, ino nowa turbina. :wink:

Primo - regeneracja nic Ci nie zmieni w kwestii ciśnienia, bo żaden "regenerator" nie wymieni Ci ani korpusów, ani wirnika części gorącej (wirniki części zimnej chinole podrabiają - ale bez poprawnego dopasowania do korpusu i tak efekt jest taki se), a po drugie primo - 0,7 świadczy o dłubanym lub zacinajacym się zaworze upustowym. Ma być ok. 0,5, i stać na dębowo.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

Ty mów do mnie po ludzku bo ja nie technik mechanik ino muzyk instrumentalista. Regeneracja nic nie da? Nawet w jakimś super hiper zakładzie na fabrycznych częściach? Ten zawór to gdzieś w turbinie jest? Jestem drugim właścicielem a pierwszy na pewno nic nie ruszał ani nie regenerował.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: seburaj »

uuuch, zaraz będzie wykład, idę po słone paluszki lajkonik i dwa browary :)

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Przepływomierz

Post autor: Zibi »

Ja już z nerwów drinka zrobiłem ino wykładowcy brak. :D Ty weź mi tu wytłumacz wszystko co i jak.

ODPOWIEDZ